Vzhľadom na to, že na SK také normy nespĺňa ani len najzaťaženejší tranzitný ťah Kúty - Štúrovo, tak asi nemá cenu sa baviť o teoretickej existencii lokálky podľa najnovších noriem, t. .j. hrana nástupišťa 550 mm nad TK, osvetlenie, osvetlené tabule, bezbariérový prístup, prístrešok, vodiaca drážka pre nevidiacich, spevnená prístupová komunikácia...
Ing. Poltretina nemôže preniesť cez srdce, že vozidlá nemajú normálny rozchod ? ?
Mmch., môže niekto nejako zdôvodniť, prečo sa budú naďalej fabrikovať K2S? VarioLF2 je o nejaké komické 2 milióny drahšia a Bratislava bude stále modernizovať na vysokú podlahu? Ono v Krnove si to pochvaľujú, že majú aspoň nejakého odberateľa na pôvodné VarCB3...
Áno, keď je trať papierovo zrušená, už ju nemôžeš znova spravádzkovať, len ako novostavbu "se vším všudy". Preto bola zásadná chyba, že sa pripustilo zrušenie Stupavy. Ale Somorja by, podľa mňa, žiadnu perspektívu nemala.
Ešte stále tam prejde rádovo viac áut v gumokoloch. Riešením by bolo kríženie s električkami nezapájať do koordinácie, keďže väčšina gumokolov pokračuje po Rožňavskej a nie po Vajnorskej, tak by sa nič nedialo. Ale v okamihu, keď je celé súkrižovatčie na jednom radiči, tak s tým už nič nespravíš.
Meral som to tak, že autobusom som nespočetnekrát cestoval a cestovnú dobu som si porovnal s grafikonom, keď tam ešte tie asi štyri páry osobákov jazdili. Konkrétne časové údaje nemôžem dodať, lebo grafikony má už asi tri roky zapožičané nascanovanie BigMac ? .
Nemôžeš porovnávať čosi s akousi virtuálnpou spojkou.Môžem ťa uistiť, že výstavba novej trate, popríp. spojky, do Šamorína je neefektívna.
Ešte je jedna (drahá) možnosť - posunúť výjazd do stredového pásu bližśie smerom k centru. Teda ďalej od križovatky pri Shopping palace. Potom by nebol žiadny problém s absolútnou preferenciou.
Trať môžeš opraviť, keď je dočasne zastavená prevádzka. Akonáhle je trať papierovo zrušená, už ju môžeš len znova zriadiť - a vtedy sa nepochybne bude posudzovať ako novostavba, podľa nových noriem, ako už napísal Laminátka.
Eeh, príliš skoro odoslané... Tým nechcem povedať, že by sa do Šamorína nedalo dostať drezínou (po vysekaní kríkov), za to, že bolo rozobraté práve veksle v prvej koľaji, ruku do ohňa dať nemôžem.
Celú trať som si prešiel cca pol roka po zastavení prevádzky a v Šamoríne som žasol, ako rýchlo sa začala prejavovať premena koľajiva na výstuže do betónu, "skvapalňovanie" a iné podobné ľudové obyčaje.
K preferencii:
V minulosti pri prejazde týmto miestom prechádzala električka len cez jednu CSS a to pri prejazde zo stredového pásu do priestoru mimo cesty. Pri výjazde zo Starej Vajnorskej bolo priecestie bez signalizácie. Preferencia teda bola dosť jednoduchá. Avšak po výstavbe Shopping Palácu a následom vybudovaní súčasnej megakrižovatky pribudlo SSZ aj tam.
Otázne je, ktoré električkové priecestie by si chcel preferovať. Ak to na výjazde zo Starej Vajnorskej, tak tam žiaden problém nevidím ani dnes (teda za predpokladu, že vodorovné značenie na fotomape na mapy.sk je aktuálne a v tomto mieste funguje len výjazd zo Starej Vajnorskej). Ak sa električka prihlási (veď detekčné kamery sú dosť ďaleko pred križovatkou), tak radič skráti zelený signál pre autá zo Starej Vajnorskej. Je to len jeden smer, čiže žiadna katastrofa.
Problém by však mohol nastať práve pri prejazde zo stredového pásu. Ak by aj na tomto mieste bola preferencia absolútna, mohla by veľmi ľahko nastať situácia, že autá od Zlatých pieskov síce prejdú križovaním so Starou Vajnorskou, ale po sto metroch budú musieť zastaviť pred priecestím aby umožnili prejazd električke. Ak by šli súpravy hneď dve (každá iným smerom) a signál voľno by teda mali dlhšie, už by tieto autá mohli zablokovať túto križovatku (neviem aká silná intenzita v tomto smere je, ale predpokladám, že v špičke to určite nebude nič nereálne), čo by vyvolávalo zbytočné kolízne situácie.
Riešením by tak mohlo byť buď:
- vypracovať taký signálny plán, ktorý by vždy pri prejazde električky upravil dĺžku príslušných fáz na celej megakrižovatke a (opravte ma ak sa mýlim) aj na križovatke Studená - parkovisko ShoppingPalace - parkovisko SPS. Toto však považujem skôr za nemožné, keďže by sa tým zasa narušila zelená vlna na Rožňavskej (ak teda ešte funguje) a hlavne chcel by som vidieť toho, kto by to u nás naprogramoval,
- alebo doplnenie predzvestí na zastávkach PPA Controll a Cesta na Senec aj o rýchlostný signál informujúci vodiča pri akej rýchlosti "zelenú" stihne. Električka by tak bola preferovaná len na výjazde zo Starej Vajnorskej a prípadne zdržanie vozidla by sa presunulo z križovatky do zastávky, príp. do pomalšej jazdy.
Ako už ostatní povedali, a ja to len zhrniem: Tá električka tam už nejazdí zďaleka taká prázdna ako kedysi, dôvody sú známe - Tesco, Grob.
Taktie vzhľadom na to, že má byť súčasťou (raz snáď) preferovaného nosného systému, tak ÁNO, JE lepšie nechať zastaviť a rozbiehať sa niekoľko (tými desiatkami si nie som tak celkom istý) gumokolov, než zbytočné desiatky sekúnd zdržiavať po väčšinu dňa neprázdnu električku, ktorá je navyše prípojom na/z regionálnej dopravy.
Nehovoriac o získaní väčšej pravidelnosti dopravy na trati tým, že odpadne variabilné zdržanie, a tiež celkovom zatraktívnení električky jej preferenciou (aj) v pomerne okrajovej časti. Nerobím si ilúzie, že sa mi tam tá električka vďaka ušetrenej minúte nejako naplní, ale ide tu skôr o celok.
Vazeny cestujuci,
dakujeme za spravu a zaroven sa ospravedlnujeme za oneskorenu odpoved. Zmeny zastavok linky 23 su pripravene do realizacie k najblizsiemu terminu zmien v doprave, 28.06.2008.
S pozdravom a poziadanim o porozumenie
Ing. Kajdi
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023