Reply on: Papyr #94440:
Z historie trate DNV-Marchegghttp://rail.sk/arp/slovakia/history/h111.htm
Mosty na trati Marchegg-Bratislava
http://rail.sk/skhist/mosty/dnv.htm
Za cias zeleznej opony bol samozrejme most zabezpeceny nielen proti neziaducemu prechodu chodcov, ale aj proti neziaducemu prechodu vlaku. Na kolaji v DNV, ktora viedla na Rakusko, musela byt, ako na vsetkych takychto pohranicnych staniciach, trvale umiestnena uzamykatelna vykolajka, ktora sa odomykala iba bezprostredne pred odchodom/prichodom vlaku. O fungovani zeleznej opony viac napriklad na tychto linkoch:
http://www.lahvista.cz/opona/
http://pohranicnik.bloguje.cz/
a zaujimavy pohlad z druhej strany opony http://www.brianrose.com/lostborder.htm
P.S. V predoslom prispevku, pre presnost, som si zmylil link pri druhej fotografii - nejedna sa o skochovicky, ale o kacovsky most. Ale to je jedno, je tiez priehradovy.
Peon
Tak to je potom zaujímavé, že tento jednokoľajný most všetky vojny aj režimy prežil. ? To tam teda vlaky od r. 1848 jazdia nepretržite?
Re #94436 Valec: Aha, a u nás za prechádzanie po koľajách aká môže byť výška pokuty asi? Na električkové koľaje sa také niečo asi nevzťahuje, však? ?
Ale ako som si (ne)stihol všimnúť, neviem odhadnúť, či by na tom moste mal človek kam uhnúť, keby si zle vypočítal, že zrovna vtedy by tade išiel aj vlak... ?
Samozrejme nerátam možnosť skočenia do rieky...