Reply on: Sommelier #66989:
Konkrétne od Prievozskej po Račiansku neexistuje dôvod stavať na Bajkalskej ekékoľvek pseudogumometro, keď tam máme stredový pás a potrebujeme akurát s nejakým 6 m zahĺbením podísť križovatky Bajkalská - Trnavská a Bajkalská-Vajnorská, takže táto spojnica je pre električky priam ideálna. Len neviem, či by takýto okruh využíval substrát.
Sommelier
no ja mám výhrady voči spodzemneniu centra (ktoré by na viacerých miestach malo nahradiť povrchovú trať). Nevidím v tom želaný efekt, dokonca nepovažujem priepustnosť centra za kľúčovú. Došlo by k zásadnej zmene charakteru celej centrálnej oblasti.
Som všetkými desiatimi za výstavbu nových tratí (namiesto nahradzovania existujúcich novými).
Rád podotknem, že prípad toho, že by sa zachovali povrchové trate a zároveň by existovala podzemka sa mi nepáči (aj z viacerých dôvodov, ale som schopný diskusie - nakoniec sa ani moja vízia bez nejakej tej podzemky nezaobíde).
Osobne si myslím, že je v BA mnoho miest, ktoré si žiadajú koľajové riešenie - najmä Nivy, Pribinova, Mlynské Nivy, Vrakuňa, Biskupice. Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím.
Rád by som len upozornil - že v tvojom ľahko metrovom príklade je potrebné nájsť 2 body, ktoré hodláš spojiť úplne novým systémom a vzhľadom na nekompatibilnosť vhodné prestupy na iné formy dopravy. Z môjho pohľadu by to šlo reálne na Bajkalskej - od Prievozskej po Račiansku - avšak po výstavbe súvisiacich električkových a vlakových projektov. ? Inak je to pridlhý horizont - a riešenie je potrebné do 10, 20 rokov. Ľahké metro možno o 30 - Bratislava na to nielen že momentálne nemá, ale fakticky nie je ani pripravená ho kdekoľvek postaviť.