Reakcia na: Majo #106215:
Ing. Poltretina nemôže preniesť cez srdce, že vozidlá nemajú normálny rozchod ? ?Mmch., môže niekto nejako zdôvodniť, prečo sa budú naďalej fabrikovať K2S? VarioLF2 je o nejaké komické 2 milióny drahšia a Bratislava bude stále modernizovať na vysokú podlahu? Ono v Krnove si to pochvaľujú, že majú aspoň nejakého odberateľa na pôvodné VarCB3...
Valec
V minulosti pri prejazde týmto miestom prechádzala električka len cez jednu CSS a to pri prejazde zo stredového pásu do priestoru mimo cesty. Pri výjazde zo Starej Vajnorskej bolo priecestie bez signalizácie. Preferencia teda bola dosť jednoduchá. Avšak po výstavbe Shopping Palácu a následom vybudovaní súčasnej megakrižovatky pribudlo SSZ aj tam.
Otázne je, ktoré električkové priecestie by si chcel preferovať. Ak to na výjazde zo Starej Vajnorskej, tak tam žiaden problém nevidím ani dnes (teda za predpokladu, že vodorovné značenie na fotomape na mapy.sk je aktuálne a v tomto mieste funguje len výjazd zo Starej Vajnorskej). Ak sa električka prihlási (veď detekčné kamery sú dosť ďaleko pred križovatkou), tak radič skráti zelený signál pre autá zo Starej Vajnorskej. Je to len jeden smer, čiže žiadna katastrofa.
Problém by však mohol nastať práve pri prejazde zo stredového pásu. Ak by aj na tomto mieste bola preferencia absolútna, mohla by veľmi ľahko nastať situácia, že autá od Zlatých pieskov síce prejdú križovaním so Starou Vajnorskou, ale po sto metroch budú musieť zastaviť pred priecestím aby umožnili prejazd električke. Ak by šli súpravy hneď dve (každá iným smerom) a signál voľno by teda mali dlhšie, už by tieto autá mohli zablokovať túto križovatku (neviem aká silná intenzita v tomto smere je, ale predpokladám, že v špičke to určite nebude nič nereálne), čo by vyvolávalo zbytočné kolízne situácie.
Riešením by tak mohlo byť buď:
- vypracovať taký signálny plán, ktorý by vždy pri prejazde električky upravil dĺžku príslušných fáz na celej megakrižovatke a (opravte ma ak sa mýlim) aj na križovatke Studená - parkovisko ShoppingPalace - parkovisko SPS. Toto však považujem skôr za nemožné, keďže by sa tým zasa narušila zelená vlna na Rožňavskej (ak teda ešte funguje) a hlavne chcel by som vidieť toho, kto by to u nás naprogramoval,
- alebo doplnenie predzvestí na zastávkach PPA Controll a Cesta na Senec aj o rýchlostný signál informujúci vodiča pri akej rýchlosti "zelenú" stihne. Električka by tak bola preferovaná len na výjazde zo Starej Vajnorskej a prípadne zdržanie vozidla by sa presunulo z križovatky do zastávky, príp. do pomalšej jazdy.