V Manchesteri su vsetky autobusove zastavky na znamenie a je to v pohode ? Uvital by som keby sa to aj u ans viac rozsirilo. Napr. celkovo aj Chatam Sofer by tiez mohlo byt.
koľko trolejbusových zastávok na znamenie máme ? 10 ? 15 ?
Myslím, že vieš čo tým chcem povedať... ? Aplikovať toto na viac ako 5, 10 % električkových zastávok je nemzysel.
v poho ? Ihneď ako sa rozvýrila diskašn na tému zastávkové znamenia, tak prvé čo ma napadlo boli jedny druhé Krčace. Ono, vyskúšať si tieto 2 zastávky, hoc aj celodenne - k tomu by som sa priklonil, ale cililingať celoplošne - to je zatiaľ našťastie niekde medzi nemožným a neskutočným ?
Porovnával som, lebo bola reč hlavne o zastávkach Horné/Dolné Krčace a o alternatíve zastávok na znamenie po 20:00 - ospravedlňujem sa, nespomenul som všetky súvislosti. Na tých zastávkach dôchodci málokedy v tom čase vystupujú a keď by aj náhodou, tak vždy je možnosť niekoho poprosiť o pomoc. Inak máš pravdu, technicky by to bolo najlepšie spojiť s dopytom - dosť škoda, že sa o tom neuvažovalo už pri projektoch zavedenia dopytového otvárania dverí do električiek. Či by sa to využilo? Cez spomínané Krčace cestujem často hlavne vo večerných/nočných hodinách a určite by sa to využilo.
V elektricke sa nebojim, ta vzdy vyhrava pri nehodach, jedine pri zrazke s kamionom ma problem. Viem aj o nudzovom otvarani dveri, ale ak napr bus lezi v priekope s pravou stranou na zemi, tak mi ten gombik je nanic, jedine zeby som sa prekopal spod bus. A preto su kladivka, ze ked cez dvere sa neda, tak aspon cez okno na druhej strane.
Načo porovnávaš Karosy s električkami ? Myslíš, že neviem, kde majú tlačítka ?
A v nočákoch sa obyčajne vyskytuje 155 cm geriatrický substrát tak ako na električkových radiálach ?
Keď si pozornejšie prečítaš môj príspevok - myslené: predísť tomu, aby vodičovi pred každou zastávkou (na znamenie) 6 krát nepískalo v kabíne - t.j. svetelné tlačice + nový oznamovací systém v kabíne.
Systém by sa dal skombinovať s dopytovým otváraním. A dostávame sa ku géniu loci v električke - zazvoniť + dopyt ? Alebo len dopyt ? A toto chceš vysvetliť cestujúcej verejnosti a naučiť ju to používať ?
A otázka - a myslím, že vodiči električiek by mohli povedať, v koľkých prípadoch by sa to využilo. Mojim odhadom by počas kola prešli bez zastavenia 3 zastávky.
Mne to nepríde ani ako zlý nápad, len s jeho realizáciou to nevidím reálne.
A čo tak zaoblenie T3 pri posledných dverách ? už pri druhom vozni to je na pováženie. Porovnávať vozy či súpravy výlučne ich dĺžkou nepadá v tomto prípade na úrodnú pôdu.
Ele - ja nebojujem proti tomu nápadu ako takému - len si myslím, že to nie je to pravé orieškové, čím by sme sa mali zaoberať. Napísal som si k tomu svoje a netvrdím, že nemáte pravdu. Len uznať, že situácia 3T3 je natoľko zložitá, nie je pozitívne naklonená, ani sa s ňou do budúcna nepočíta.
Takže prebudovávať zastávky na "štandard", ktorý tu možno bude šaňtiť na dvoch linkách po dobu troch rokov - také myšlienky a diskusie mi pripadajú značne zhýralé.
Nevhodne umiestnené tlačítka? Ani nie, určite sú umiestnené lepšie ako na strope v Karosách, ktoré bežne premávajú na nočákoch, kde sú všetky zastávky na znamenie.
Tých niekoľko zastávok nie je neriešiteľný problém. Na Trnavskom mýte v smere do mesta sa nezmestia ani dve dvojvozňové súpravy, ostatné zastávky majú miesto na predĺženie a zdôrazňujem, že nie na každej linke boli trojičky, takže reč o dvoch zgrupených trojiciach nemá význam.
Btw.: aj vodiči v Budapešti asi nie sú nadšení, keď musia dovidieť na koniec 50-metrového vlaku, všakže?
V Brne sú vybudované veľké prestupné terminály, niekedy ani tie nie, a prestupy na hrane nie sú vobec. A dosť často tá vzdialenosť v termináloch je značná, občas aj hore a dole schodmi, cez cestu a podobne. Vzdialenosť na Šafku by som preto vnímal ako veľmi blízku a prijateľnú. A čo sa týka centra, do toho sa dostaneš iba električkou, nanajvýš trolejbusom, čiže prestupné miesta ako asi ty myslíš tam ani nie sú. ?
Systém v Bratislave nie je až taký hrozný, ale stále tomu čosi chýba. ?
nevhodne umiestnené tlačítka
- vyžadovalo by kompletnú inštaláciu nového zvukového aj svetelného systému vo všetkých vozoch. Doláre
- z prevádzkového hľadiska by sa systém dal využívať napr. po 20tej hodine (podobne ako v Brne), cez deň by spôsoboval skôr komplikácie, tak cestujúcim ako vodičom.
Pri 3xT3/6 by dokazala eliminovat problem s nastupom/vystupom v tretom vozni vhodne umiestnena kamera, zarovane by tak eliminovala aj vandalstvo. Ved vidime co sa deje v druhom vozni...co by sa bez nej dialo v tom tretom ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
slavius
Nevhodne umiestnené tlačítka? Ani nie, určite sú umiestnené lepšie ako na strope v Karosách, ktoré bežne premávajú na nočákoch, kde sú všetky zastávky na znamenie.