Záleží od toho, či sa bavíme o rýchlosti alebo priepustnosti. Ale BA centrum nie je až také veľké, aby tá rýchlosť robila vážny problém. Za 10 minút ho môžeš prejsť a si opäť na radiále.
"Dalsie rizikove faktory tu boli vela krat opakovane, odporucam ich v historii dohladat. Napriklad: barierovost, nevhodnost dopravno-urbanistickeho riesenia, bezkoliznost atd."
1.) Bariérovosť Ti už bola niekoľkokrát vyvrátená. Ako vidím, neúspešne. ?
2.) Ad. Dopravno - urbanistické riešenie: hľadal som to v histórii, ale nikde som nenašiel, prečo je toto riešenie (konkrétne pri petržalskej električke) nevhodné. Všade len Tvoje reči o nevhodnosti, ale nikde zdôvodnenie PREČO. ?
3.) Ad bezkolíznosť: to je asi jediná nevýhoda úrovňového riešenia. ?
S tým monocentrickou dopravnou sieťou by som aj súhlasil, i keď v tomto prípade sa mi ani to nepozdáva.
A ešte som doplním svoj predošlý príspevok:
Nesúhlasim s názorom, že centrum je úzkym hrdlom. Najmä v súvislosti s električkovou dopravou. Keďže je snaha vytlačiť IAD z centra mesta, tak zostáva viac miesta (okrem peších a cyklistov) práve pre električkovú dopravu. Úzkym hrdlom by teda mohli byť niektoré konkrétne úseky (v dnešnom stave napríklad úsek Vazovova-Trnavské mýto, do budúcnosti Starý most), ale určite nie centrum ako také. Naviac, železničný tunel bude taktiež úzkym hrdlo. Je tu síce možnosť presmerovať celú dopravu cez ŽST ÚNS ale tým pádom bude značne paralizovaná doprava práve do centra.
Ďalším nedostatok vedenia NS MHD v zmieňovanom tuneli je obchádzanie prirodzeného centra (historického). Linky nosného systému v každom meste prechádza a križuje sa práve v prirodzenom historickom centre mesta. A to aj napriek tomu, že aj v týchto mestách existujú aj ďalšie lokálne centrá (vo Viedni má každý mestský okres svoju hlavnú triedu, resp. centrálne námestie). Tu sa nám však niekto snaží vsugerovať, že naplánovaním a vybudovaním niekoľkých (desiatok) sklobetónových škatúl sa presunie značná časť funkcií z iných častí mesta práve do tejto novej lokality. Zrejme by to muselo byť veľké lokálne špecifikum, aby tomu tak bolo.
Dúfal som, že už nebudem musieť na nič tvoje reagovať, ale nedá mi.
Re #98820 Marcelllooo: Nič v zlom, ale systém DEK kľúčov sa používa napríklad aj v palubných počítačoch BUSE a tie dorazili do BA (opravte ma niekto ak sa mýlim) už v roku 1996. To že firma RYS ich začala používať ako systém na otváranie dverí je už iná vec.
So zlošukom sa tu stále dohadujete, kto z vás čo dokázal. Myslím, že je to dosť nezvyklé porovnanie, keďže ty si mal pred týždňom 30 a on má 14 (alebo koľko). Keď sa už chcete hádať, tak si porovnávajte, kto čo dosiahol v rovnakom veku.
Ohľadne poriadku vo Vašom dome:
Píšeš, že obyvatelia vášho domu vyhnali feťákov, urobili poriadky a pod.
1. V tom čase si mal ty 23 rokov, a tak by som rád vedel, ako si sa k tomu ty osobne pričinil?
2. Čo robili obyvatelia domu vtedy, keď to nechali takto ďaleko dôjsť?
Ďalej sú to už len odborné pojmy?
Topológia hviezdica: Tento pojem si isto pochytil na hodinách informatiky, keďže sa používa v prípade počítačových sietí. V dopravnej terminológii sa nepoužíva.
Naviac tento pojem vôbec nie je použiteľný na bratislavskú električkovú sieť. Hviezdicová topológia siete má totiž jeden centrálny bod (centrálny komponent? ?) cez ktorý musia všetky dáta prejsť, čo električková sieť nemá lebo cez centrum je možné prejsť viacerými trasami.
"Ja predsa presadzujem NS MHD, nie elektricku nie dualny system."
Máš ty vôbec predstavu čo presadzuješ? Nosný systém MHD tvorí jeden druh dopravy (jedna trakcia), ktorý preberá najväčšiu záťaž. Naviac NS by mal rovnomerne pokrývať všetky veľké oblasti mesta. Nosný systém tu predsa presadzujeme všetci. Akurát, že ty presadzuješ taký systém (železničnú dopravu), ktorý nikde vo svete NS MHD netvorí a aj to len v jednom smere.
Ano, to je pravda. Ale kedze ides pod zem, nie az v takej miere. A kedze ides budovaat novu trat, vies ju naplanovat tak, aby si minimalizoval taketo situacie.
Re #98844 Emo: Tymi odborne sposobilymi osobami myslim napr. ing. Dullu, ing. Kocura a kolektiv z VUD, Dr. ing. Schlossera, Phd s kolektivom.
Dalsie rizikove faktory tu boli vela krat opakovane, odporucam ich v historii dohladat. Napriklad: barierovost, nevhodnost dopravno-urbanistickeho riesenia, bezkoliznost atd.
Re #98848 Ik: Presne tak, budem ta ignorovat a to az do doby, kym neopustis svoje neakceptovatelne neslusne a drze spravanie spravanie.
Re #98851 drink: To je tvrdenie, ktore si priam ziada o podporu odbornym stanoviskom. My mame k dispozicii odborne stanovisko (vyssie zmienenych odborne sposobilych osob), ze to tak nebude.
Re #98853 drink: Na zaklade coho si prisiel, co je lepsie riesenie? Lepsie riesenie pre koho a z akeho hladiska?
P.S. Preferencia sa odvija od dopravnej potreby. Ak ma pockat na zastavke 3 minuty dlhsie ale v cieli bude o 15 minut skorej, tak radsej pocka.
Re #98856 intony: Omyl. Presne tuto reakciu som cakal a musim priznat, ze si nesklamal. Rozdiel medzi podporvrchovym riesenim a zmenou elektricky na povrchu je ten, ze v pripade hlbeneho tunela sa vacsine krizovani vyhnes a nemusis robit prekladky.
Re #98875 enumaelish: Ja predsa presadzujem NS MHD, nie elektricku nie dualny system. O elektricke a dualnom systeme basni mesto, nie ja.
Re #98876 enumaelish: Realne to je, nakolko sa podari vyriesit vsetky technicke detaily neviem.
uvažovali teda zainteresovaní nad tým či je ten "duo" systém reálny alebo uvažovali len nad tým ako ohúriť ľudí opäť dačím veľkým a v skutočnosti nerealizovateľným?
Ak ten problém technici nevyriešia tak čo? Budeš aj tak trvať na duálnej dráhe? Neni to ujeté? SAFETY FIRST predsa! A nepovedz mi,že ak to nevyriešia, tak je to problém technikov a že sú nemožní,ok?! Všetko musí klapať a nielen ekonomika a ekológia ale aj technika. Tie duálne trate čo sú, tak tam eliny majú mnoho faktorov príbuzných s vlakmi keď to tam asi funguje ale pozri na naše vozidlá! Tie niesú pomaly bezpečné ani na naše trate ?
Vymenuj piatich svetovych dopravnych inzinierov, ktori tvrdia, ze navrhovana elektricka do Petrzalky splna kriteria pre NS MHD. Nemal by to asi byt pre teba problem...
Rozhodujuci a zavazny je pravny stav. Ked sa na domovych schodzach preberal IZ, ucast bola nezvycajne nadmieru vysoka. Je to ludmi vnimane velmi citlivo a nie je im jedno ako dopadne okolie ich domov.
Uzke hrdlo vyplyva z topologie elektrickovej siete ako hviezdy so vsetkymi negativami a CMO ako uzke hrdlo je jednym z nich. Mozes sa jedovat, ale to je objektivny fakt. Tunel popod Karpaty je jednym riesenim (drahsim a technicky narocnejsim), lepsie je dopravu diverzifikovat.
Tak som asi teda vtedy niečo prepočul ☺ a je ešte možnosť, že nevie, že na Vajnorskej nie sú trolejbusy, pretože sa čudovala, že na Šancovej chýba bus-pruh ?
To kedy prehlásila je po Vajnorskej bude prístup k štadiónu trolejbusmi? V poslednom čase sa dozvedám veci, najskôr Eurovea a električky a potom toto..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec