Ale to co pises vsetko je samozrejme v poriadku, aj ja som to tam pisal, ze by muselo dojst k upravam a spravne preferencii v elektrickovej doprave, to bez toho samozrejme nejde, a myslim, ze to nemusime ani pisat, lebo by nam to malo byt jasne. A este raz opakujem, nechapem ludi, co su proti principu ako takemu, ved v Prahe to tak je.Ja hovorim priamo o podstate veci, samozrejme ze by si to vyzadovalo vela uprav ale tu ide o tu podstatu.
akurat ze v prahe to myslim neriesili sposobom ako navrhuje tu kolega Sommelier, ze podme skratit SADky na okraj mesta a z penazi co sa tym ustria zacneme riesit zvysenie kapacit z okraja mesta v rezii DPB ale naopak, najprv vybudovali rozumnu dopravu na okraj a az potom tam ukoncili primestsku dopravu. A vzhladom na to ako pribuda "preferovanych" svetelnych krizovatiek na radialach a ako sa redukovali zbytocne zastavky (tusim sa nasli v celom meste "az" 4) tak to bohuzial nevidim v tomto meste velmi nadejne...
Ano,to samozrejme ano, ved som to tam aj pisal v tom mojom dlhom prispevku, takze sa nemusime opakovat, ze? Len Igor mal problem s celkovym konceptom ako takym "Ešte stále pokladám Tvoju myšlienku za úplne debilnú. Len Ťa teraz chcem presvedčiť Tvojimi vlastnými argumentami" Takze tak.
Najprv treba prebudovať súčasnú pomaloelektričku na niečo výkonnejšie - zakopať Račíšmýto (a iné) pod zem, prelinkovať, vybudovať prestupné terminály. Potom môžeš písať o tom že autobusy SAD ukončíš na Vinohradoch a ľudí budeš cpať do tramvají. Všetko má svoj čas. A aj potom sa ešte uvidí...
Ludia hrozne Vas prosim, pomozte mi? ... Chytil ma revizor. Na tom neni nic zvlastne, ale na listok o tom ze mam zaplatiti pokutu do 30 dni, atd. je zly cas... v tom case co tam napisal, som bol uplne niekde inde... tak sa pytam. Je to platne alebo sa mozem sa tym ohradit ? ?
spoplatnenie vstupu do centra (alebo prinajmensom platene parkovanie vsade na ulici s vynimkou obyvatelov danej oblasti, ako som to videl napr. v Mnichove) by nebolo na skodu, zacina to tu byt neunosne... lenze teoreticka priechodnost takehoto nariadenia je zial miziva...
Neviem, 99% ludi je tu elektrickofilov, takze asi patris medzi nich,ze?Potom bud precenujes zvysenie prepravnych narokov alebo ides sam proti sebe a teda co vsetci elektrickofilovia tvrdia, ze aj keby boli peniaze, ze by sa tu metro neuzivilo, a ze by sa prevazal vzduch, co jasne tvoje tvrdenia popiera. A to som este nezacal spominat system P+R pri terminaloch a teoreticke spoplatnenie vjazdu aut do centra na londynsky sposob...
Ale Metro má v prahe kapacitu 40 tisíc osôb za hodinu, to je viac ako akákoľvek tramvaj v BA, aj potenciálne. Rýchlodrážnou tramvajou sa dá dosiahnúť tak možno 25 - 30 tisíc osôb, vyššie už nemá zmysel ísť cestou tramvaje, to už chce metro (najmä kvôli staničeniu). Neviem či sa ti podarí zredukovať zastávky na súčasných radiálach do takej miery, ako ich má metro. Navyše, to že tramvaj ide zo ŽST Vinohrady relatívne "prázdna" je pravda, ale už na Riazanskej a Pionirskej je narvatá. A najkritickejší úsek Ursínyho - Račišmýto predstavuje sardinkáreň. Neviem neviem kam by sa tí ľudia pocpali, keby v tých vozoch boli aj cestujúci zo SAD autobusov.
Ja sa s tvojim nazorom v dost veciach stotoznujem. Neviem co ma Igor proti, ved byva v Prahe, mohol by vediet, ze napodobne sa to tam tak tiez zacina riesit.Preco neodlahcit uz aj tak dost preplnene centrum a nezlepsit tym MHD?
Vsetci hovoria ako metro netreba, ze by sa neuzivilo a tak, tak vychadzajme z elektrickarskeho predpokladu, ktory tu ma hojné zastúpenie, ze elektricka pre Bratislavu staci. Potom nevidim najmensi problem v tom, aby sa niekde na okraji vybudoval terminal pre danu oblast na podobu napriklad pražského Černého Mostu alebo budovaného terminálu Radlická. Prečo to asi takto v Prahe riešia? Prečo nenatiahnu regionalnu autobusovu dopravu az do centra?Prečo sa buduju prestupne terminaly na okrajoch mesta pri metre? (v pripade BA by to bol NDS v podobe električky).Odpoved je pomerne jodnoducha, nepretazovat uz aj tak pretazene centrum. Naviac v BA by to bolo o moznom zlepseni MHD v ramci uspory zo SAD-ky, MHD by bola vyuzitejsia, uz len ked sa kuknem ako prazdne elektricky mame dakde na Komisarkach alebo na Zlatych Pieskoch...aky problem?Ved vsetci tu svorne tvrdia, ze pri spravnej preferencii a dalsich upravach moze byt elektricka plnohodnotnou nahradou metra v bratislavskych pomeroch...
ASMN by som ak tak, tak ponechal pre ucely medzinarodnej dopravy,maximalne pre niekolko dialkovych liniek, podobne ako pražsky Florenc. Lokalne spoje od Modry, Chtelnice, Senca, Dunajskej Stredy a pod by som sustredil na terminaloch vybudovanych na konečnych NDS.
celé Trnavské mýto má veľký potenciál - dotianuť trať, či už električková, hybridná, podzemná
- v prvom rade od Račianskej - a napojenie na existujúcu - smer mesto, Ružinov,
následne od Kutuzovovej (pokračovanie Bajkalská, ÚNS a ďalej) od Trnavskej, prepojenie Rožňavská - Trnavská - Račianske Mýto - Hlst - v neskorších fázach projektu - zrejme riešené nákladným tunelom.
jo čísla... Ani pri jednej sadke som nevedel nájsť niečo také, ako výročnú správu, ani koľko im prišlo v dotáciách, takže sa musím opierať o jednoduchý poznatok - ako tu niekto poznamenal, množstvo autobusov jazdiacich z ASMN, ktoré chcem nahradiť vozidlami MHD.
Nejedná sa ani o to, koľko korún získam - nezískam nič, len ich presuniem do rozpočtu MHD s tým, že túto dopravu bude DPB zabezpečovať.
Prestupné terminály by som nechal na zvážení - buď pre súkromného investora, ktorý ich bude následne prevádzkovať alebo financovanie z úveru a následným zvolením prevádzkovateľa.
Ako stimuláciu by som videl nejakú win - win kombináciu - stavbu administratívneho centra podmieniť spolufinancovaním terminálu (...podobne ako na Bajkalskej), prevádzku terminálu čiastočne hradiť z prenájmu prietorov pre obchody a služby, resp. platieb od súkromných dopravcov za jeho využívanie - vytvorenie samostatnej akciovky - Terminály a.s., prípadne Terminál Zlaté Piesky a.s.
fobust
Ale Metro má v prahe kapacitu 40 tisíc osôb za hodinu, to je viac ako akákoľvek tramvaj v BA, aj potenciálne. Rýchlodrážnou tramvajou sa dá dosiahnúť tak možno 25 - 30 tisíc osôb, vyššie už nemá zmysel ísť cestou tramvaje, to už chce metro (najmä kvôli staničeniu). Neviem či sa ti podarí zredukovať zastávky na súčasných radiálach do takej miery, ako ich má metro. Navyše, to že tramvaj ide zo ŽST Vinohrady relatívne "prázdna" je pravda, ale už na Riazanskej a Pionirskej je narvatá. A najkritickejší úsek Ursínyho - Račišmýto predstavuje sardinkáreň. Neviem neviem kam by sa tí ľudia pocpali, keby v tých vozoch boli aj cestujúci zo SAD autobusov.