Reply on: AAA #85981:
Aj vo Viedni celý deň niekto vystupuje a nastupuje na každej zastávke. Lenže nie je dôvod, aby autobus (električka, trolejbus) na každej zastávke pootváral všetky dvere, aj keď vystupuje (nastupuje) len jeden človek. Preto je to vo Viedni zariadené tak, že si cestujúci ovládajú otváranie dverí sami, od čoho sa ďalej odvíja aj zastavovanie "na znamenie". Dokonca aj na konečnej "dáva cestujúci znamenie" presnejšie, otvára si dvere sám. Teda nie naopak, ako v Bratislave, že zastávka je na znamenie a cestujúci dáva vodičovi znamenie, že chce vystúpiť (čo niekedy nevyjde, ako mne pred dvoma týždňami). Vo Viedni jazdia autobusy a električky podľa grafikonu a preto ak príde na zastávku skôr, aj keď nikto nehlási výstup či nástup na zastávke zastaví a odíde bez otvorenia dverí presne načas. Ak na zastávke nikto nie je, ani nikto nehlásil výstup a ide presne podľa grafikonu, tak na zastávke ani nezastaví. Okrem odstránenia nejasností, ktorá zastávka je, alebo nie je na znamenie, tento spôsob nemálo šetrí aj mechanizmus dverí a v zime aj teplo vo vozidle.
slavius
Porovnával som, lebo bola reč hlavne o zastávkach Horné/Dolné Krčace a o alternatíve zastávok na znamenie po 20:00 - ospravedlňujem sa, nespomenul som všetky súvislosti. Na tých zastávkach dôchodci málokedy v tom čase vystupujú a keď by aj náhodou, tak vždy je možnosť niekoho poprosiť o pomoc. Inak máš pravdu, technicky by to bolo najlepšie spojiť s dopytom - dosť škoda, že sa o tom neuvažovalo už pri projektoch zavedenia dopytového otvárania dverí do električiek. Či by sa to využilo? Cez spomínané Krčace cestujem často hlavne vo večerných/nočných hodinách a určite by sa to využilo.