hm, ale pri casovych listkoch bude vznikat dost anomalii, napr ze listok na zrychleny spoj bude lacnejsi, lebo spoj sa dopravi rychlejsie... a spoj ktory ide cez vsetky dediny bude najdrahsi...
a inak revizia cestovnych listkov bude tiez zosuladena? budu revizori BID? alebo bude mat kazdy dopravca vlastnych...?
"Z dovodu opravy minibusu bude od pondelka 17. do stvrtka 20. marca 2008 zastavena premavka na linke c. 151 premavajucej na trase OD Slimak -Lopenicka."
Veď na Lopeníckej sa SOR-y B 9.5 môžu normálne otáčať Nedávno na 151-ke tie Sory aj niekoľkokrát boli. Tak prečo na 151-ky na tie 4 dni nedajú SOR alebo nastálo nevrátia 51-ku na Lopenícku?
A čo ak sa vtedy niečo stane aj s tým druhým minibusom premávajúcim na 44-ke? Keďže na tie uličky na Kramároch bezpečne vojde iba minibus, tak hrozí, že 44-ka by bola tiež zrazu dočasne zrušená? Hlavne by ma zaujalo, ako by sa cestujúci o takej náhlej zmene dozvedeli (samozrejme okrem wap.imhd.sk)...
Lebo to kapacitne nebude stačiť. Keď sa pozrieš na masovú výstavbu v lokalite Horný Dvor a keď si predstavím, čo to bude o rok - dva, tak mi nabiehajú zimomriavky.
Nie som síce odborník, lebo nemám matematicko-fyzikálne vzdelanie v Matici Slovenskej, ale skúsme sedliacky rozum:
Minimálna dovolená dĺžka oddielu na trati s autoblokom je 1000 m, v praxi okolo 1100 m. Vlaky by nemali jazdiť na výstrahu, pokladá sa to za prehrešok proti pravidlám tvroby grafikonu. Takže povedzme 2100 m. K tomu dĺžka súpravy povedzme 150 m v priemere (počítam len osobnú dopravu!). Priemernú cestovnú rýchlosť veľmi modernej dynamickej súpravy v zastávkovom režime dosahujeme okolo 60 km/h, čiže 1000 m za minútu. Takže interval na šírej trati a pri ideálne rovnobežnom grafikone cez dve minúty. Samozrejme v okamihu, keď sa nám tam začnú motať trebárs rýchliky (vyššia vmax. ale horšia dynamika), náklady (pomalý rozjazd, horšie brzdiace percentá, dlhé súpravy) a iné anomálie, výsledok sa rapídne zhorší.
V praxiNásledné medzidobie býva tuším okolo 3 minút, staničné intervaly pri modernom ZZ tiež tak nejak.
Áno, opravovať budeme zastávky na Budatínskej obojsmerne pri Unipharme, na Betliarskej - zastávku Krásnohorská smer mesto, na Rusovskej - zastávku Jugnmannova a Hálova smer Panónska. Ďalej sú to zastávky na Lamačskej v smere do Tesca, na Hodonínskej - zastávka Vrančovičová v smere do centra, na Bajkalskej - obe zastávky Nová doba pred a za Vajnorskou, na Rožňavskej za Bojnickou v smere do centra, na Gagarinovej za Tomášikovou v smere do centra a na Hradskej v smere z Dolných honov za Pentagonom. Ďalšie zastávky MHD budeme opravovať na Kollárovom námestí v smere na Námestie 1. mája a Mickiewiczovu, na Mýtnej v smere na Vazovovu a na Nábreží arm. gen. L. Svobodu zastávku Lafranconi v smere do Karlovej Vsi.
Ak sa vozy DPB na L630 neodsvedčia, nebolo by vhodné osloviť Slovak Lines, nech vyhradí nejaké vozy pre túto beta verziu BIDky? Nech nejaké 954-ky vybavý transparentami, označovačmi a bolo by všetko fajn.
spravil som tam kix :"Trolejbus je síce fajn EKO doprava a náhrada za busy ale kapacitne je na tom rovnako ako električka." to "...ako električka." tam nemá byť
jeho asi moc opantal ten vláčik z Petržky do mesta a elina sa mu akosi nepáči. Logicky si nájde ergument pre svoje lebo je to pod zemou, neni to bariéra, bude sa dať dostať zo stredu Petržky do Svätého Jura a Trnavy. Je to výhoda, musí sa uznať, že hej, ale samo o sebe bohate stačí ten tunel a prepojenie vlakom Petržky s mestom z Petržalskej stanice + nové zastávky OC Danubia, Einsteinova. Električka neni možno tak rýchla ako vlak, ale na druhej strane umožňuje kratšie vzdialenosti medzi zastávkami, lepšiu údržbu, rozvoj trate, napojenie na existujúce trate a množstvo variácii. Vlak by sa stal 4. systémom MHD v doprave a ak by sa mal robiť na úkor električky tak by to bol úplný chaos a totálne nepohodlie v prestupoch, opäť odkázanosť na prestup ak sa človek rozhodne pre iný smer ako ASMN - Filiálka - Rača a ešte sa trepať po eskalátoroch hore na povrch k A+T+E. K tomu si prirátajme potrebu výťahov pre invalidov, ktoré vandali zničia, zdevastujú tak ako aj výťahy pri lávkach na Einsteinovej (neverím že by to tam bolo inak). Chcel by som osobne od Marcela vedieť či z jeho skúseností z iných miest sa stretol s tým, že by električka bola nejakou bariérou?! Podľa mňa je električková trať oveľa menšia bariéra ako cesta, lebo tam neni taká frekvencia vozidiel a okrem toho na potrebných miestach sa dajú spraviť prechody pre chodcov cez električkovú trať alebo nad/podchody. Z celkom jasného dôvodu by som vedel povedať prečo tak silou mocou chce vlak - aby ostali voľné cesty lebo je to dosť dobré lákadlo pre magistrát, aby ostali voľné pozemky a miesta na povrchu pre rozširovanie cestných komunikácii pre IAD (bez BUS pruhov pochopiteľne) a taktiež by odpadol problém staviať vozovňu pre električky v Petržalke. Trolejbus je síce fajn EKO doprava a náhrada za busy ale kapacitne je na tom rovnako ako električka. Môj pohľad na trolejbusy je ten, že nepremýšľal by som nad novou traťou v Petržke ale staval by som tam kde už sú trate pre trolejbusy dlhé roky len na papieroch nakoľko o trolejbusy v Petržke je len o trochu menšia naťahovačka ako o NS trať. Čo sa týka vlakov stojím si za tým, že stačí prepojiť Petržku s Filiálkou, trať na Letisko postaviť + nové zastávky ale nie vlaková trať cez stred Petržky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon