Reply on: 81-71 #63207:
Ale Metro má v prahe kapacitu 40 tisíc osôb za hodinu, to je viac ako akákoľvek tramvaj v BA, aj potenciálne. Rýchlodrážnou tramvajou sa dá dosiahnúť tak možno 25 - 30 tisíc osôb, vyššie už nemá zmysel ísť cestou tramvaje, to už chce metro (najmä kvôli staničeniu). Neviem či sa ti podarí zredukovať zastávky na súčasných radiálach do takej miery, ako ich má metro. Navyše, to že tramvaj ide zo ŽST Vinohrady relatívne "prázdna" je pravda, ale už na Riazanskej a Pionirskej je narvatá. A najkritickejší úsek Ursínyho - Račišmýto predstavuje sardinkáreň. Neviem neviem kam by sa tí ľudia pocpali, keby v tých vozoch boli aj cestujúci zo SAD autobusov.
Beus
1) Ak ma vedomosti neklamu, seria so stahovacimi oknami u nas (okrem prototypu) nejazdila, prve seriove vozy prisli v 1959-tom, a mali uz vyklopne okna...
2) GO s vymenou svetiel sa zacali robit v r. 1972, ked nechali voz 225 zgeneralkovat v Brne, ostatne robili nasledujuce roky uz u nas, a dostali ich vsetky vozy, ktore nestihli byt dovtedy vyradene... nakoniec, tu je to podrobne: http://imhd.sk/ba/index.php?w=3329302f30eff2212c24293a2f36ef1f&id=18