Skôr s tou dĺžkou smeny. Keďže je všetko vypočítané tak, aby to akurát tesne vychádzalo, a teda na hranici zákonných obmedzení, a to všetko preto, aby sa čo najviac ušetrilo. A kde inde šetriť, ako na vodičoch predsa, však? Takže akákoľvek operatívna zmena by už zvyčajne spôsobila porušenie zákonníka kvôli pracovným a bezpečnostným prestávkam, dĺžke jazdy bez prestávky, a podobne... Dispečing teda za tú nepružnosť často ani nemôže, ona je spôsobená tým, ako sú zorganizované a vypočítané služby, a že sa pri ich tvorbe so žiadnou operatívnosťou jednoducho nepočítalo. A navyše, nikdy sa to tak nerobilo, bolo by to bars zložité, a cestujúci by to nepochopili, a tí pružnejší možno aj zneužili.
AD primator BA: stalo sa niekedy, ze by bolo menej ako 10 kandidatov? Zbytocne riesite problem Durkokovsky-Flasikova a Benova.
Re #68801 katey: vznikol by neriesitelny problem s nadcasmi alebo s dlzkou smeny... Podobnu situaciu som uz zazil aj ja, ale DPB je extremne nepruzna a neoperativna organizacia.
chcem sa postazovat... (sorry ze vam skacem do temy)
dnes rano som maaarne cakala na zastavke Nova Doba na autobus c. 75 smerom na Dolne Hony. Dosli 3 ks, ktore koncili na Bajkalskej, ale Cilizska nikde. Na dispecingu som sa holt dozvedela, ze im 2 spoje vypadli a nemaju zalozne vozidlo. Preco ale potom aspon jeden z tych, co sli len po Bajkalsku nemohol potiahnut az na Cilizsku?? Pol hodiny som tam stala a cakala, pretoze som si stale myslela, ze je to kvoli zapche a ze ona urcite pride...ale nechodila...a kedze som mala pocit, ze v momente, ako prejdem 5 metrov od zastavky, tak ten autobus pride (poznate to - cigaretka-privolavacka), tak som tam stala a cakala...
Dodatocne sa ospravedlnujem dispecerovi, na ktoreho som nakricala, ale bola som velmi velmi rozculena, kedze som sa potrebovala prepravit medzi 8 a 10.30 z novej doby na cilizsku a odtial na kramare (a samozrejme na dolakoch asi na 3 miestaach vybavit nejake veci) a toto zdrzanie mi prislo velmi nevhod....
ja len ze preco teda nemohol potiahnut niektory z tych doslych busov az na konecnu? viem, konciaca smena a tak, ale toto nebol standardny pripad asi....
Jj, Benova sa ako jedina aspon ako-tak da, aj ked ak bude kandidovat za SMER tak za nu nehlasujem uz len z principu.. ale myslim ze po jej konfliktoch s Ficom bude kandidovat ako nezavisla ...
Aj ja som za Beňovú- ak si teda už musím vybrať z tých možností, ktoré tu sú.
Myslím že je lepšie, že Beňová toľko nekecá, a pritom sa toho spraví (dúfajme) oveľa viac ako sa spravilo doteraz..
Naproti tomu Ďurkovský stále rozpráva, ako dôležitý je nosný systém, ako veľmi treba preferovať MHD, aká super preferencia sa postavila.. A čo z toho je reálne? Nič! V skutočnosti sa deje presný opak ?
Keby si napísal "zahrabanie električiek v CMO je IMHO blábol" tak nič proti tomu. Ak si však prideľuješ právo rozhodovať objektívne, čo je blábol, tak ja objektívne vyhlasujem, že blábolíš ty.
Mimochodom, to prevádzanie pseudobratislavského dialektu do písanej podoby (Pétržka, nevíš),to je teraz nejaká frajerina? Lebo na mňa to pôsobí mimoriadne slabomyseľne. Ja nehovorím nejako zvlášť spisovne ale písomný prejav si treba kultivovať.
Samozrejme, že zatunelovanie centra pomôže doprave na Karadžičovu, Kuchajdu, Tomášikovu. A ty si myslíš, že železničná tangenta Podunajské Biskupice - Devínska Nová Ves doprave na Karadžičovu pomôže?
A ešte na záver - keďže s 9111 cestujem pravdepodobne podstatne častejšie ako ty (v priemere aspoň raz týždenne sa mi podarí na ňu náhodne natrafiť), tak ti môžem reprodukovať n-krát viac negatívnych reakcií, počínajúc rozšírenou prezývkou "Vetřelec" (hoci mne práve design nevadí, ale v rámci objektivity to uvediem), cez "buzerantský salónik", rôzne povzdychy pri zaregistrovaní blížiacej sa 14T "zase ta blbá tramvaj, co v ní nejde stát" a ďalšie. Takže, pokiaľ sa TY v Poršetre cítiš lepšie, tak sa cíť. Ale nesnaž sa z toho spraviť niečo objektívne, keď to objektívne nie je.
Ad 1) Nikdy by som nevolil nikoho, kto sa drží Smeru. A vzhľadom na kariéru pani Beňovej by som ju nevolil vôbec. Ale to sam usí rozhodnúť každý sám. Ak sa neobjaví nejaký ďalší kandidát, aj pri všetkých výhradách budem voliť Ďurkovského, pretože je to "jednooký kráľ medzi slepými".
Ad 2) A nezdá sa ti na tom byť niečo čudné ? ?
Pretože mám z istých dôvodov podozrenie, že Bombardier Flexity Classic vznikol z Konstalu a ten zase z T1 a okrem toho sa mi Flexity Classic proste nepáči ? .
WTF ?
K tramvajkám... Keď ja ako laik vecí neznalý niečo nazvem nesprávnym slovom, nevalcuj hneď ?
In my humble oppinion - pokiaľ sa lepšie cícim v Poršátku - tak sa v ňom cítim lepšie (bodka)
A nebudem sám - keď sa pozrieš na usmiatych ľudí, keď sa 9111 dovalí na zastávku, keď nastúpia a malý v kočíku začne niekoľkominútový monológ "mamí a tochle je jaka cheska tuamvaj" a turisti pri jej prechádzaní vyťahujú foťáky - to je iná káva.
Vlka neporovnáva Škodovicu s Bombardírom či ULFom - lebo sa ním neviezol, alebo to skrátka porovnávať nepotrebuje.
a druhá vec:
len a len je véééľmi útočné
1. pokiaľ sme nevyčerpali všetky možnosti zlepšenia priepustnosti centra - akým právom kričíme po potrebe zakopávať električky pod zem ?
2. pokiaľ máme v centre množstvo miest neobslúžených koľajovou dopravou, prečo nepostaviť tunel práve tam ?
Kde je prosím Ťa v centre "mŕtvy priestor" ? 19:01 bol priskorý čas na tvrdé drogy. ☺
Čo to motáš s lacnou výstavbou mimo neho ? Ty si odkiaľ prišiel ? Ešte si nepočul o "kvalitnej" práci developerských spoločností v centre ? A o aké architektonické skvosty sa jedná ?
Shrinking cities ? To nemôžeš myslieť vážne !!! Chceš povedať, že situácia je podobná Detritu či Halle-Neustadt ? A bol si sa aspoň v Halle pozrieť ? Dá sa snáď povedať, že by sa v BA nachádzali stovky opustených budov ???????? Prosím Ťa vážne prejdi na mäkšie drogy, lebo to je neuveriteľná momotina čo si zadrel.
Logicky, prosím logicky... V centre centrovom sa už toho veľa stavať nebude, lebo nie je kde.
Keď berieme tróšku širšie centrum - pomuože - vyrieši to vaše tunelovanie hromadnú dopravu do oblastí Pribinovej, Plynárenskej, Karadžičovej, Kuchajde, Tomášikovej ?
V prvom rade práve tieto oblasti považujem za prioritné - kam električku treba poslať (po Pétržke).
V druhom rade považujem za potrebné spojenie DH, DNV, - avšak toto by sa malo odvíjať od spôsobu riešenia prvého radu.
Nevidím a necítim najmenšiu potrebu uvažovať nad zrušením a zakopaním Štúrovej, Nám SNP, Špitálskej, Nábrežia, Obchodnej, Mostovej - nikto z Vás jasne neoznačil miesta, (ktoré, ako vieme musia byť minimálne 3) kde by sa mali nachádzať vjazdy a výjazdy električiek z tunelov - a ako som už spomínal nevedia to ani na magistráte a neviete to ani vy. A z môjho pohľadu to je síce technicky možné, ale prakticky už nie.
Takže zahrabanie električiek v CMO je blábol.
S@fino