Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99516:
„Je to mozne, ale v BA neaplikovane a bohuzial nateraz sa s aplikaciou ani neuvazuje. Co je na skodu.“
Tomu nerozumiem. V Bratislave je to neaplikovateľné, ale je na škodu, že sa s aplikáciou ani neuvažuje? Prečo by malo byť na škodu, že sa neuvažuje o tom, čo je podľa teba nemožné?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99500:
"Trat Petrzalka - Nivy - Flilalka riesi severo-juzny tah, to je aj to, co riesit ma. Je to cca polovica obyvatelov BA."
Prepravné požiadavky na MHD v severo-južnom-smere sa v rannej špičke týka cca 54000 osôb (údaj pre rok 2010), čo je asi osmina obyvateľov Bratislavy a pätina tých, čo v rannej špičke využívajú MHD. Približne rovnaký pomer je vo výhľade aj pre rok 2020.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99453:
Čo je to „tiažový prepravný prúd“? (Pomôcka: tiažový – vzťahujúci sa na gravitačnú silu pôsobiacu na telesá; ťažiskový = kľúčový.)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99450:
Laminátka uviedol kompetentné a presné stanovisko. Nekompetentnosť tu predvádzaš ty. Trate majú kategórie únosnosti – 14 t, 16 t, 18 t ...
Bežné osobné vozne ZSSK majú nápravové tlaky do 11 t na nápravu, ťažšie sú len vozne špeciálnej stavby (lôžkové, ležadlové, reštauračné) - do 14 t na nápravu. Ale rušeň, ktorý tento vlak ťahá, nejde pod 20 t (rušne radov 110 a 210 majú 18 t na nápravu, ale nepôsobia v osobnej doprave), takže s nejakými 15-timi tonami uvažovať nemožno ani náhodou. Tvoji poradcovia ti nahovorili bludy.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99416:
Cestu (a iné dopravné stavby) navrhuje zvyčajne kolektív. Jedným z jeho členov je autorizovaný stavebný inžinier v odbore Dopravné stavby. Dopravnú kvalifikáciu zvyčajne nemá.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99352:
Ad Re #99263: Zákonná norma, ktorú si uviedol v #96650, hovorí o autorizovaných architektoch a autorizovaných STAVEBNÝCH inžinierov. Ja som sa pýtal a stále sa pýtam na autorizovaných DOPRAVNÝCH inžinierov. Takže sa pýtam znovu: Kto je to "AUTORIZOVANÝ dopravný inžinier"? AUTORIZOVANÝ kým a na čo? Na základe akého predpisu? (prosím číslo predpisu a paragraf).

A ku konkrétnym odborníkom:
Dr. Ing. Schlosser, PhD. – máš na mysli Dr. Ing. Petra Schlossera, alebo Prof. Tibora Schlossera, PhD.?

#96511: ing. Dulla - ekonom stavieb
#98768: ing. Dulla ... spochybnil korektnost prave tohoto vykresu

Takže je ekonóm? Alebo architekt či stavebný inžinier, keď spochybňuje korektnosť výkresu?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99352:
Ad Re #99259: Mohol by si byť konkrétnejší a uviesť, v ktorej kapitole? Nie všetky som podrobne študoval a je možné, že mi niečo ušlo, ale nikde v zámere som konštatovanie, že električka nebude riešiť dopravné potreby už za 10 rokov, nenašiel.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99351:
„Hovoris, ze elektricka bude lepsie obsluhovat uzemie Bratislavy. Bude tomu tak aj vo vyhlade 2015, 2025, 2030? Preco?“
Pretože vlakový NDS bude obsluhovať jedine severojužný smer, kým nosný systém na báze električiek rieši aj smer západo-východný. Na tom čas nič nezmení.
Reply on: enumaelish #99644:
DPB môže odkúpiť vyradené C744 SADistov a vhodne ich zrekonštruovať ? ? http://blog.sme.sk/blog/1456/138079/VZNkarosa.jpg
(Fotku som si dovolil použiť, pre svoje osobné šotoúčely vrámci voľnočasovej aktivity počas chorobného stavu, hádam mi bude odpustené) ☺

Ale inak neviem kto.
PRVÁ REGIONÁLNA LINKA BID

Som rád, že sa nám začína "zBIDnievať" ☺

1; To na 630-ku nebude platiť príplatok na BID k električenke?! Dúfam, že si to kompetetntní dobre premyslia...

2; Nemala ísť náhodou 630-ka aj do Slovenského Grobu? Či to až v 1. etape BID pôjde?

3; Vajnory - Šinkovské -> vznikne tam aj nová zastávka? Na mape som našiel len krátku ulicu "Šinkovské", čo teda neviem, či to je tam niekde...

4; Čierna Voda - Čerešňové -> a to je kde? Pôjdu tam aj spoje pokračujúce do Chorvátskeho Grobu?
Reply on: Majo #99628:
Jááj jasné, už je mi to jasné. ?
Reply on: Marcelllooo #99641:


"Rentabilnost NS MHD/elektricky analyzuje (by mala) technicko-ekonomicka studia. "

a

Re #99616 Marcelllooo:
"20 (to je aj tych 50) % je sakramentsky malo na to, aby investicia bola rentabilna a aby dopravne riesenie bolo opodstatnene."

-nezda sa ti ze si protirecis?

a povedz mi ake dopravne prudy riesi ten NDS? to vsetky skoly budu na Nivach? vsetky pracovne prilezitosti budu na nivach?...

ja narazam na to ze tvrdis ze elektricka je nerentabilna ale vlak ano, pritom vzdialenost zastavanych ploch v petrzalke je v oboch pripadoch totozna... nejde mi to do hlavy, ale prepac, asi mi v IQ Teste naroda nevyslo 135 ako tebe.

dokonca si protirecis v jednom prispevku


AD "Re #99636 Kami: To je malo pre atraktivitu elektricky a jej rentabilitu." - ved to posudzuje technicko-ekonomicka studia a nie ty...
a este... pre elinu je to malo atraktivne ale pre tvoj vlak je to uzasne atraktivne?

z teba musia mat radast ti najomnici, vyzeras byt riadny spekulant
Reply on: Majo #99645:
Keby som mohol ja dať do pľacu svoj návrh na náter tak na jednej dvojičke T6A5 ostal podklad z reklamy Tatra Banka, taký tmavomodrý s bielymi pruhmi, tak také dačo by sa mi veľmi páčilo na našich vozidlách ?
Reply on: intony #99638:
T6A5 3. generácie sa doň lakovať stále budú... Aj niektoré K2S by mali ostať v starom nátere kvôli reklamám...
Reply on: intony #99627:
niesi sám, ale položil som otázku, že kto poskytne vozidlá na 630?
Reply on: Marcelllooo #99641:
Už vidím ako sa skladajú... možno tak skladajú puzzle doma...
Reply on: intony #99640:
Tiež si myslím..
Reply on: Ike #99620:
Ten NS MHD najme riesi ine dopravne prudy a ma ine kvalitativne parametre a charakteristiky ako elina, preto sa jeho opodstatnenost (na rozdiel od elektricky, ktora ma riesit lokalnu i nosny i strednu dopravu) nedovija od pesej dostupnosti tak ako opodstatnenost elektricky.

Nezdielam tvoj nazor hyperbolizacie.

Rentabilnost NS MHD/elektricky analyzuje (by mala) technicko-ekonomicka studia.

Re #99621 Majo: Pariz ale aj Vieden (ale nielen ony) su praktickymi ukazkami a naplnenim teoretickych predpokladov a vychodisk a systematickeho dopravneho planovania. V Amsterdame som bol, ale tam som sa pohyboval autom a nesledoval som tuto stranku mesta este. Zurich n

Mericeho nazor je mozno laicky, ale nie je v rozpore s odbornymi nazormi.

Nie kazdy, kto ma iny nazor je clenom kindermafie.

Re #99622 enumaelish: Prave v pripade zdruzenej investicie by sa na riesenie skladali aj oni z celostatneho rozpoctu.

Re #99623 enumaelish: Ja som vyrovnany. Ze ostatni nie, je svedectvom jednak emocionalnej nevyzretosti a jednak zufalstva z neschopnosti adekvatne reagovat. Kompenzovane je to prave takto.

Re #99636 Kami: To je malo pre atraktivitu elektricky a jej rentabilitu.
Reply on: Solider #99639:
Čo? ? Najlepší náter aký kedy električky v BA mali...
Reply on: intony #99638:
"... sa prestal používať"...

Vďaka bohu!! 😶

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement