Milý chlapče, žiješ v neskutočnom blude a je zbytočné s Tebou ďalej diskutovať, ale nechcem Ťa nechať žiť v blude, takže:
1) Prečo lepšia Š 120 LPG ako Fóbia? Je prudko ekologická a hlavne bezpečná?
2) Nerieš cenu litríka benzínu. Keď stál benzín 2,- Kčs a šiel na 4,- Kčs, ľudia ručali. Keď stál 4,- Kčs a šiel na 8,- Kčs, ľudia ručali. Stále ručali ale autami jazdi%t neprestali. Ani neprestanú. To ber ako dogmu, tak to je a nič na tom nezmeníš.
3) Š 120 vydrží dennú premávku Hamuliakovo - Bratislava centrum ešte veľmi dlho a keď sa rozpadne, presadne sa do plesnivého Favorita, potom do plesnivej Felici, plesnivej Fóbie a tak ďalej.
4) To s tými autami a motiváciou tak proste NIE JE a Ty to nechápeš a len si kolom dokola omieľaš tie svoje bludy. Tie domácnosti proste tie autá majú a ich motivácia IAD/VHD rozhodne NIE JE o tom, či na to majú.
5) K tej Tvojej koncovej poznámke - milý chlapče, to vôbec nerieš. To nie je v popie Tvojej práce, či a kde prestupujú na MHD. Oni vedia čio robia a Ty ich nemáš čo vyháňať. Ponúkni im alternatívu a ak bude dobrá, oni budú na tú MHD presadať a kapitalistická SAD-ka potom sama ukončí svoje prímestské spoje na Cintoríne Ružinov.
odhliadnuc od toho, že používaš najkomplikovanejší prípad a to CR. Má mnohé nedostatky, do ktorých by bolo potrebné mnohé investovať.
CR by nebola prvá - začal by som na ZP. CR je extrém, ale napriek tomu si ho obhájim.
1. budú musieť prestupovať - nie na Prievozskej alebo na Nivách, ale už na CR - tie linky čo tam momentálne sú - postačujúce - ešte zatrolejovať Nivy - šafko a nová linka
2. Za penízky, ktoré sa nevyhodia do modrých karos sa kúpia trolejbusy - takých 10 kĺbových bude stačiť + nová meniareň a obratisko
3. technicky to je garantovateľné - nová meniareň, ktorá je aj tak potrebná musí zabezpečiť, že pokiaľ nedojde k celobratislavskému výpadku, tak trolejbusy budú mať šťavu
A ten prínos pre cestujúceho spočíva v tom, že tam je nádej, že sa časom CR a následne celé DH napoja na koľajovú trať. A to je veľké pozitívum, o ŽP nehovoriac.
Najvýdatnejšie sú pozitíva dlhodobé a nie med na ústach.
lenze cesta tak aby si nestratil zakaznika je troska ina, najprv siahni na peniaze SADkam a sprav z nich nieco poriadne a az potom vytlac SADky z centra (a oni sa stiahnu aj same ked im nik nebude preplacat cestu od hranice mesta do centra)
pri drastickom rieseni ti aj drasticky ubudne zakaznikov (v spojoch MHD si to mozno nevsimnes, ale v ramci celeho systemu to bude dost badatelne)
stare S120 vydrzia viacej ako nove fobie, takze nemaj obavy zeby sa po dennej premavke medzi hamuliakovom a centrom BA vytratili
pozri, mam na dvore odstavenu staru skodu 120 a do prace (dajme tomu do tesca na kamennom nam.) chodim sadistickym autobusom a potom pesi; dovody nie su ani tak ekonomicke ako skor casove, chvilu trva kym pri tescu tu skodivku zaparkujem a pocas cesty sadistickym autobusom si aspon mozem precitat noviny
pokial ma vyklopis zo sadistickeho autobusu na cintorine ruzinov, tak
a) cesta mi bude trvat dlhsie - lebo 1. prestup, 2. trolejbusu to trva dlhsie na asmn ako sadistickemu autobusu; nieco ziskam nazad tym ze sa odveziem az na rajsku ale nie az tolko (a zvysok toho casu o co mi to predlzis ked pricitam k casu co usetrim jazdou autom tak si aj najdem parkovacie miesto)
b) nebude to prilis pohodlne, v sadistickom autobuse po cintorin ruzinov tych novin az tolko neprecitam, pocas prestupu sa velmi citat neda a stojac na jednej nohe (aj to nie vlastnej) v trolejbuse sa tiez velmi citat neda...
vysledok - nakopnem skodivku a idem do prace autom, zoberiem aj suseda ktory pracuje kdesi o ulicu dalej a ani nas to nevyde drahsie ako verejnou dopravou...
Priamo na ASMN necestujú, lenž z ASMN im ide viac liniek ako z Cintorína Ružinov a je bližšie k ich pracovisku, čiže tou MHD už nemusia cestovať tak veľa ako by museli z Cintorína.
dajme tomu, že dpb z jedného milióna neefektívne utratí 20 % - to je 200 tisíc, z čoho vyplýva, že keď dostane 5 miliónov navyše, neefektívne utratí približne podobných 20 % - z čoho vyplýva, že efektívne bude využitých 4 mil.
Neviem ako inak Ti odstrániť z hlavy tvoju nezmyselnú až detinskú narážku.
Ten výhľad 4 P+R je tak na 5 - 15 rokov.
Na začiatok Ti predostriem predchádzajúce otázky...
Neodškriepiteľný fakt: Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší.
Ja Vám položím inú otázku. Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD ?
Podotázka - To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD ?
A ešte jedna púre Teba - kedy si myslíš, že nastane tá správna nesučasná situácia ? Nikdy ?
nuz, netvrdim ze poruchu napajania zazijem kazdy den, ale nie je to tak davno (menej ako 2 tyzdne) co som trasu do prace absolvoval tak ze som preslapal zopar km (asi 3) a zvysok skombinoval s paralelne iducimi autobusovymi linkami pretoze z dovodu vypadku napajania kdesi v meste nesiel viac nez pol hodinu z dolnych honov jediny trolejbus a nahradna doprava z tejto oblasti neexistovala...
a ked donutis ludi prestupovat kdesi na cintorine ruzinov, co tym ti ludia ziskaju:
1. budu musiet prestupovat
2. viac sa tlacit v beztak plnych trolejbusoch
3. vacsie riziko ze sa z dovodu poruchy nedostanu na miesto urcenia
poprosim ta ak vies aspon o jednom pozitive pre cestujuceho tak mi ho napis, lebo akosi ho neviem najst...
Obidvaja:
neriešite absolútne nič - a rozhodne š 120 LPG lepšia ako fabča.
Koľko stojí litrík benzínu - a koľko bude čoskoro stáť ?
A koľko vydrží š 120 dennú premávku hamuliakovo - bratislava centrum ? Rok ? S presunom poslednej 280 do novopostaveného múzea DPB sa nadobro odstavia aj 120...
Motivácia nie je založená na autách. Ten kto na to bude mať, presadne doň - totiž, ako nesprávne chápete ekonomiku domácností - v prípade, že sa domácnosť rozhodne nakúpiť auto, platiť poistné a údržbu - v tom prípade musí ubrať z iných investičných položiek - takže motivácia kúpiť auto nie je založená na otázke máme na to (?), ale na otázke, či a kde si poriadne utiahneme opasok - dovolenka, potraviny a pod.,
499.1023 - jo, priamo na Nivy bez následného prestupu na MHD cestuje tak neskutočné minimum, že by som ich ani do fóra neuvádzal.
"(...) Uz by bolo nacase spravit naozaj decentralizaciu - dat kazdej obci rovnako penazi na dotovanie dopravy osob, a nech si vyberie svojho dopravcu (...)"
1. Nikto vám nebráni, aby ste si vybrali svojho (súkromného) dopravcu.
2. Na jednej strane hovoríš o decentralizácii, na druhej strane chceš centralizovaný výber dane, ktorá by sa prerozdeľovala medzi obce na dopravu. ? Píšeš ficoviny...
3. Kraje financujú MEDZIOBECNÚ dopravu prenesenou kompetenciou štátu rovnako aj pre dedinčanov aj pre Teba. Alebo chceš platiť trhovú cenu cestovného keď vystrčíš nos z mesta, lebo ty si bratislavčan a si niečo extra?
4. Každé mesto má svoje dane z ktorých má dostatok SKK na dopravu (v rámci ekonomických možností SR). Ako bolo povedané v na magistráte BA záujem na zlepšení MHD nie je, takže to nie je o peniazoch.
(V Malackách pokiaľ viem tú pseudoMHD dotuje mesto, v Stupave chodia peši.)
___________________________ #62822 Sommelier: "sa bude starať aj o výkony SAD v rámci BA, získa prostriedky na nové vozidlá počnúc po budovanie nových systémov končiac"
- prd získa a nie nové prostriedky. Všetky prostriedky ktoré zoberieš súkromnej SAD utopíš do poslednej koruny v neefektívnom hrdzavom DPB.
___________________________ #62824 Sommelier: "Podstatné je, že každé (zo 4) Bratislavských P+R bude dobre napojené na sieť..."
- ...čo sa v súčasnej situácii nedá! Už som Ti napísal, že keď nebude MHD BA v otrasej kvalite tak tvoje myšlienky podporím. ?
Hlaven - každý obyvateľ možno nie, ale každýá produktívna rodina hej. Pretože ho musí zo životných dôvodov mať. A nie je to nová Fóbia, ani nová Dacia Logan, ba ani nová LADA 2110. Je to plesnivá Š 120 (prípadne s úpravou na LPG), ktorů nám tuto ľa sommelier chce dovliecť do Bratislavy.
Pretože ja na rozdiel od Teba viem, že v súčasnosti nie je voľba "autobus na ASMN alebo autobus+električka" ale "autobus na ASMN alebo auto až na pracovisko". Vybuduj najprv kapacitný nosný systém a budem s Tebou súhlasiť. Ale prekladať ľudí zo SADbusov na Cintoríne Ružinov do trolejbusov je zvrátenosť najhrušieho zrna a jednoznačná podpora IAD!!!
Carsharing na slovenskom vidieku funguje veľmi dobre!
problemom moze byt zeby sa mu branim cestujucich predlzila sluzba napriklad o 5 minut, cim by prekrocil zakonom dane predpisy a musel by mat kdesi este neaku bezpecnostnu prestavku a podobne srandy...
aky je podla teba pre cestujuceho rozdiel medzi autobusom a trolejbusom ? odhliadnuc od toho ze porucha napajania moze odrovnat celu radialu trolejbusov (a autobusy premavaju dalej) tak asi ziaden...
Napísal som, že na auto má SKORO každý a to aj prakticky! Napíš mi, koľko rodín v produktívnom veku nemá na vidieku nejakú plesnivú Š120? Kam by sa asi tak bez nej pri súčasnej ponuke VHD dostali? Ty si asi v živote na dedine nebol!
ano, na auto nema kazdy obyvatel Slovenska, zabudas ale na jednu dost podstatnu vec... zivotna uroven obyvatelstva BA a okolia je diametralne odlisna od zivotnej urovne obyvatelov Oravy, Kysuc, a inych krasnych koncin Slovenska; a v tychto koncinach (BA a okolie) si vacsina obyvatelstva neakeho toho pojazdneho ojazdeneho tatosa dovolit moze, spoliehat na to ze tak nespravi po tvojich zmenach nie je velmi rozumne...
Nechápem, ako človek tvojich znalostí a skúseností môže byť spokojný s tým, že ľudia sú v autobusoch.
Ja som nehovoril o červených autobusoch - ale o koľajovej (prípadne trolejbusovej) doprave do ktorej je potrebné pacientov z modrých dostať.
Nie som rád a nebudem rád, pokiaľ sa nebude počet pribúdajúcich aút z roka na rok znižovať - čo sa tvojou "buď rád" teóriou dosiahnuť nedá
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.