Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #98881:
Topologia pocitacovych sieti je len konkretna prakticka aplikacia vseobecnej abstraktnej matematickej discipliny topologie sieti.

Uzkym hrdlom je ovela viacej usekov, je to problem v podtstae celej CMO. Vo vseobecnosti plati, ze po radiale sa dostanem rychlo, ale trmacam sa v centre.

Preferencia MHD pred IAD je zatial len nerealizovanym snom.

Vyhrada o minuti historickeho centra je na mieste len ciastocne. Ano - realizuje sa len jedna vetva a nie cely system spolu s centrom, ale realizuje sa vetva, ktora bude kapacitne velmi vytazena. Bude prepravovat do noveho bratislavskeho obchodneho centra a rozvojovych uzemi. Samozrejme ze vybudovanbim niekolkych desiatok sklobetonovych skatul sa zmeni znacna cast funkcie uzemia, o tom je urbanistika. Ze architektonicke prevedenie je nekvalitne a unifikovane, je vecou zlej technickej realizacie.
Reply on: Valec #98878:
To co vidis v autobusoch nie je DEK kluc, ale len citacia plocha elektrinickeho cipu. DEK (Domovy Elektronicky Kluc) sice tiez vyuziva rovnake cipy a citacie plochy, tu ale cela podobnost konci. Tak ako v pripade busov je tosucast analytickeho systemu vyhodnocovania prevadzky, tak v pripade DEK je to sucast systemu zabezpecenia fyzickej ochrany domu. Ten zahrna vlastne vyvinute zariadenia, vlastny softver a hlavne system a alogiku, ktora, cini samotne know-how.

V dome som aktivny zhruba od roku 1999 kedy sa byty odkupili do sukromneho vlastnictva, cim sme prebrali (aj ja osobne) zodpovednost za vlastnictvo. Podla ustavy vlastnictvo je nielen pravo, ale aj zodpovednost. My sme sa toho, myslim, chytili zodpovedne a vysledky vidno.

Kym sa tak stalo, ludia na to kaslali. Hadam aj preto, lebo to nebolo ich.

Topologia elinovej siete v Bratislave je hviezda (pojem z topologie sieti - algebraicka matematicka disciplina nezavisla na type siete), s tym, ze CMO, ktora cini len malu oblast mozno chapat aj ako silne spojity komponent a teda len ako jeden uzol (topologia sieti) - co nas pripad splna.

Mam na vyber medzi dvoma moznostami:
- elektricka, ktora je barierova, kolizna, dopravno-urbanisticky nevhodna, kompozicia uzemia sa narusa, je draha a dopravne neopodstatnena
- lahky vlak, ktory konverguje k jednej vetve NS MHD

Preferujeme druhu moznost.
Reply on: Majo #98923:
Na 60 km/h sa v podstate ani nemáš kde rozbehnúť. Možno taká 7783-84 by to dokázala, ale obyčajný beúsák, ktorý šetrí každú korunu na spotrebe by to pravdepodobne nedokázal 🙂
Reply on: qwix #98910:
chudák ? dobre viem aké to je, keď je človeku nevoľno, a jemu muselo byť fest. Viem podľa seba keď ma začne ťahať a kŕče do toho tak chodiť ani nemôžem ?
Reply on: Emo #98922:
Na centrum mesta je to tak akurát. Na radiálach by sa však zišlo zvýšiť z 50 km/h na 60 km/h, už v súčasnosti by to malo byť možné. Viac ako 60 km/h na dohľad jazdiť nemôžeš, potom potrebuješ návestidlá.

Re #98920 Solider: Otázkou je, či tí chodci tam tak veselo nebehajú práve preto, lebo sú presvedčení, že električky jazdia pomaly. Však oni raz narazia na 7783+84. ? ?
Reply on: Majo #98919:
No 30 km/h nie je teda bohviaká rýchlosť. ?
Reply on: Majo #98917:
Tak to muselo byť naozaj len chvíľu. ?
Reply on: Majo #98919:
Keď sa tam Slováci zvyknú hádzať po električky, tak treba ísť naozaj pomalšie.... prevencia...
Reply on: Emo #98912:
To, že sa tam Krasňanci šuchtajú, ešte neznamená, že tam nemôžeš ísť rýchlo. Povolená je tam 30 km/h, čo vzhľadom na dĺžku úseku nepredstavuje výrazné zdržanie.
Reply on: Marcelllooo #98877:
Prestaň stále opakovať električku, duálny systém a jeden výnimočný a jediniý NS MHD, NS MHD, NS MHD, NS MHD, NS MHD. Bude to železnica, žiaden klasický nosný systém, navyše nekompatibilný so súčasným, alebo ak chceš, so súčasnou hnusnou električkou.
Reply on: Emo #98916:
TeBeCe je miestny, takže vie, o čom hovorí... Ale naozaj to nebolo dlhé obdobie, keď jazdili bez BuBUSE.
Reply on: TeBeCe #98904:
Určite? Lebo ja si ich pamätám vždy len s transparentami. ?
Reply on: Marcelllooo #98877:
Akým križovaniam sa vyhnem? Stredové pásy električiek predsa križujujú cesty, nie? Podjazd i hĺbvený tunel predsa hopem z povrchu.
Aký je rozdiel, že vykopem 10 metrov hlboký podjazd alebo 10 metrov hlboký hĺbený tunel na celej trase?
Nevyjadril si sa ku Karlovej Vsi a to je oveľa dlhšia časť "razeného metra" ako ako v centre ? Čiže, aj keby si v Ružinove a Dúbravke staval hĺbením v stredovom páse električky, pod 50-90 mld. by si sa určite nedostal.
A naozaj by stála prestavba električkovej siete 50-90 mld. Hahahahahahahaha. Prepáč, iné sa nedá. ?
Reply on: Ike #98895:
"potom to boli Tambusy, ktore ale nemali plnograficke transparenty a raz sa zasekli a nevedeli to vypnut"

A neboli to BUSE. ?
Emo Re #68410(from dispatcher) : jasne dik ? , len teraz som dosiel, zapol icq a tam sprava ?
qwix Re #98910: hehe, dobra synchronizacia pridania prispevku

dufam ze sa mu nestalo nic vazneho ?
Reply on: drink #98909:
"Taká Obchodná je povedzme "pomalé hrdlo", pretože je tam obmedzená rýchlosť."

Nie len Obchodná. Ani na Jesenského, Mostovej, Štúrovej, Špitálskej, Nám. SNP a Kapucínskej nemôžeš ísť bohvieako rýchlo. ?
Reply on: Marcelllooo #98874:
Už som ti uviedol citáciu z jedného dopravného časopisu v #98102, ale ty si to ignoroval.
NS asi tiež nepôjde pod lesom, že? Ale cez CMO. A okrem toho NDS bude hrdlom ešte užším.
Reply on: Emo #98883:
"Podľa mňa centrum úzkym hrdlom JE. Aj keby si z centra vyhnal posledné auto, tak z priestorových dôvodov tam nemôžeš ísť tak rýchlo ako na periférii" - Úzke hrdlo by bolo, keby sa v špičke vytvárali električkové zápchy, čo sa podľa mňa nedeje. Taká Obchodná je povedzme "pomalé hrdlo", pretože je tam obmedzená rýchlosť. Toto zdržanie je ale zanedbateľné. Okrem toho pre 80% cestujúcich je centrum cieľom cesty, takže sa ich zdržanie v podstate netýka. "Úzke hrdlá", ktoré podľa mňa treba riešiť, sú napríklad Molecova, Račianské Mýto, križovatka pri NBS, Radlinského - teda ŠIRŠIE centrum. Väčšinou by sa riešením týchto miest dalo pomôcť aj IAD.
Reply on: JamaVOku #98907:
Povodne mal previjaci vsade. Az neskor dosadili BUSE.. aspon tak som sa tu docital.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.