Reply on: AAA #85981:
Aj vo Viedni celý deň niekto vystupuje a nastupuje na každej zastávke. Lenže nie je dôvod, aby autobus (električka, trolejbus) na každej zastávke pootváral všetky dvere, aj keď vystupuje (nastupuje) len jeden človek. Preto je to vo Viedni zariadené tak, že si cestujúci ovládajú otváranie dverí sami, od čoho sa ďalej odvíja aj zastavovanie "na znamenie". Dokonca aj na konečnej "dáva cestujúci znamenie" presnejšie, otvára si dvere sám. Teda nie naopak, ako v Bratislave, že zastávka je na znamenie a cestujúci dáva vodičovi znamenie, že chce vystúpiť (čo niekedy nevyjde, ako mne pred dvoma týždňami). Vo Viedni jazdia autobusy a električky podľa grafikonu a preto ak príde na zastávku skôr, aj keď nikto nehlási výstup či nástup na zastávke zastaví a odíde bez otvorenia dverí presne načas. Ak na zastávke nikto nie je, ani nikto nehlásil výstup a ide presne podľa grafikonu, tak na zastávke ani nezastaví. Okrem odstránenia nejasností, ktorá zastávka je, alebo nie je na znamenie, tento spôsob nemálo šetrí aj mechanizmus dverí a v zime aj teplo vo vozidle.
Sommelier
Ele - ja nebojujem proti tomu nápadu ako takému - len si myslím, že to nie je to pravé orieškové, čím by sme sa mali zaoberať. Napísal som si k tomu svoje a netvrdím, že nemáte pravdu. Len uznať, že situácia 3T3 je natoľko zložitá, nie je pozitívne naklonená, ani sa s ňou do budúcna nepočíta.
Takže prebudovávať zastávky na "štandard", ktorý tu možno bude šaňtiť na dvoch linkách po dobu troch rokov - také myšlienky a diskusie mi pripadajú značne zhýralé.