Reply on: Papyr #94440:
Z historie trate DNV-Marchegghttp://rail.sk/arp/slovakia/history/h111.htm
Mosty na trati Marchegg-Bratislava
http://rail.sk/skhist/mosty/dnv.htm
Za cias zeleznej opony bol samozrejme most zabezpeceny nielen proti neziaducemu prechodu chodcov, ale aj proti neziaducemu prechodu vlaku. Na kolaji v DNV, ktora viedla na Rakusko, musela byt, ako na vsetkych takychto pohranicnych staniciach, trvale umiestnena uzamykatelna vykolajka, ktora sa odomykala iba bezprostredne pred odchodom/prichodom vlaku. O fungovani zeleznej opony viac napriklad na tychto linkoch:
http://www.lahvista.cz/opona/
http://pohranicnik.bloguje.cz/
a zaujimavy pohlad z druhej strany opony http://www.brianrose.com/lostborder.htm
P.S. V predoslom prispevku, pre presnost, som si zmylil link pri druhej fotografii - nejedna sa o skochovicky, ale o kacovsky most. Ale to je jedno, je tiez priehradovy.
Emo
1; Tá trať existuje už od roku 1848. Má aj historické prvenstvo, po nej totiž prišiel v spomínanom roku vlak z Viedne. Bol to prvý parný vlak nielen na tejto trati, ale aj na území Slovenska vôbec.
V období socializmu bola zrejme kontrolovaná, už len preto, že bola v hraničnom pásme.