Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #99732:
No, neviem, Slowacke linije mali k označovačom papierových CL pri jednaní o BID-e nejaké zásadné výhrady, chceli čipovať...
Reply on: Peon #99734:
Pretože zväčša ráno a poobede by boli kapacitne nepostačujúce. V sedle a cez víkend by sa ešte dali.
Reply on: drink #99606:
Nie som síce odborník, lebo nemám matematicko-fyzikálne vzdelanie v Matici Slovenskej, ale skúsme sedliacky rozum:
Minimálna dovolená dĺžka oddielu na trati s autoblokom je 1000 m, v praxi okolo 1100 m. Vlaky by nemali jazdiť na výstrahu, pokladá sa to za prehrešok proti pravidlám tvroby grafikonu. Takže povedzme 2100 m. K tomu dĺžka súpravy povedzme 150 m v priemere (počítam len osobnú dopravu!). Priemernú cestovnú rýchlosť veľmi modernej dynamickej súpravy v zastávkovom režime dosahujeme okolo 60 km/h, čiže 1000 m za minútu. Takže interval na šírej trati a pri ideálne rovnobežnom grafikone cez dve minúty. Samozrejme v okamihu, keď sa nám tam začnú motať trebárs rýchliky (vyššia vmax. ale horšia dynamika), náklady (pomalý rozjazd, horšie brzdiace percentá, dlhé súpravy) a iné anomálie, výsledok sa rapídne zhorší.
V praxiNásledné medzidobie býva tuším okolo 3 minút, staničné intervaly pri modernom ZZ tiež tak nejak.
Reply on: Solider #99732:
A preco by sa nemal DPB osvedcit?
Reply on: Solider #99732:
Prečo by sa Sory B9.5 na 630-ke nemali osvedčiť?
Áno, opravovať budeme zastávky na Budatínskej obojsmerne pri Unipharme, na Betliarskej - zastávku Krásnohorská smer mesto, na Rusovskej - zastávku Jugnmannova a Hálova smer Panónska. Ďalej sú to zastávky na Lamačskej v smere do Tesca, na Hodonínskej - zastávka Vrančovičová v smere do centra, na Bajkalskej - obe zastávky Nová doba pred a za Vajnorskou, na Rožňavskej za Bojnickou v smere do centra, na Gagarinovej za Tomášikovou v smere do centra a na Hradskej v smere z Dolných honov za Pentagonom. Ďalšie zastávky MHD budeme opravovať na Kollárovom námestí v smere na Námestie 1. mája a Mickiewiczovu, na Mýtnej v smere na Vazovovu a na Nábreží arm. gen. L. Svobodu zastávku Lafranconi v smere do Karlovej Vsi.

http://www.bratislavskenoviny.sk/78302/doprava/od-aprila-mesto-zacne-s-opravami-ciest
Ak sa vozy DPB na L630 neodsvedčia, nebolo by vhodné osloviť Slovak Lines, nech vyhradí nejaké vozy pre túto beta verziu BIDky? Nech nejaké 954-ky vybavý transparentami, označovačmi a bolo by všetko fajn.
Reply on: Solider #99609:
Aj, a hlavne TO! ?
Reply on: enumaelish #99729:
spravil som tam kix :"Trolejbus je síce fajn EKO doprava a náhrada za busy ale kapacitne je na tom rovnako ako električka." to "...ako električka." tam nemá byť
Reply on: intony #99711:
jeho asi moc opantal ten vláčik z Petržky do mesta a elina sa mu akosi nepáči. Logicky si nájde ergument pre svoje lebo je to pod zemou, neni to bariéra, bude sa dať dostať zo stredu Petržky do Svätého Jura a Trnavy. Je to výhoda, musí sa uznať, že hej, ale samo o sebe bohate stačí ten tunel a prepojenie vlakom Petržky s mestom z Petržalskej stanice + nové zastávky OC Danubia, Einsteinova. Električka neni možno tak rýchla ako vlak, ale na druhej strane umožňuje kratšie vzdialenosti medzi zastávkami, lepšiu údržbu, rozvoj trate, napojenie na existujúce trate a množstvo variácii. Vlak by sa stal 4. systémom MHD v doprave a ak by sa mal robiť na úkor električky tak by to bol úplný chaos a totálne nepohodlie v prestupoch, opäť odkázanosť na prestup ak sa človek rozhodne pre iný smer ako ASMN - Filiálka - Rača a ešte sa trepať po eskalátoroch hore na povrch k A+T+E. K tomu si prirátajme potrebu výťahov pre invalidov, ktoré vandali zničia, zdevastujú tak ako aj výťahy pri lávkach na Einsteinovej (neverím že by to tam bolo inak). Chcel by som osobne od Marcela vedieť či z jeho skúseností z iných miest sa stretol s tým, že by električka bola nejakou bariérou?! Podľa mňa je električková trať oveľa menšia bariéra ako cesta, lebo tam neni taká frekvencia vozidiel a okrem toho na potrebných miestach sa dajú spraviť prechody pre chodcov cez električkovú trať alebo nad/podchody. Z celkom jasného dôvodu by som vedel povedať prečo tak silou mocou chce vlak - aby ostali voľné cesty lebo je to dosť dobré lákadlo pre magistrát, aby ostali voľné pozemky a miesta na povrchu pre rozširovanie cestných komunikácii pre IAD (bez BUS pruhov pochopiteľne) a taktiež by odpadol problém staviať vozovňu pre električky v Petržalke. Trolejbus je síce fajn EKO doprava a náhrada za busy ale kapacitne je na tom rovnako ako električka. Môj pohľad na trolejbusy je ten, že nepremýšľal by som nad novou traťou v Petržke ale staval by som tam kde už sú trate pre trolejbusy dlhé roky len na papieroch nakoľko o trolejbusy v Petržke je len o trochu menšia naťahovačka ako o NS trať. Čo sa týka vlakov stojím si za tým, že stačí prepojiť Petržku s Filiálkou, trať na Letisko postaviť + nové zastávky ale nie vlaková trať cez stred Petržky.
Reply on: intony #99714:
Dúfam, že tie návrhy vlakových tratí sú vtip ? všetko na letisko, ešte aj z Vajnor, to už fakt sa dakto musel nudiť. Chcel by som vidieť vola čo by šiel z Vajnor na Letisko cez Nové mesto keď to neni treba a dá sa aj kratšie.
Reply on: Ike #99685:
Kto sa bude trepať 800metrov k eline a pešo ešte aj? ? akonáhle bude v dostupnosti autobusová zastávka s linkou ktorá odvzie cestujúceho k eline tak pochybujem, že pôjde pešo. Alebo žeby sa začala pestovať turistika? ? Keby sa v takom zmysle uvažovalo v celom meste tak, v podstate by nebolo treba robiť linky ako 51, 58 lebo celé ich trasy sú do 800 metrov od električkovej trate (s výnimkou pre 58 na Trnavskej kde je zas ale trolejbus).
Reply on: intony #99666:
Ranné spoje v nejakom frekventovanom čase 7:00 až 7:15 pre tých čo chcú byť v centre BA do 8:00 (školáci hlavne) by možno ten klbák aj uživili ale zvyšok pochybujem, poobede už ľudia idú domov rozlične aj kvôli nákupom a iným vybavovačkám, tak kto ako stíha čo je veľmi rôzne
Reply on: Martin Fundárek #99663:
by this note, you hit the nail right on the head! ?
Reply on: draik #99716:
Aha, čiže ak som správne pochopil, tá 630-ka pôjde do Vajnor cez staré železničné priecestie (asi aby nemala až taký súbeh s 53-kou). Ak tam niekde pri tej ulici "Šinkovské" vznikne aj zastávka, predpokladám, že tým sa pre niektorých zlepší prístup aj k ŽST Vajnory.

Cez to staré železničné priecestie teraz premáva Slovak Lines čo ide cez Vajnory, Čiernu Vodu, Slovenský Grob do Viničného (a niektoré spoje až do Pezinka -> napr. http://cp.atlas.sk/Route.asp?cl=S&tt=2&i=235&s1=876&s2=3799&p=AT ).

Keďže však 630-ka v tejto etape (na rozdiel od Koncepcie BID) nepôjde aj do Slovenského Grobu, zostane týchto zopár spojov Slovak Lines idúcich cez Vajnory zachovaných?
Reply on: Ike #99712:
pssst. ticho. dufam ze to nevidel. este by zistil, co mu doteraz k dokonalosti vlako NDS chybalo ?
Reply on: Mike #99717:
Co? SOR v spickach stacit NEBUDE ked ledva staci Karosa.
Reply on: milannco #99718:
Minimálne pre 3 DTPA bude. ?
Reply on: milannco #99718:
Podľa mňa hej.
Reply on: Marcelllooo #99616:
a co vyhladovo konverguje podla teba k NS?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.