Reply on: drink #55622:
Tvrdím toto: nosný systém MHD sa dá riešiť iba ako štátna investícia. Neviem o tom, že by si ho niekde v Európe dokázalo mesto postaviť zo svojho rozpočtu. Takýto projekt je dlhodobo vedený v rozvojových programoch a počíta sa s ním v rozpočtoch.Vďaka električkovému projektu bratislavského magistrátu NS MHD vypadol z rozvojového plánu a to je obrovská chyba.
K ostatným veciam: Sporiť sa o kapacite a intervaloch je hlúpe, tá sa dá nastaviť pri projekte a postupne prispôsobovať. Napríklad VALu sa vyčítalo, že nie je dostatočne kapacitný :-)Takže toto je účelový argument, ktorý si vždy môžeš použiť tak, ako sa ti práve hodí, ale je úplne o ničom.
yale
Ale uvediem dosť realistický model:
- mesto začne natruc stavať petržalskú električku, štát sa poteší že si to mesto rieši samo, samozrejme neprispeje ničím (možno niečo dá na opravu Starého mosta).
- mesto narýchlo zmení plány tak, aby to utiahlo samo - zmení plán na obyčajnú povrchovú električku s "preferenciami".
- samozrejme, nebude na nové električky, niečo sa získa preriedením starých liniek, dokúpi sa k tomu niekoľko starých T3 alebo K2 z iných miest; ak nejaké úplne nové električky prídu, bude ich iba zopár a cestovať nimi bude rovnaký zážitok, ako dnes "chytiť" na trolejbusovej linke 21Tr.
- petržalská trať nebude nijakým motivačným faktorom pre prechod občanov z IAD na MHD, keďže sa nejedná o nijaký nový celok, rýchlo upadne na úroveň ostatných radiál
- o nejakom modernom P+R samozrejme v prípade "nosnej električky" nemožno uvažovať.
Alternatívou by mohlo byť napríklad
- do konca volebného obdobia namiesto rozbiehania trucpodnikov použiť časť úverovaných prostriedkov napr. na nákup trolejbusovej techniky z Banskej Bystrice, transformovať niekoľko vyťažených autobusových liniek na trolejbusové
- po voľbách nové vedenie bude musieť formulovať svoj názor na riešenie MHD v Bratislave a tak, aby získalo podporu štátu, najlepšie v spolupráci so železnicami, tak aby vznikol nielen NS MHD, ale aj S-bahn a aby bolo možné racionálne pripájať všetky prístupové body do mesta a regiónu.