Reakcia na: J #15100:
Keďže m@rtin Ti neodpovedal, skúsim napísať niečo k pražským chronometrážam ja. Všetko platí pre električky, u autobusov to môže byť inak:1. V Prahe sú štyri chronometrážne pásma: najdlhšie platí v pracovných dňoch od 7.00 do 18.59, druhé platí v pracovných dňoch od 6.00 do 6.59 a od 19.00 do 21.29, v sobotu a v nedeľu od 6.00 do 21.29, tretie denne od 21.30 do 5.59. Posledná, štvrtá, platí pre nočné linky a je najkratšia.
2. Platnosť prvého až tretieho chronometrážneho pásma závisí od stanoveného odchodu z danej zastávky. Ak má napríklad linka 10 odchod z konečnej Sídliště Ďáblice v pondelok o 5.59, vystrieda na svojej trase až tri pásma – začína tretím, od druhej zastávky ide podľa druhého (keďže odchod z nej je 6.00 alebo neskôr), a niekde okolo Motola prejde do prvého (od prvej zastávky, z ktorej má odchod 7.00 alebo neskôr).
3. Zaujímavé je, že na jednej linke môžu byť dve zastávky s rovnakým názvom. Stáva sa to na križovatkách, kde sú zastávky situované tak, že niektoré linky prechádzajú jednu zastávku pred križovatkou a druhú za križovatkou – zastavujú na obidvoch. Príklady: Národní divadlo (18), Nádraží Holešovice (14), Palmovka (3,8,19), Želivského (11). V električke si potom vypočujete „Národní divadlo, příští zastávka Národní divadlo“.
4. Ak sa vyskytne nejaká prekážka predlžujúca čas jazdy, chronometráž sa promptne prispôsobí. Napríklad pri výstavbe čohosi na trase Střelničná-Sídliště Ďáblice bola takto asi pred rokom pridaná minúta, zrejme kvôli pomalej jazde alebo čomu.
Andrej (Anndy008)
Osobne si myslim, ze nick Poslanec je iba provokacia.