Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #94450:
Ten mostik uniesol aj S 6T ? To len ludia vo vedeni DPB ..nikdysatotaknerobilo, vsetcisunaobede, cestujucibytonepochopili ?
Reply on: Papyr #94443:
Tak to je krása.Priamy úkaz toho,ako sa dá polahky prežiť,bez ohladu na režimy,čo vlády.Stačí byť len servilný . . .
Reply on: S499.1023 #94450:
Po tých fámach ohľadom toho mosta nad Staromestskou a podobné veci (že napríklad okolo seba neprejdú) ma zneistili a preto sa pýtam. Ja by som bol veľmi rád, keby tu boli K3.
Reply on: Beus #94439:
Trakčný povozok pod kĺbom v K3 je samopzrejme doriešený, čo myslíš, že v Brna jazdia s nedoriešeným podvozkom ? ? Myslím, že Š. L. ten problém s roztečou zdvihákov vyrieši. Nakoniec, K2 a T3 tiež majú rozdielne vzdialenosti otočných čapov a ide to.
Reply on: _ERIC #94433:

Ad Re #94416 810zssk: T3 číslo 275 je 7509? A to je v dobrom stave????
Ad Re #94431 Solider: Prejazdný profil treba vyskúšať, teória o neunesení mostom je abslolútny blud, keď to unesie 2 x T6.
Hlavne sa treba v prvom rade zaoberať tým, KTO povedal, že v BA NEMôŽE byť K3, pretože pokiaľ je mne od KOMPETENTNÝCH známe, tak nikto KOMPETENTNÝ nič také nepovedal a nad K3 sa vážne uvažuje.
Reply on: Solider #94431:
Začnime diskusiu týmto:
KTO povedal, že v Bratislave NEMôžE byť K3?
Reply on: N/A #94445:
"pokutu az do vysky 2000 Sk"

To musíš mať nejakú protekciu. Odomňa neúspešne pýtali v Petržalke (aspoň raz do týždňa), kým ešte nebol podchod vždy len 500,-.
Reply on: _ERIC #94433:
"osobne mi mapy.sk pripadaju prehladnejsie "
Mne nie a ich nešikovné ovládanie a načítanie každej zmeny zvlášť na novú stránku tiež nie. Iná vec sú nové mapy na http://beta.mapy.atlas.sk/ kde sú aj letecké snímky (krajšie ako vo viedenskej mape viedenského magistrátu) a ovládanie je podobné ako v google.
CIASTOCNY OFF TOPIC

Ked uz tu spominam zeleznu oponu, na zamyslenie je tento fakt:

8.8.1986 sa 18-rocny vychodny Nemec Hartmut Tautz pokusil prekrocit ceskoslovensko-rakusku hranicu pri statnej ceste Petrzalka-Rusovce. Toto miesto si vybral preto, ze hranicne pasmo v tejto oblasti bolo znacne uzke a praca pohranicnikov bola z verejne pristupnej cesty dobre pozorovatelna. O 22.16 narusil signalny plot, pohraniciari vypustili dvojicu psov, ktori Nemcovi sposobili tazke zranenia s masivnym krvacanim, mimo ineho ho oskalpovali. O 22.30 ho nasi pohranicnici zadrzali iba 20 metrov od hranicnej ciary. Pohranicnici este pred poskytnutim prvej pomoci riesili, ci nemal nejakeho spolocnika a vykonali obhliadku okolia. Az potom previezli narusitela do Vojenskej nemocnice. Lekarske osetrenie zacalo az o 23.50 h, o 1.15 v noci nasledujuceho dna Tautz zraneniam podlahol. V pitevnej sprave sa konstatovalo, ze ani jedno zo zraneni nebolo smrtelne, smrt nastala vykrvacanim a skorym poskytnutim prvej pomoci bolo mozne Tautzov zivot zachranit.

Vysetrujuci prokurator Vojenskej obvodovej prokuratury, kpt. JUDr. Tibor Gaplovsky, ale pripad uzavrel s tym, ze smrti menovaneho neslo zabranit ani poskytnutim vcasnej lekarskej pomoci, co je v rozpore s pitevnou spravou. Na konani pohranicnikov nenasiel ziadnu chybu, vec bola uzavreta s tym, ze vsetko prebehlo podla predpisov.

No a teraz pride gol...

JUDr. Tibor Gaplovsky dnes pracuje vo funkcii... generalneho riaditela a najvyssieho velitela Zeleznicnej policie SR a medzitym povysil na generala. V tejto funkcii pracoval uz za Dzurindovej vlady. A pozrite, ako spokojne vyzera na uradnej fotografii:
http://zelpol.gov.sk/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=29

To len na zamyslenie, aby sme vedeli, kde zijeme.

TOPIC ON
Reply on: Papyr #94440:
Z historie trate DNV-Marchegg
http://rail.sk/arp/slovakia/history/h111.htm
Mosty na trati Marchegg-Bratislava
http://rail.sk/skhist/mosty/dnv.htm

Za cias zeleznej opony bol samozrejme most zabezpeceny nielen proti neziaducemu prechodu chodcov, ale aj proti neziaducemu prechodu vlaku. Na kolaji v DNV, ktora viedla na Rakusko, musela byt, ako na vsetkych takychto pohranicnych staniciach, trvale umiestnena uzamykatelna vykolajka, ktora sa odomykala iba bezprostredne pred odchodom/prichodom vlaku. O fungovani zeleznej opony viac napriklad na tychto linkoch:
http://www.lahvista.cz/opona/
http://pohranicnik.bloguje.cz/
a zaujimavy pohlad z druhej strany opony http://www.brianrose.com/lostborder.htm

P.S. V predoslom prispevku, pre presnost, som si zmylil link pri druhej fotografii - nejedna sa o skochovicky, ale o kacovsky most. Ale to je jedno, je tiez priehradovy.
Reply on: Peon #94437:
Myslim, ze zeleznicne mosty a tunely, ak ich profil neumoznuje bezpecne vyhnutie sa cloveka a vlaku, musia byt vybavene ochrannymi ukrytmi. V tuneli sa jedna o tie zname vyklenky, ktore su pre lepsiu viditelnost vyznacene zvazujucimi sa bielymi pruhmi - tam, kde sa biely pruh dotkne zeme, je vyklenok. Na moste zase su to take zarezy, ktore trcia do priestoru prec od kolaji, ako ich vidno napriklad tu (hanusovsky viadukt) http://rail.sk/skhist/mosty/image/34.jpg U priehradovych mostov, ako je aj ten marcheggsky, sa da ukryt medzi piliere priehradovej konstrukcie, ako je vidno napriklad tu (most cez Vltavu Skochovice-Mechenice http://www.pacifikem.cz/foto/mosty/v_foto/most_212b_01-239_rat_2007-08-25_01.jpg)

Most cez rieku Moravu na trati DNV-Marchegg bol postaveny v roku 1848, zniceny v roku 1866, opat postaveny v roku 1868, opat zniceny v roku 1945 a jeho sucasna podoba je z roku 1961. Je to priehradovy most, takze chodec sa moze pred vlakom ukryt medzi piliere. Ovsem ako most cez zeleznu oponu nebol projektovany pre pesiu premavku 🙂

Zaujimave je, ze napriek vzniku za studenej vojny je to spolocne cs.-rakuske dielo, projekt vypracovala rakuska akciova spolocnost Wagner-Biro, montaz vykonal ceskoslovensky narodny podnik Vitkovicke zelezarny Klementa Gottwalda Ostrava.
Reply on: _ERIC #94433:
ad K3 - nosnosť mosta nad Staromestskou je irelevantná - keď unesie 2xT6, tak 1xK3S uniesť musí, odhliadnuc od toho, že od poslednej rekonštrukcie sa prakticky overilo, že unesie aj 4xT6 (1 súprava v každom smere) bez vplyvu na statiku (čiže návesti prednosti v jazde sú tam už neopodstatnené). Hlavné dôvody na neexistenciu K3S pre BA sú tie, že 1) nie je doriešený trakčný podvozok pod kĺbom (čo je v BA nutnosť), 2) kompetentní sa toho boja, a ako argument uvádzajú, že 3) nie sú na ich vzdialenosti otočných čapov nastavené zdviháky na KP (čo je inak pravda, ale nie je to neriešiteľná prekážka) 🙂

Re #94438 Ike: Po slovensky je to most visutý, s mäkkým i, odvodený od slovesa visieť 😉
Reply on: Peon #94437:
to bol len vysuty most myslim...
Reply on: Emo #94435:
Aha, a cestný most z DNV do Rakúska čo bol kedysi, v ktorej vojne a koho "úsilím" padol?

Tak to je potom zaujímavé, že tento jednokoľajný most všetky vojny aj režimy prežil. ? To tam teda vlaky od r. 1848 jazdia nepretržite?

Re #94436 Valec: Aha, a u nás za prechádzanie po koľajách aká môže byť výška pokuty asi? Na električkové koľaje sa také niečo asi nevzťahuje, však? ?

Ale ako som si (ne)stihol všimnúť, neviem odhadnúť, či by na tom moste mal človek kam uhnúť, keby si zle vypočítal, že zrovna vtedy by tade išiel aj vlak... ?

Samozrejme nerátam možnosť skočenia do rieky...
Reply on: Peon #94434:
Ad 2. Jediné, čo ťa môže postihnúť je pokuta za prechádzanie po koľajach (čo v Rakúsku môže byť riadna pálka).
Reply on: Peon #94434:


1; Tá trať existuje už od roku 1848. Má aj historické prvenstvo, po nej totiž prišiel v spomínanom roku vlak z Viedne. Bol to prvý parný vlak nielen na tejto trati, ale aj na území Slovenska vôbec.
V období socializmu bola zrejme kontrolovaná, už len preto, že bola v hraničnom pásme.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.