Reakcia na: Ivo #15324:
Ešte som Ti dlžný odpoveď na brzdy metra. Metro brzdí prevádzkovo elektrodynamickou brzdou (ako električka alebo modernejšie vlaky), dobrzďuje vzduchom (ako vlak), zaisťovacia brzda je pružinová akumulačná (ako električka), ručná brzda je mechanická (ako vlak). V prípade výpadku EDB brzdí od počiatku brzdenia vzduchom. Priebeh brzdenia je na linke C regulovaný pomerne primitívnym (zato ale francúzskym) systémom MATRA, ktorým bol nahradený výrazne dokonalejší (ale zato český, takže sa nedalo nahrabať na úplatkoch) systém ACB (Automatické Cílové Brzdění) od AŽD Praha. Na ostatných linkách je jazda vlaku riadená pôvodným sovietskym systémom ARS (Avtomatičeskaja Regulirovka Skorosti), postupne sa bude nahradzovať nejakým zdokonaleným ACB, vyvinutým v spolupráci AŽD Praha a nejakej poľskej firmy.Ak piješ pivo, tak sa ozvi na mail, zorganizujeme sa aj s Papyrom a zavoláme aj Martina, aby sme sa mohli pekne pohádať:-).
I.