Reply on: 81-71 #66988:
Milý priateľu, musím ťa jemne a decentne upozorniť, že ľahké gumposeudometro typu VAL má prepravnú kapacitu NIŽŠIU ako električková radiála so súpravami o dĺžke 30 metrov. A neveim, prečo by sa rovnako dobre ako tá gumová momotina nemohla zakopať električka.Čo sa týka tvojho dementného príkladu s eskalátormi, doporučujem ti presťahovať sa do prahy a každodenne sa prepravovať výhradne metrom napríklad v takej relácii Nám. Míru - I. P. Pavlova, aby si pochopil, že vytrhávať veci z kontextu nemusí byť vždy celkom to pravé. Udeľujem ti prvú cenu dnešného dňa za demagógiu - veď električky na všetkých bratisalvských radiálach sa tak ukrutne vlečú preplnenými ulicami... A keby nejaký truľo nebol zaháčkovaný v Sie-mense, tak by sa mohli vliecť ešte viac.
Sommelier
no ja mám výhrady voči spodzemneniu centra (ktoré by na viacerých miestach malo nahradiť povrchovú trať). Nevidím v tom želaný efekt, dokonca nepovažujem priepustnosť centra za kľúčovú. Došlo by k zásadnej zmene charakteru celej centrálnej oblasti.
Som všetkými desiatimi za výstavbu nových tratí (namiesto nahradzovania existujúcich novými).
Rád podotknem, že prípad toho, že by sa zachovali povrchové trate a zároveň by existovala podzemka sa mi nepáči (aj z viacerých dôvodov, ale som schopný diskusie - nakoniec sa ani moja vízia bez nejakej tej podzemky nezaobíde).
Osobne si myslím, že je v BA mnoho miest, ktoré si žiadajú koľajové riešenie - najmä Nivy, Pribinova, Mlynské Nivy, Vrakuňa, Biskupice. Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím.
Rád by som len upozornil - že v tvojom ľahko metrovom príklade je potrebné nájsť 2 body, ktoré hodláš spojiť úplne novým systémom a vzhľadom na nekompatibilnosť vhodné prestupy na iné formy dopravy. Z môjho pohľadu by to šlo reálne na Bajkalskej - od Prievozskej po Račiansku - avšak po výstavbe súvisiacich električkových a vlakových projektov. ? Inak je to pridlhý horizont - a riešenie je potrebné do 10, 20 rokov. Ľahké metro možno o 30 - Bratislava na to nielen že momentálne nemá, ale fakticky nie je ani pripravená ho kdekoľvek postaviť.