Tých niekoľko zastávok nie je neriešiteľný problém. Na Trnavskom mýte v smere do mesta sa nezmestia ani dve dvojvozňové súpravy, ostatné zastávky majú miesto na predĺženie a zdôrazňujem, že nie na každej linke boli trojičky, takže reč o dvoch zgrupených trojiciach nemá význam.
Btw.: aj vodiči v Budapešti asi nie sú nadšení, keď musia dovidieť na koniec 50-metrového vlaku, všakže?
V Brne sú vybudované veľké prestupné terminály, niekedy ani tie nie, a prestupy na hrane nie sú vobec. A dosť často tá vzdialenosť v termináloch je značná, občas aj hore a dole schodmi, cez cestu a podobne. Vzdialenosť na Šafku by som preto vnímal ako veľmi blízku a prijateľnú. A čo sa týka centra, do toho sa dostaneš iba električkou, nanajvýš trolejbusom, čiže prestupné miesta ako asi ty myslíš tam ani nie sú. ?
Systém v Bratislave nie je až taký hrozný, ale stále tomu čosi chýba. ?
nevhodne umiestnené tlačítka
- vyžadovalo by kompletnú inštaláciu nového zvukového aj svetelného systému vo všetkých vozoch. Doláre
- z prevádzkového hľadiska by sa systém dal využívať napr. po 20tej hodine (podobne ako v Brne), cez deň by spôsoboval skôr komplikácie, tak cestujúcim ako vodičom.
Pri 3xT3/6 by dokazala eliminovat problem s nastupom/vystupom v tretom vozni vhodne umiestnena kamera, zarovane by tak eliminovala aj vandalstvo. Ved vidime co sa deje v druhom vozni...co by sa bez nej dialo v tom tretom ?
Nuz kladivka som nevidel ani ja,ale za to na 100% pri kazdych dverach je FUNKCNE NUDZOVE OTVARANIE DVERI co v pripade vcerajsieho A-busu nebolo. Takze z eliny sa lahko dostanes aj dverami. Tie packy otvarania na eline su dokonca chranene blombou a v pripade pouzitia za jazdy ide voz okamzite do nudzovej brzdy ako keby si stlacil zachrannu brzdu.
Za posledne 2 roky pouzivam iba elektricky, mozno som trochu zovseobecnoval zo skusenosti z minulosti. Ale aj tak recnicka otazka: Kde su tie kladivka???? Ak ich maju v nejakej vozovni, kto ich ma??? Su zaradene v inventarnom majetku zvlast? Naco sa take kladivko da pouzit??? Pri kradeziach aut, na rozbitie skla?? ?
Re #85889 intony:
No, ak to je zväčša tak ako hovoríte
Je načase, aby sa nad tým kompetentní zamysleli a pomerne presne stanovili, že sa to tak robiť má - a basta. ? Nevidím jediný dôvod aby druhá súprava čakala na odchod tej prvej.
Čo je ale druhá vec - a táto podstata Vám obom tak trochu unikla - hovoril som o niektorých zastávkach - kde by k zdržaniu dochádzalo (rozumejte - vodiči električiek něsu glupi, keď vidí, že má čas a za ním nič nestojí, tak počká) - takže taká 3T3 na miestach, kde je odbavovanie dvoch súprav naraz často nevyhnutnosť - na Legionárskej, Kamennom námestí, Trnavskom a pod - hotová pohroma.
Nehovoriac o tom, a predokladám, že nebudem sám keď sa vyslovím proti tomuto riešeniu, pretože do posledných dverí už zo stanovišťa vodiča nieje takmer vidno. Myslím, že vodiči by neboli vôbec nadšení.
Je okrem klasických mantier aj nejaký logický a reálny dôvod, prečo nemôžu byť električkové zastávky na znamenie?
(Veď tlačidlá "znamenie vodičovi" sú pri každých dverách.)
Ja som naposledy videl kladivka tusim este v novododanych T6 tretej serie. Odvtedy po GO, alebo modernizaciach boli zaslepene dokonca aj miesta pre uchytenie drziakov. To sa uz asi nepocitalo s ich montazou vobec.
Jedna vec su kladivka a druha vec je system paciek na nudzove otvorenie dvier. V elektrickach, kde ich nainstalovali, tak su tam stale, ale v busoch je len prazdna jamka ? To ako v elektrickach jazdia insi cestujuci? Alebo to bude lajdackostou bus-dielne? ? ?
No ten oblúk je fakt dosť o ničom, zbytočný spomaľovák. Dobre to vidno keď L11 stojí paralelne na červenej s autom za Šafkom a potom ide elina v oblúku od auta ďalej a na ďaľšom semafore sa mu priblíži do rovnakej plohy ako na prvom semafore. Vôbec viac zákrut a rovných úseko by sa dalo upraviť do plynulejších prechodov pre električku.
Ale vozidiel je dosť. Však z troch dvojičiek dostaneš dve trojičky. Zo 198 vozidiel (toľko máme) = 99 dvojičiek, spravíš 66 trojičiek. Zmenšil by sa len počet súprav, počet vozidiel by stačil.
Dnes, teda vlastne uz vcera som videl 6300 s namontovanou klimatizaciou ? to je prva 14Tr co som ju s tym videl.. podla toho ako bola otocena tipujem ze GO bola vykonana v BA.. Viete niekto nieco viac? ci aj dalsie 14Tr a 15Tr dostanu klimu? alebo aspon tie 15TrM co su budu rekonstruovane v BB?
Väčšinou žiaľ neotvárajú. ?
Re #85909 intony: Ktorá vyhláška to obmedzuje? Lebo ja som si to myslel tiež, ale niekto ma to vyviedol z omylu, že už neplatí.
intony
Btw.: aj vodiči v Budapešti asi nie sú nadšení, keď musia dovidieť na koniec 50-metrového vlaku, všakže?