Vystavba na Kollarovom namesti: magistrat schvalil zanik dalsieho - este ako-takeho - priestranstva v meste a zaroven schvalil na nom vystavbu vyskovej budovy. Velmi pekne za to Moravcikovi & comp. dakujem. A Durkovskemu za to, ze na mestskom zasadnuti dal tiez suhlas na tuto vystavbu. Lutujem, ze sa ten clovek stal primatorom. Mozno o 4 roky budem hovorit inak, ale momentalne to LEN lutujem. Vy ho chlapci totiz vidite na mieste primatora len z pohladu "co bude s MHD". A to je ta chyba... Pozrite sa na neho z pohladu architektury - co sa ma kde stavat a ako to ma vyzerat.
Anketa: ciste sfanatizovane a propagandisticke otazky. Ta otazka teraz je postavena uplne stylom, ze je jasne, ze je to propagacia elektriciek. ten text o predvianocnych nakupoch atd. je jasne propagandisticky. Postav otazku tak, ze cim sa ludom cestuje cez vsedny den najpohodlnejsie. Auto - siroko daleko nic a potom mozno nejake elektricuocky zasrate (rozumej spinave, poruchove), autobusiky a trolejbusiky. Konkretne tato anketa nie je nicim inym, len masirovanim si brucha fanatikov na MHD, co nepochopia, ze auto je stale najpohodlnejsi a najhospodarnejsi dopravny prostriedok AJ do mesta. Urcite ma totiz nestoji 10 minut jazdy autom 14 korun a podobne dalej...........
moze mi niekto povedat - videl som staru elektricku ako t3g sucs ale prefarbenu na farbu ako su nove na linkach 14,11 a este 7 myslim. proste tie najnovsie zrenovovane. zaroven mala napis: zvlastna jazda a nove asi BUSE led diody. co to je za elektricku? nejaky klon?
tiez mam dalsiu otazku - na linke 9 jazdi stara t3g sucs (asi) ale zvuk motora je ako maju take tie novsie hranate elektricky (napr. linky 9 a 5) opat ide o novy motor alebo co?
odpovede prosim aj na moj email: dusoft at staznosti.sk
Andrej(Anndy008): pri dobrej udrzbe (ale podotykam ze dobrej) rozdiel v bezpecnosti ani pohodli asi nezistis...
Spectre: nenapada ma nic co tam doplnit:-)))
Hmm, no ked uz sa TO tu zacalo rozoberat a zda sa, ze bez emocii... (zatial)
Takze by ma zaujimalo, aku vahu maju jednotive argumenty. napr.je sice fajn, ze nieco je menej/viac nachylne na vykolajenie - ale o kolko? Ak je tam rozdiel 5% to nema vyznam ani spominat.
Dalej aky je vztah medzi bezpecnostou a stabilitou (narazam na vyroky - bezpecnejsi vs. nizsia stablita a opacne - menej bezpecny, vyssia stabilita)? Nejako tomu nerozumiem .
No ale uznavam, ze realne, pravdive a hlavne faktami podlozene zhodnotenie vyhod a nevyhod oboch rozchodov by som privital
1435:
-vacsia nachylnost na vykolaj
-vacsie opotrebenie oblukov
-nizsia max. rychlost v oblukoch
-mensie naroky na kvalitnu montaz a udrzbu
-vyssia stabilita
-zeleznicny rozchod, moznost kockopsa
1000:
-bezpecnejsi
-mensie opotrebenie oblukov
-vyssia max. rychlost v oblukoch
-vacsie naroky na kvalitnu montaz a udrzbu
-nizsia stabilita
-nizsia ponuka vozidiel pre tento rozchod zo strany niektorych vyrobcov (CKD, ...)
-nemoznost zaviest kockopsa
ivan> daj si vyhladat vo fore 1000+1435 a urcite toho najdes vela, lebo inak sa tu zase rozputa diskusia o tom co je lepsie a podobne, lebo kazdy ma na to iny nazor...
fakt nechcem aby o tom bola zase diskusia,ale obcas sa tu bavite o rozchode kolajnic.Mohol by mi prosim niekto z vas maximalne strucne povedat aky je rozdiel medzi sirsim a uzsim rozchodom rozdiel?(myslim skor ze co je lepsie,vyhodnejsie a preco)Lebo fakt nikde som este nikde o tom necital a ani neviem ci by som to tu nasiel.Diky moc
No nemyslim si, ze by sa nedalo starat o kazdy bus v BA rovnako, ako v PO? Ved ich nemame 10 tisice tych busov. Ked to ide vo vacsich mestach musi aj u nas.
Tiez si nemyslim, ze problemom je vek vozidla - najvacsim problemom je jeho (ne)udrzba.
Dnes som videl na zimnej udrzbe Karosu 4049, este so starym typom motora a so starou napravou Raba, vobec som netusil, ze DPB este ma tento typ Karosy, preco z nej neurobia historicke vozidlo? Je este viac takychto v DPB???
Este sa vyjadrim k problemu s Grobom. Pokial viem, na L53 sa vypravuju solo vozidla. Co tak upravit obeh na linke a vypravu tak, aby spoje konciace vo Vajnoroch boli obsluhovane solo vozidlom a spoje zachadzajuce do Grobu zasa klbakom? Bolo by to logicke, lebo inak Vajnorcania mozu mat opravneny pocit, ze na Grobanov doplacaju. (Nie je mi totiz zname, ze by sa v suvislosti so zapojenim Grobu na siet MHD na L53 nejak vyrazne skracoval interval medzi spojmi).
d3k0: Ale to je potom velmi zle, ak sa vodic nedrzi svojho vozidla. Ved je uplne prirodzene, ze vodic sa o svoje pridelene vozidlo stara viac ako o ine, hlasi kazdu, aj najmensiu poruchu, ktora je v dielnach okamzite odstranena... Naopak, aj je vo vozidle cudzom, tak ho nerozculi diera v podlahe, poskodeny lak, piskajuce brzdy, buchajuce dvere alebo to, ze je vozidlo neumyte. Som presvedceny, ze tento detail zohrava v udrzbe o vozidla velmi dolezitu ulohu. Kto neveri, nech si porovna vozidla, ktore su pridelene a ktore nie (myslim, v skutocnom slova zmysle).
Bon-Cu: Ja som isiel spojom z Grobu, ktory bol uz v Ciernej Vode uplne plny, nehovoriac o Vajnoroch...
Vladimir: Vacsina vodicov ma sice pridelene vozy (busy a t-busy), ale casto su aj na inych. Ale zober si to tak, ze nie vsade su take narvate vozidla ako u nas. Napriklad nasa Karosacka autoskola z roku 1990 je v perfektnom stave, zatial co prevadzkove vozy su totalne sroty. A to si dovolim povedat, ze prevadzkove vozy boli na udrzbe niekolkokrat castejsie ako nejaka autoskola A co sa tyka ciest, tak BA na tom rozhodne nie je dobre. Chod si sadnut do zadneho clanku Ikarusu 283 a po ceste napriklad takou 39nou budes pekne vytraseny
Ako je vam urcite zname od 15. (dneska) plati nove cestovne poriadky pre ZS a SADky...Mno..som bol pozret ze ako je to s linkami do Grobu...a co som zistil, ze BUSy budu jaztit tak ako teraz Sice som to nestudoval podrobne...ale fakt je, ze SAD BA na fakt 53 do Grobu vyrazne nezareagovala...ak vobec...ale asi nie No..je to zaujimave, hlavne pokial ide o popoludnajsie a vecerne linky smerom do mesta...z Grobu prichadzaju...nooo...povedzme ze SADku teraz vyuziva asi o polovicu menej grobanov...I tak by som rad vedel nejake presnejsie info, ako grobania 53 vyuzivaju...
Myslite, ze my nemame 12-rocne nerekonstruovane autobusy? (i ked je to uz len 1 ks ) To este nie je dovod na to, aby v nich bolo vidiet cez podlahu na cestu.
Jediny argument, co uznam je, ze BA ma na rozdiel od PO stav ciest ako v nejakej "velmi vychodnej" krajine, co busom nepridava na dobrom stave a taktiez fakt, ze mate ovela viac vozidiel ako my, takze sa neda tak starat o kazdy z nich.
Ale polozim otazku> Maju vodici pevne vozidla pridelene alebo litaju z jedneho na druhy? Predpokladam, ze ako v kazdom civilizovanom meste, aj v BA ma vodic urcene vozidlo na ktorom jazdi. Tak potom nechapem, preco DP nevyvodzuje dosledky zo zleho technickeho stavu vozidla. Ak sa vodic o svoj prideleny bus stara, tak nemoze vyzerat tak ako dnes vela bratislavskych busov vyzera!
si> No a? Plech je plech - zhrdzavie rovnako na Ik280 ako aj na Karose. Problem je skor s nosnou konstrukciou. To mas rozdiel, ako medzi T2 a T3, ak vies o com hovorim
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jano