Reply on: Ámos #55562:
1. toto snad nemyslis vazne
2. pozri si uzemny plan
3. miliardy su, ale mesto ich nechce. (zrieknutie sa zavazku statu, nespolupraca pri projekte filialka ...)
4. nenechaj sa vysmiat, tie zmeny noriem su take marginalne, odhliadnuc od toho ze nenormalne mnozstvo noriem je dokonca uz len dobrovolnych. a vyhodit 1,5 miliardy na stale nove a nove plany boli ucelove aby zarobili ludia okolo ...
kralikaren je to na byvanie. myslim, ze je rozdiel byvat v malej tehlovej bytovke ako v suvislom betonovom 12 poschodaku. ale to ze nechapes suvislosti ma u teba neprekvapuje (sorry za neomalenost)
Ámos
Ano ZSR chce staviat tunel, ten je vsak pre MHD absolutne nevhodny. Jedine ak by si chcel aby to Petrzalky jadzili klasicke vlaky, respektive motoraky. (Skus si uvedomit na ake napätie jazdia elektricky a na ake vlaky) Takze jedine riesenie je postavit tunely dva, alebo tunelovu ruru rozsirit a rozdelit. To vsak samozrejme zvysuje naklady a tie by muselo zabezpecit mesto.
Re #55485 KLF: Tajne som dufal v zapadnejsiu vyrobu, ale v podstate asi je to skutocne jedno. Lepsejsich 21 Solarisov ako 19 MANov alebo Citar.
Re #55486 5510: Prvy duobus by mal dorazit vo februari alebo marci, kvoli homogizacii (tak ako jazdila 21Trka) a stavat by sa malo zacat v maji alebo juny. Take su posledne info. Zvysok troflov by malo dojst v priebehu letnych prazdnin.
Re #55491 aquila: Ty nerozumies, ze ak zoberies zopar milard navyse zo sumy urcenej na rychlodrahu, tak ti neostane na stavbu v Petralke? Preco vam vadi prechod ponad Dunaj. Ved vo viacerych mestach sveta sa da najst miesto, kde metro vychadza na povrch aby preslo ponad rieku mostom a potom hned vstupuje do podzemia. Preco chcete preinvestovat "zopar" milard navyse, ked rovnaky efekt bude mat aj lacnejsia alternativa v podobe mostu.
Metro sa stavat nezacne. Ak sa aj nieco zacne stavat tak to bude elektrickova trat.
180 mil nezhltne urokova sluzba ale dlhova sluzba a to je sakramentsky rozdiel. A nema to stym nic spolocne, lebo splacas zobrany uver, cize okrem urokov nemas naklady navyse. Nemozes ratat ze 120 mil dam z uveru a jeho splacanie bolo vo vyske 180 mil takze dorhomady ma to stalo 300mil. To je chybna matematika aj logika.
Kazde rozsirenie tunelu ZSR popod Dunaj pre potreby BA MHD si bude mesto zaplatit. Alebo si myslis, ze to ZSR zatiahnu za mesto zo svojho?
Re #55493 Presubourg: Mesto definitivu tunela v uzemnom plane nehalo, aby zavrelo hubu niektorym ludom, ktory stale tvrdia ze toto mesto potrebuje jedine metro a realne sa stym tunelom rata ked BA bude mat 700.000 obv. takze niekedy v roku 2045.
Re #55497 Presbourg: Ak sa bude stavat tunel za 50 rokov tak super. A preco?
1. Ak by sa staval dnes o 50 rokov bude potrebovat generalnu rekonstrukciu tak ako elektrickovy tunel ju potrebuje dnes.
2. Ak sa bude stavat o 50 rokov a reko mosta ma bude stat 1,5mld. Tak ten most budem vyuzivat 50 rokov pre elektricky, naklady sa roztiahnu na 30mil rocne (30 * 50 = 1500)
3. Ano je to dobre odkladat. A tie tvoje trvale riesenia?! Si si isty ze su trvale? Aj most Apollo je travle riesenie? Vies ze vydrzi pri dobrej udrzbe 200 rokov? Co potom?
Re #55499 Presbourg:
1. Most potrebuje rekonstrukciu tak ci tak. A samozrejme ze ju zaplati aj mesto, lebo ju vyuziva na vnutromestsku dopravu.
2. Ak do reko mosta zakonponujes aj jeho zvysenie, mozes ziadat financie od statu, zupy, lebo ulahcujes lodnej doprave na Dunaji. Osobne si myslim, ze aj unia by pustila nejaky ten stomilionik. ( pre 7 mil EUR. uradnik v Bruseli nebude nic posudzovat a da peciaktu)
3. "Ale uz dlho sa nas DPB nebude tesit legislativa EU nedovoluje byt monopolom takze bude musiet pustit aj inych investorov do podniku." Kristo pane ty ekonom. Áno brusel sa bude hned zajtra zaoberat mestskou akciovkou s trzbami 31 mil Eur a dotaciami 38,5 mil Eur. Ty vole, vies ze ked je v jednom regione len jedna nemocnica tak ma monopol? Potom aj tam podla teba nabehnu bruselsky a budu ziadat dalsiu nemocnicu alebo investorov? Chapes ty aspon minimalne ekonomicky teoriam alebo ste to v skole este nemali? Vies, ze ked by DPB a nejaka svajciarska firma zalozili spolocny podnik na prevazdku metra tak su stale tym istym monopolom. To ze ma firma dvoch vlastnikov neznamena ze nie je monopol. Presne ako ST, ktore vlastni DT a štát.
Re #55501 aquila: Nie, nie je rozdiel ci kopes jeden tunel alebo dva naraz. Finance to je to iste, hlavne ak su tie dva tunely oddelene. Predlzenim casu stavby akurat umoznis vyssiu indexaciu. Ten tunel Bratislava nepotrebuje lebo moze Dunaj preklenut lacnejsim riesenim a preto, ze za nim a pred nim pojde elektricka po porvchu. Radsej vrazim miliardu do zakopania elektricky v centre ako do zbytocneho tunela.
Re #55506 Presubourg: Jasne zahranicny investor sem pride, lebo je mu luto chudobnych Slovakov a chce im postavit metro. Vies ze ty investory ziadali statne zaruky a radikalne zvysenie dotacii do MHD. ty si skutocne myslis, ze by sem prisiel niekto nieco postava bez toho aby na tom nerizoval.
Re #55510 aquila: Takze super, tu reko mosta nam zaplati EU a tak financny roziedl bude pre mestsky rozpocet tunel 4 mld vs. most 500 mil.
Re #55518 PvvS: Sorry za toho inbecila.
Re #55529 aquila: Kolko je volneho miesta medzi panelakmi. Hm takze nestaci ze teraz je medzo domami vzdialenost 100 metrov. Najlepsie by bolo aby sme si so susedom oproti z baraku pocas obedu mohli horcicu podavat. Najlepsie nasukat barak jeden vedla druheho, to by sa vazne dobre zilo.
Re #55531 Presbourg: Ty bastard fasisticky. Nemas nahodou v skrini noz s krvou nejakeho studenta.
Re #55541 Andy: Ale ved ramcova zmluva bola na 30 SORov a 10 Mini pocas piatich rokov, nie?