Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
ak by ste nahodou kolegovi dusoftovi posielali nieco 1000vs1435, poprosil by som aj mne na mgrisak-at-orangemail.sk, stacia i linky
Dakujem.

PS co obnasa prestavba vozidla? len vymena podvozka? (uvazujem v suvislosti s textom o 7901+7902 o skusani v prahe na 1435mm... inak som uplny laik :)))
Vladimir: Obavam sa, ze je to nemozne, pretoze do Grobu a C. Vody zachadzaju komplet vsetky vozy L53 - kazdy zvacsa iba raz... A co sa tyka intervalu, tak ten je od maja predlzeny z 11 min. na 13 min. v spicke. A este aj cez vikend je lepsi interval (20 min) ako cez pracovny den v sedle (26).

Bon-Cu: Blahozelam 🙂

ufo: 8005 ma zarucene Rabu

P.S. Odpisal niekto Dusoftovi?
Nervy??? Poznam ludi ktori ked idu autom tak nadavaju, su nervozny ako slak a vystresovany a cely den im dokaze pokazit uplna ko.... Ked idu MHD, tak to trva samozrejme dlhsie, ale nenervacia kvoli dopravnej zapche, su relaxovany a pod. Teda s tymi nervami je to tak... 😉 Ale automobilobych ludi tazko presvedcis do MHD - oni si totiz na auto tak strasne navykli ze by sa ho uz nikdy nevzdali. Ja (ako pouzivatel MHD) si idem do mesta a som tam, nic ma netrapi. Raz som isiel s otcom do mesta (na moj navrh). Samozrejme on bez auta nepojde. Tak sme krizovali ulice (stali v zapchach), foter bol nervozny, nemal kde zaparkovat, nadaval a pod. Nakoniec sme to zaparkovali na Dunajskej a isli peso do mesta. Poznate to - nervozita ci nieko neukradne auto, ci ho neodtiahnu a pod. Akoze to vobec nepotrebujem, elektricka je v mesta za 10 minut. Autu to trva tak isto + hladanie parkovacieho miesta dalsi cas. Ja by som nikdy nesiel autom len do mesta, vsak to lezie na nervy. Radesj sa budem trepat 5 minut na zastavku, nastupim do tramvaje, odvezem sa do mesta, vystupim a mam pokoj. Ziadne strest kvoli autu... 🙂 Nechapem takych ludi, ktori idu aj 20 metrov autom, len aby nemuseli ist kusok peso. Co sa mi na nich uz vobec nepaci je to, ze MHD povazuju za nieco menejcenne, ze oni nikdy nepojdu MHD, lebo ta je iba pre asocialov a bezdomovcov. A bohuzial, tak aj vyzera... Asi musime vyckat kym bude IAD v meste taka ako na zapade aby sa to zmenilo... 😞
No auto ma nezanedbatelne vyhody, ale je na kazdom z nas, ci mu vyhovuje pomer vyhody/cena, co stoja. Vacsine ludi zrejme (zjavne) ano. Lebo do mhd dava clovek svoj cas a nervy, co je dost nevycislitelna polozka.
Vladimir #11880: zjavne tu pises o Presove. Slova o okamzite odstranenej chybe a umytom vozidle maju o mna trochu nadych sci-fi. Hlavne v Blave. Tu dodaleka svietia tie vynimky, co sa o vozidlo staraju.
Poznam vodicov, co sa s (pridelenym) vozom len vozia, takych co sa staraju a sami si aj nieco (u)opravia a nakoniec je par takych co nenechaju ani smietku na podlahe. Jeden vodic odmietne vozidlo uz ked sa neda nastavit sedadlo (nema vlastny voz).
Voz co nema pana nie len ze vyzera zle, ale aj techniky odchadza ovela skor.
Co sa tyka okamzite odstanenej chyby, aj v BB maju technici sklon dopisovat si s vodicom v knihe vozidla miesto aby chybu odstranili.

auto vs MHD: cisto ekonomicky, ked mam auto, naklady na poistku a pod su fixne, platim ich tak ci tak. Obcasne pouzitie miesto MHD znamena len dodatocne naklady - staci pocitat benzin a priratat nieco k opravam (jazda v meste a hlavne v BA viac zatazuje auto). Pri pravidelnom pouzivani miesto verejnej dopravy musim ratat s celou amortizaciou.
11861:
Nie, vsak ja mam Karosu rad. Strasne raaad. 🙂 Nic proti znacke nemam, ale proti produktom ktore nesu jej meno - konkretne Slintyhnisy a serble B9xx. 😉

d3k0, Vladimir #11879:
Presne o tom to je. Na zivotnost a stav autobusu vyrazne vplyva faktor pretazenosti. V Bratislave su vozy plne na 150 percent, ak nie viac. Vozidla trpia, ukaze sa to na nich v podobe prasknutych nosnych casti - Karosy B 741 v okoli klbu, rozbiteho interieru - pozname prepadnute sedadla s Karos, etc... Bohuzial, na Karosach je to vidno najviac. Vezmime si SOR-y. Ked dosli tak zacali vozit linky ktore sa nezrusia iba preto, lebo by do tej-ktorej oblasti uz nic nejazdilo. Teda vozili viac kubikov vzduchu ako cestujucich. Ukazalo sa to aj na ich stave - nic im nie je. Ale teraz sa zacali vypravovat aj do Lamaca, odtial idu natrieskane (aspon v spicke) a skor ci neskor na to doplati technicky ako aj esteticky stav vozidla. Nic proti Karose, keby vozila vzduch, resp. keby bola obsadena tak max. na 80 %, tak by to boli velmi dobre autobusy (teda keby bola aj nejaka udrzba). Ale bohuzial, v Bratislave sa jazdi s obsaditelnostou 150 % a Karosy na to nie su dimenzovane. Stare Ikarusy 280 su hrdzave, zhnite, ale zrataj6te si aky vykon podali! Podali minimalne taky isty ako totalne zhnite Karosy B 741 alebo este vacsi! V ziadnom Ikaruse 280 som sa nestretol s tym, ze by sa bocnica voci podlahe pohybovala hore - dolu 10 cm. V Karose to vidim stale. Alebo: V 280 som nezazil aby sa sustavne nezatvarali dvere, vcera som isiel nocnikom 501, karosa B 741 - tretie dvere, zadne kridlo - vobec sa nezatvorilo, ostalo asi 2 cm od bocnice. Vzduch stale fucal, ale dvere nic. Ked som vysupovat na Novoveskej, tak som rucne tie dvere pritlacil ako ich zatvaral. Zaver: Keby bola Karosa lepsie konstruovana (nosny ram) a aj predimenzovana tak by bola dobrym autobusom, ale taka aka je je pre Bratislavu nevhodna. To plati o Rade 7xx aj 9xx, lebo je to sice nove, ale v podstate rovnaky serbel.
Este taka poznamka na zaver: Ikarusy 435 premavaju od roku 1996, napriklad 2800. K dnesnemu dnu ma 6 rokov, coskoro bude uz siedmy rok premavat. Pri porovnani so 6 rocnou Karosou (napr. 2320) vobec nezaostava a dovolim si tvrdit ze je lepsi (ciste subjektivny nazor). Preco? Lebo uz aj na poslednej serii B 741 sa zacinaju objavovat klasicke Karosacke problemy - sedadla, podlaha, tuhost ramu pri jazde cez jamy.

Vladimir #11880:
Pouzijem tvoj citat:
...vodic sa o svoje pridelene vozidlo stara viac ako o ine, hlasi kazdu, aj najmensiu poruchu, ktora je v dielnach okamzite odstranena...
Hehe, porucha bude v dielnach okamzite odstranena..., ehm, dovoilm si tvrdit ze tomu tak nie je. 😉

Spectre #11887:
Mozem dolnit?

1435:
- vysoke naklady na prestavbu (iba 11 mld. Sk vozidla, trate su dalsie miliardy...) 🙂

KLF #11892:
Podla mna to auto nie je lacnejsie, je iba ako si sam pisal - pohodlnejsie. 🙂
KLF: Preco porovnavas len cenu benzinu a cenu cestovneho listka. Pokial mas auto tak musis vediet ze to je dobry zrac penazi a urcite ta nevyjde lacnejsie ako MHD. Teda ak porovnavas iba priame naklady (cena vozidla, PHM, udrzba, poistka, ...).
KLF: #11892 No, s porovnanim ceny za MHD a auto nemas uplne pravdu, zavisi od pripadu a sposobu vyuzitia dopravnych prostriedkov. Napr. rocna elektricenka stoji 5500 Sk. Rocne poistne napr. v Allianz pre vozidla do 3,5t, 1300-1800cm3 stoji 6 156 Sk. Takze ak pouzivam MHD LEN v meste, usetrim 600 Sk len pri zaplateni poistky (a samozrejme pokial pouzivam auto sam - poznam aj take pripady, kolegyna s manzelom maju 2 auta, kazdy vlastne). Pri vysokom pocte jazd mimo mesto kombinovanych s vyssym poctom prepravovanych osob zacne vychadzat lepsie osobne auto. Bohuzial pri porovnavani cien za dopravu autom a verejnou dopravou sa casto zabuda na rozpocitanie cien rocneho poistneho a oprav, ktore uz su v cestovnom listku zohladnene. Preto je aj objektivne hodnotenie tazko spravit.
TeBeCe: podla katalogu ano, ale zda sa mi, ze 8005 ma uz napravu Detva
Vystavba na Kollarovom namesti: magistrat schvalil zanik dalsieho - este ako-takeho - priestranstva v meste a zaroven schvalil na nom vystavbu vyskovej budovy. Velmi pekne za to Moravcikovi & comp. dakujem. A Durkovskemu za to, ze na mestskom zasadnuti dal tiez suhlas na tuto vystavbu. Lutujem, ze sa ten clovek stal primatorom. Mozno o 4 roky budem hovorit inak, ale momentalne to LEN lutujem. Vy ho chlapci totiz vidite na mieste primatora len z pohladu "co bude s MHD". A to je ta chyba... Pozrite sa na neho z pohladu architektury - co sa ma kde stavat a ako to ma vyzerat.
Anketa: ciste sfanatizovane a propagandisticke otazky. Ta otazka teraz je postavena uplne stylom, ze je jasne, ze je to propagacia elektriciek. ten text o predvianocnych nakupoch atd. je jasne propagandisticky. Postav otazku tak, ze cim sa ludom cestuje cez vsedny den najpohodlnejsie. Auto - siroko daleko nic a potom mozno nejake elektricuocky zasrate (rozumej spinave, poruchove), autobusiky a trolejbusiky. Konkretne tato anketa nie je nicim inym, len masirovanim si brucha fanatikov na MHD, co nepochopia, ze auto je stale najpohodlnejsi a najhospodarnejsi dopravny prostriedok AJ do mesta. Urcite ma totiz nestoji 10 minut jazdy autom 14 korun a podobne dalej...........
Vladimir: No to sa aj mne zda ze interval zostal nezmeneny...S klbakmi by som preto suhlasil...len neviem ci je to aj realne...

Mimo temu: Dneska 16.12. su presne 2 roky mojho "webotvorcovstva" 😃
moze mi niekto povedat - videl som staru elektricku ako t3g sucs ale prefarbenu na farbu ako su nove na linkach 14,11 a este 7 myslim. proste tie najnovsie zrenovovane. zaroven mala napis: zvlastna jazda a nove asi BUSE led diody. co to je za elektricku? nejaky klon?

tiez mam dalsiu otazku - na linke 9 jazdi stara t3g sucs (asi) ale zvuk motora je ako maju take tie novsie hranate elektricky (napr. linky 9 a 5) opat ide o novy motor alebo co?

odpovede prosim aj na moj email: dusoft at staznosti.sk
Andrej(Anndy008): pri dobrej udrzbe (ale podotykam ze dobrej) rozdiel v bezpecnosti ani pohodli asi nezistis...
Spectre: nenapada ma nic co tam doplnit:-)))
Hmm, no ked uz sa TO tu zacalo rozoberat a zda sa, ze bez emocii... 😃 (zatial)

Takze by ma zaujimalo, aku vahu maju jednotive argumenty. napr.je sice fajn, ze nieco je menej/viac nachylne na vykolajenie - ale o kolko? Ak je tam rozdiel 5% to nema vyznam ani spominat.
Dalej aky je vztah medzi bezpecnostou a stabilitou (narazam na vyroky - bezpecnejsi vs. nizsia stablita a opacne - menej bezpecny, vyssia stabilita)? Nejako tomu nerozumiem 😞.

No ale uznavam, ze realne, pravdive a hlavne faktami podlozene zhodnotenie vyhod a nevyhod oboch rozchodov by som privital
ivan>

1435:
-vacsia nachylnost na vykolaj
-vacsie opotrebenie oblukov
-nizsia max. rychlost v oblukoch
-mensie naroky na kvalitnu montaz a udrzbu
-vyssia stabilita
-zeleznicny rozchod, moznost kockopsa

1000:
-bezpecnejsi
-mensie opotrebenie oblukov
-vyssia max. rychlost v oblukoch
-vacsie naroky na kvalitnu montaz a udrzbu
-nizsia stabilita
-nizsia ponuka vozidiel pre tento rozchod zo strany niektorych vyrobcov (CKD, ...)
-nemoznost zaviest kockopsa


Zabudol som na nieco?
ivan> daj si vyhladat vo fore 1000+1435 a urcite toho najdes vela, lebo inak sa tu zase rozputa diskusia o tom co je lepsie a podobne, lebo kazdy ma na to iny nazor...
fakt nechcem aby o tom bola zase diskusia,ale obcas sa tu bavite o rozchode kolajnic.Mohol by mi prosim niekto z vas maximalne strucne povedat aky je rozdiel medzi sirsim a uzsim rozchodom rozdiel?(myslim skor ze co je lepsie,vyhodnejsie a preco)Lebo fakt nikde som este nikde o tom necital a ani neviem ci by som to tu nasiel.Diky moc
No nemyslim si, ze by sa nedalo starat o kazdy bus v BA rovnako, ako v PO? Ved ich nemame 10 tisice tych busov. Ked to ide vo vacsich mestach musi aj u nas.

Tiez si nemyslim, ze problemom je vek vozidla - najvacsim problemom je jeho (ne)udrzba.
ufo> Starsia je tusim uz len 8005 (vid katalog) z ktorej asi bude historicke vozidlo.
Dnes som videl na zimnej udrzbe Karosu 4049, este so starym typom motora a so starou napravou Raba, vobec som netusil, ze DPB este ma tento typ Karosy, preco z nej neurobia historicke vozidlo? Je este viac takychto v DPB???

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.