No vieš, ale nad tým by som uvažoval až keď bude isté, že električka bude postavená.
Podľa výrokov ľudí z DPB by sa mail terajšie trasy MHD upraviť iba kozmeticky. Podľa môjho názoru by sa zriedil interval 95, ktorá zostane naďalej potrebná pre zastávky, kde električka nebude zastavovať. Zrejme príde aj k mneším zmená v trasách a na niektorých linkách k miernemu zriedeniu intervelu, nakoľko by električka mala mať hustejší interval ako linka č. 95 teraz (deklarovaných 90 sekúnd).
Čo sa týka možného obratiska pri Tupolevovej, s tým by som súhlasil, aby linky prichádzajúce od Bradáčovej nemuseli ísť až na Holíčsku. Táto konečná je bez tak len pre 2 linky (pre 3 by to bol menší problém, no niak by sa to dalo, že nejaké vozidlo by stálo na ceste).
Podľa mňa totiž linka z Petržalky pôjde len na Šafko a nebude pokračovať na niektorú z ostatných radiál. Preto by nebolo vhodné obmedzovať Petržalské linky, ktoré do týchto oblastí premávajú.
Podľa mňa 50 pôjde zo Starého mosta cez Aupark, Aupark ju totiž myslím v úseku šafárikovo nám.-Aupark platí. Z Auparku pôjde cez Einsteinovú na Rusovskú. Keďže miestne pomery nepoznám, či je tam niekde vyhovujúce miesto na otáčanie, ak nie pôjde buď:
1. pokračovať Rusovskou cez železnicu, ďalej Jantárovou na starý most.
2. podľa mňa menej pravdepodobný variant (viac vozokm) na Kúpalisko Matador. Odtiaľ cez Rusovskú a Viedenskú na Starý most.
Ak by otáčala na Rusovskej pôjde pravdepodobne naspäť Viedenskou na Starý most.
Re #52936 inTony: Iba si zabudol, že na tejto radiále dôjde k zhoršeniu cez víkend, teraz 5x3=15 vlakov/hodina (linkový interval 20 min), ponovom linkový interval síce 15 min. no iba 3 linky teda 3x4=12 vlakov/hodina.
Pani, bol som v Prahe, ale tak "sjety gumy" som nikdy na BA busoch nevidel. Par krat som sa zamyslel nad bezpecnostou dopravy, najma ked dezen bolo ledva vidiet... Tykalo sa to najma starsich Karos, ale stav bol dost zalostny aj na Citybusoch.
Ked spanu troleje tak vodic hned zabrzdi, vyztupi, nahodi troleje a ide dalej.
Re #52930 Beus: No a ja som uz vela krat videl ze zberace spadli z trolejov a strhovak ich nestrhol do nizsej polohy, a raz ked trolejbus isiel rychlo tak mu vypadli zberace z trolejov a drbli do tej tyce (z lampy) co drzia troleje. Chaaapeees?
To záleží podľa počtu liniek. Čím menej tým lepšie..
príklad:
KARLOVA VES
poobede (jeden smer)
5 liniek (každá 12min. interval), celkovo 2,4min. interval (predpokladaný, pretože pri takom počte liniek sa nedá zabezpečiť pravidelnosť), 25 vlakov/hod.
"Dnešný stav."
3 linky (každá 7,5min. interval) + 2 linky špičkové (každá 15min. interval v preklade aby tvorili 7,5min. interval), celkovo 1,9min. interval, 32 vlakov/hod.
"Podľa návrhu a môjho zamyslenia ktorý bol zverejnený na začiatku leta čo predpokladá zvýšenie hodinovej prepravnej kapacity."
2 linky (každá 4min. interval), celkovo 2min. interval, 30 vlakov za hodinu
"Optimálny stav."
no načo postaviť nove obratisko? po stavbe električky bude väčina liniek končiť v strede petržalky kde prichádza do uvahy jedine obratisko Holičská ktoré už teraz nestačí.
Aj keĎ ja by som to obratisko staval niekde v okolí zastávky Tupoleovova resp prebudovať obratisko Holičská na konečnu L68,93,94,96
Pretože to, ktoré tam je jednoducho nestačí. Autobusy museli stáť na ceste a niekde som čítal, že ten oblúk, ktorý museli "vybrať" pri otáčaní bol pre kĺbáky veľmi ostrý a že im to skrátka škodilo.
matej & Red-Hawko: Uz vam to tu ostatni dobre dlho naznacuju, a vy ste to stale nepochopili (na com sa ostatni urcite z chuti chechcu), tak vam to teda poviem priamo:
TROLEJ je ten drot, zaveseny nad cestou, v ktorom je elektrina, a po ktorom sa smykaju zberace trolejbusov (elektriciek).
To, co ma trolejbus ukotvene na streche, a cim zbiera prud z trolejoveho vedenia - tie "palice", sa nazyvaju ZBERACE.
Takze keby ste chceli niekam navinut trolej, mali by ste dost problem, kedze dalsi trolejbus po vas by uz tade nepresiel vobec
A navyse, nenavijaju sa zberace (to by som sa pozrel, ako by sa ten niekam navijal) , len lana od nich. A tie veci, kam sa navijaju, sa nazyvaju strhovaky, pretoze (pri spravnej obsluhe) v pripade vypadnutia zberaca z troleja je zberac strhnuty do vyrazne nizsej polohy, prave preto, aby netrhal nosne lana trolejoveho vedenia
fobust
http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef3928292e2bea