Reakcia na: Petto #145076:
Solaris by aj vodiči brali všetkými 10timi.. lebo tieto 15 metrove co mame co sa tyka vyhotovenia kabiny vsetci co s tym chodia si to nevedia vynachvalit.. pohodlne ergonomicke... este lepsie ako v aute.. a ak niektorym vodicom nieco vadi pri solarise tak je to jeho atypicka dlzka a manevrovatelnost.. ake to je otazka zvyku,, teda keby tu bol 12, ci 18 m solaris s touto kabinou a prvkami co maju 15m, tak je to idealny voz..A 18m sifilisy su napr v Brne dieslove a do kopca je to tiez priserne lenive .. a ked toto neviem ci je vykonom motora alebo nastavenim prevodovky... ale proste v Ke cng siflisy klbove a tiez do kopca lenive..
810zssk
Po prvy krat som mal dojem ze cestujem kvalitnou MHD, interier je skvele rieseny (dizajnovo aj funkcne), je to tiche, klimatizacia a kamery su tiez velmi vitane (hoci by to chcelo este jednu na monitorovanie prednej casti vozu, ziadnu som tam nevidel :)). Akurat nerozumiem preco ZAS vynechali hlasenie zastavok.
Po dnesnej jazde som trochu upravil nazor na strukturu vozoveho parku... ak by bolo mesto schopne financovat 30 klbovych Mercedesov rocne (nemusia byt CapaCity, staci obycajne Citaro), tak by to bolo idealne. Vozy by sa (pri predpoklade zachovania flotily 243 klbovych busov) obnovovali kazdych 8,1 roka co zhruba zodpoveda zivotnosti, navyse potom by sa urcite este dali odpredat a zisk ciastocne pouzit na dalsie busy... ak by boli z uvodu problemy (lebo niektore vozy sa nam uz rozpadaju), tak by sa na zaciatok mohlo dopomoct jednorazovou pridanou dodavkou SORiek (50 kusov?)... Tendre by sa potom vzdy vyhlasovali kazdych cca 8 rokov na 240 vozov (30 zmluva, 210 ramcovka, ktora by sa v pripade financii kazdy rok podpisovala po 30 kusov).
Zial, toto zostane asi len snom Nie je to politicky priechodne a asi ani nie su peniaze...