Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99542:
„Ano, diskusia na tomto fore sa vedie v destruktivnom tone ale nie z mojej viny. Ja sa snazim komunikovat slusne a na urovni.“
Podľa môjho názoru to, akým spôsobom ľudia s tebou diskutujú, je do značnej miery spôsobené tým, ako si sa tu uviedol. Prišiel si ako laik, avšak s bohorovnými tvrdeniami, podporovanými vyhláseniami typu „ako projektový manažér ...“, a s metódou gramofónovej platne, ktorá je použiteľná ako asertívne riešenie konfliktných situácií v prípade nepopierateľného nároku na niečo, avšak pre diskusiu je absolútne nevhodná – robí z nej paralelné monológy. A okorenil si to hojným používaním cudzích výrazov, často buď v chybnom kontexte, alebo skomolených. Tak si tu viacerí z teba začali robiť srandu. Niektorí aj dosť nevyberavým a pre mňa neprijateľným spôsobom, to uznávam. A nadávky sú už absolútne nemiestne, nech už prichádzajp z akejkoľvek strany. Diskusii škodia.
Reply on: Martin Fundárek #99663:
ja viem, dodal som to neskor (tu #99612) , akurat som nevedel kde si marcello predstavuje zastavky, preto som spravil dostupnost k trati... kazdopadne 20% to nie je, je to viac... minimalne 50%
Reply on: enumaelish #99661:
Možno ako 92-ka v Lamači ? srandičky
Reply on: Ike #99647:
Nezda sa mi ze si protirecim.

Nie, ale bude tam hlavne administrativno-obchodne cetrum BA. A preto hlavny dopravny prud.

Ide o to, ze pri NDS nie je pesia dostupnost takym vyznamnym faktorom ako pri elektricky, co vyplyva z ich rozdielnych charakteristik a kvalitativnych atributov a ucelu nasadenia.
Reply on: Martin Fundárek #99657:
hahaaa to som ani nevedel ze povedal... myslim ze drviva vacsina BA cestuje skor vo vychodo-zapadnom smere 🙂 ale mne povie ze ucelovo zavadzam s 50% petrzalky...

ale klasika, len preto ze je to on a R14, tak je to automaticka vacsina BA...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Ike + Marcelllooo: Dostupnosť posudzujete úplne mylne. Nemôžete ju rátať tak, že nakreslíte trasu električky či vlaku a rovnobežky vo vzdialenosti 600 či 750 m. Ako prvé priblíženie musíte zakresliť plánované zastávky a okolo nich urobiť kružnice s príslušným polomerom. Cestujúci totiž nebudú chodiť k trati, ale na zastávky. Ako druhé priblíženie treba tieto kružnice zmenšiť vhodným pomerom, ktorý zohľadňuje predĺženie skutočnej vzdialenosti oproti vzdušnej – pretože cestujúci bude musieť dlhočizný panelák obísť, a nie prejsť cez jeho steny, a rameno neprebrodí, ale musí prejsť k mostu.´

A jednoznačne platí, že ak budú zastávky na rovnakých miestach, obslúži dopravný systém rovnaké územie bez ohľadu na to, či ním bude električka alebo vlak.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99616:
Ad Re #99611 AAA: Buhaháá... Skús si niekedy prečítať predpisy ŽSR D4, D23, D24 (ak ich medzičasom neprečíslovali). Potom uvidíš, čo to je grafikon a čo všetko musí riešiť okrem dopravných matíc.
Reply on: intony #99650:
bolo by to dosť naplnené? idem spať... ? ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99582:
„Stavebny inzinier pre stavbu ciest a letisk je ako stavbar, tak i dopravak.“
Nezmysel.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Valec #99555:
A zabudol si ešte na druhú možnosť cesty na Nivy – prestúpiť na Kamennom na druhý polokruh električky, ktorý má podľa ÚP ísť na Nivy a ďalej v trase „vlakového tunela“.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99516:
„Je to mozne, ale v BA neaplikovane a bohuzial nateraz sa s aplikaciou ani neuvazuje. Co je na skodu.“
Tomu nerozumiem. V Bratislave je to neaplikovateľné, ale je na škodu, že sa s aplikáciou ani neuvažuje? Prečo by malo byť na škodu, že sa neuvažuje o tom, čo je podľa teba nemožné?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99500:
"Trat Petrzalka - Nivy - Flilalka riesi severo-juzny tah, to je aj to, co riesit ma. Je to cca polovica obyvatelov BA."
Prepravné požiadavky na MHD v severo-južnom-smere sa v rannej špičke týka cca 54000 osôb (údaj pre rok 2010), čo je asi osmina obyvateľov Bratislavy a pätina tých, čo v rannej špičke využívajú MHD. Približne rovnaký pomer je vo výhľade aj pre rok 2020.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99453:
Čo je to „tiažový prepravný prúd“? (Pomôcka: tiažový – vzťahujúci sa na gravitačnú silu pôsobiacu na telesá; ťažiskový = kľúčový.)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99450:
Laminátka uviedol kompetentné a presné stanovisko. Nekompetentnosť tu predvádzaš ty. Trate majú kategórie únosnosti – 14 t, 16 t, 18 t ...
Bežné osobné vozne ZSSK majú nápravové tlaky do 11 t na nápravu, ťažšie sú len vozne špeciálnej stavby (lôžkové, ležadlové, reštauračné) - do 14 t na nápravu. Ale rušeň, ktorý tento vlak ťahá, nejde pod 20 t (rušne radov 110 a 210 majú 18 t na nápravu, ale nepôsobia v osobnej doprave), takže s nejakými 15-timi tonami uvažovať nemožno ani náhodou. Tvoji poradcovia ti nahovorili bludy.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99416:
Cestu (a iné dopravné stavby) navrhuje zvyčajne kolektív. Jedným z jeho členov je autorizovaný stavebný inžinier v odbore Dopravné stavby. Dopravnú kvalifikáciu zvyčajne nemá.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99352:
Ad Re #99263: Zákonná norma, ktorú si uviedol v #96650, hovorí o autorizovaných architektoch a autorizovaných STAVEBNÝCH inžinierov. Ja som sa pýtal a stále sa pýtam na autorizovaných DOPRAVNÝCH inžinierov. Takže sa pýtam znovu: Kto je to "AUTORIZOVANÝ dopravný inžinier"? AUTORIZOVANÝ kým a na čo? Na základe akého predpisu? (prosím číslo predpisu a paragraf).

A ku konkrétnym odborníkom:
Dr. Ing. Schlosser, PhD. – máš na mysli Dr. Ing. Petra Schlossera, alebo Prof. Tibora Schlossera, PhD.?

#96511: ing. Dulla - ekonom stavieb
#98768: ing. Dulla ... spochybnil korektnost prave tohoto vykresu

Takže je ekonóm? Alebo architekt či stavebný inžinier, keď spochybňuje korektnosť výkresu?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99352:
Ad Re #99259: Mohol by si byť konkrétnejší a uviesť, v ktorej kapitole? Nie všetky som podrobne študoval a je možné, že mi niečo ušlo, ale nikde v zámere som konštatovanie, že električka nebude riešiť dopravné potreby už za 10 rokov, nenašiel.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99351:
„Hovoris, ze elektricka bude lepsie obsluhovat uzemie Bratislavy. Bude tomu tak aj vo vyhlade 2015, 2025, 2030? Preco?“
Pretože vlakový NDS bude obsluhovať jedine severojužný smer, kým nosný systém na báze električiek rieši aj smer západo-východný. Na tom čas nič nezmení.
Reply on: enumaelish #99644:
DPB môže odkúpiť vyradené C744 SADistov a vhodne ich zrekonštruovať ? ? http://blog.sme.sk/blog/1456/138079/VZNkarosa.jpg
(Fotku som si dovolil použiť, pre svoje osobné šotoúčely vrámci voľnočasovej aktivity počas chorobného stavu, hádam mi bude odpustené) ☺

Ale inak neviem kto.
PRVÁ REGIONÁLNA LINKA BID

Som rád, že sa nám začína "zBIDnievať" ☺

1; To na 630-ku nebude platiť príplatok na BID k električenke?! Dúfam, že si to kompetetntní dobre premyslia...

2; Nemala ísť náhodou 630-ka aj do Slovenského Grobu? Či to až v 1. etape BID pôjde?

3; Vajnory - Šinkovské -> vznikne tam aj nová zastávka? Na mape som našiel len krátku ulicu "Šinkovské", čo teda neviem, či to je tam niekde...

4; Čierna Voda - Čerešňové -> a to je kde? Pôjdu tam aj spoje pokračujúce do Chorvátskeho Grobu?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.