Cestu (a iné dopravné stavby) navrhuje zvyčajne kolektív. Jedným z jeho členov je autorizovaný stavebný inžinier v odbore Dopravné stavby. Dopravnú kvalifikáciu zvyčajne nemá.
Ad Re #99263: Zákonná norma, ktorú si uviedol v #96650, hovorí o autorizovaných architektoch a autorizovaných STAVEBNÝCH inžinierov. Ja som sa pýtal a stále sa pýtam na autorizovaných DOPRAVNÝCH inžinierov. Takže sa pýtam znovu: Kto je to "AUTORIZOVANÝ dopravný inžinier"? AUTORIZOVANÝ kým a na čo? Na základe akého predpisu? (prosím číslo predpisu a paragraf).
A ku konkrétnym odborníkom:
Dr. Ing. Schlosser, PhD. – máš na mysli Dr. Ing. Petra Schlossera, alebo Prof. Tibora Schlossera, PhD.?
#96511: ing. Dulla - ekonom stavieb #98768: ing. Dulla ... spochybnil korektnost prave tohoto vykresu
Takže je ekonóm? Alebo architekt či stavebný inžinier, keď spochybňuje korektnosť výkresu?
Ad Re #99259: Mohol by si byť konkrétnejší a uviesť, v ktorej kapitole? Nie všetky som podrobne študoval a je možné, že mi niečo ušlo, ale nikde v zámere som konštatovanie, že električka nebude riešiť dopravné potreby už za 10 rokov, nenašiel.
„Hovoris, ze elektricka bude lepsie obsluhovat uzemie Bratislavy. Bude tomu tak aj vo vyhlade 2015, 2025, 2030? Preco?“
Pretože vlakový NDS bude obsluhovať jedine severojužný smer, kým nosný systém na báze električiek rieši aj smer západo-východný. Na tom čas nič nezmení.
DPB môže odkúpiť vyradené C744 SADistov a vhodne ich zrekonštruovať ? ? http://blog.sme.sk/blog/1456/138079/VZNkarosa.jpg
(Fotku som si dovolil použiť, pre svoje osobné šotoúčely vrámci voľnočasovej aktivity počas chorobného stavu, hádam mi bude odpustené) ☺
Re #99616 Marcelllooo:
"20 (to je aj tych 50) % je sakramentsky malo na to, aby investicia bola rentabilna a aby dopravne riesenie bolo opodstatnene."
-nezda sa ti ze si protirecis?
a povedz mi ake dopravne prudy riesi ten NDS? to vsetky skoly budu na Nivach? vsetky pracovne prilezitosti budu na nivach?...
ja narazam na to ze tvrdis ze elektricka je nerentabilna ale vlak ano, pritom vzdialenost zastavanych ploch v petrzalke je v oboch pripadoch totozna... nejde mi to do hlavy, ale prepac, asi mi v IQ Teste naroda nevyslo 135 ako tebe.
dokonca si protirecis v jednom prispevku
AD "Re #99636 Kami: To je malo pre atraktivitu elektricky a jej rentabilitu." - ved to posudzuje technicko-ekonomicka studia a nie ty...
a este... pre elinu je to malo atraktivne ale pre tvoj vlak je to uzasne atraktivne?
z teba musia mat radast ti najomnici, vyzeras byt riadny spekulant
Keby som mohol ja dať do pľacu svoj návrh na náter tak na jednej dvojičke T6A5 ostal podklad z reklamy Tatra Banka, taký tmavomodrý s bielymi pruhmi, tak také dačo by sa mi veľmi páčilo na našich vozidlách ?
Ten NS MHD najme riesi ine dopravne prudy a ma ine kvalitativne parametre a charakteristiky ako elina, preto sa jeho opodstatnenost (na rozdiel od elektricky, ktora ma riesit lokalnu i nosny i strednu dopravu) nedovija od pesej dostupnosti tak ako opodstatnenost elektricky.
Re #99621 Majo: Pariz ale aj Vieden (ale nielen ony) su praktickymi ukazkami a naplnenim teoretickych predpokladov a vychodisk a systematickeho dopravneho planovania. V Amsterdame som bol, ale tam som sa pohyboval autom a nesledoval som tuto stranku mesta este. Zurich n
Mericeho nazor je mozno laicky, ale nie je v rozpore s odbornymi nazormi.
Nie kazdy, kto ma iny nazor je clenom kindermafie.
Re #99622 enumaelish: Prave v pripade zdruzenej investicie by sa na riesenie skladali aj oni z celostatneho rozpoctu.
Re #99623 enumaelish: Ja som vyrovnany. Ze ostatni nie, je svedectvom jednak emocionalnej nevyzretosti a jednak zufalstva z neschopnosti adekvatne reagovat. Kompenzovane je to prave takto.
Re #99636 Kami: To je malo pre atraktivitu elektricky a jej rentabilitu.
intony