Pani, bol som v Prahe, ale tak "sjety gumy" som nikdy na BA busoch nevidel. Par krat som sa zamyslel nad bezpecnostou dopravy, najma ked dezen bolo ledva vidiet... Tykalo sa to najma starsich Karos, ale stav bol dost zalostny aj na Citybusoch.
Ked spanu troleje tak vodic hned zabrzdi, vyztupi, nahodi troleje a ide dalej.
Re #52930 Beus: No a ja som uz vela krat videl ze zberace spadli z trolejov a strhovak ich nestrhol do nizsej polohy, a raz ked trolejbus isiel rychlo tak mu vypadli zberace z trolejov a drbli do tej tyce (z lampy) co drzia troleje. Chaaapeees?
To záleží podľa počtu liniek. Čím menej tým lepšie..
príklad:
KARLOVA VES
poobede (jeden smer)
5 liniek (každá 12min. interval), celkovo 2,4min. interval (predpokladaný, pretože pri takom počte liniek sa nedá zabezpečiť pravidelnosť), 25 vlakov/hod.
"Dnešný stav."
3 linky (každá 7,5min. interval) + 2 linky špičkové (každá 15min. interval v preklade aby tvorili 7,5min. interval), celkovo 1,9min. interval, 32 vlakov/hod.
"Podľa návrhu a môjho zamyslenia ktorý bol zverejnený na začiatku leta čo predpokladá zvýšenie hodinovej prepravnej kapacity."
2 linky (každá 4min. interval), celkovo 2min. interval, 30 vlakov za hodinu
"Optimálny stav."
no načo postaviť nove obratisko? po stavbe električky bude väčina liniek končiť v strede petržalky kde prichádza do uvahy jedine obratisko Holičská ktoré už teraz nestačí.
Aj keĎ ja by som to obratisko staval niekde v okolí zastávky Tupoleovova resp prebudovať obratisko Holičská na konečnu L68,93,94,96
Pretože to, ktoré tam je jednoducho nestačí. Autobusy museli stáť na ceste a niekde som čítal, že ten oblúk, ktorý museli "vybrať" pri otáčaní bol pre kĺbáky veľmi ostrý a že im to skrátka škodilo.
matej & Red-Hawko: Uz vam to tu ostatni dobre dlho naznacuju, a vy ste to stale nepochopili (na com sa ostatni urcite z chuti chechcu), tak vam to teda poviem priamo:
TROLEJ je ten drot, zaveseny nad cestou, v ktorom je elektrina, a po ktorom sa smykaju zberace trolejbusov (elektriciek).
To, co ma trolejbus ukotvene na streche, a cim zbiera prud z trolejoveho vedenia - tie "palice", sa nazyvaju ZBERACE.
Takze keby ste chceli niekam navinut trolej, mali by ste dost problem, kedze dalsi trolejbus po vas by uz tade nepresiel vobec
A navyse, nenavijaju sa zberace (to by som sa pozrel, ako by sa ten niekam navijal) , len lana od nich. A tie veci, kam sa navijaju, sa nazyvaju strhovaky, pretoze (pri spravnej obsluhe) v pripade vypadnutia zberaca z troleja je zberac strhnuty do vyrazne nizsej polohy, prave preto, aby netrhal nosne lana trolejoveho vedenia
Aha, vdaka za opravu, to som si az tak nevsimal, ci tam ten oznacnik je Ale je to teda Nad luckami, ako predpokladam? V knihe si to pozriem, ked ju doma najdem, lebo je kdesi zahadzana
Prečo si to myslíš? To prvé je normálny trolejbus, ktorý výnimočne môže ísť aj na naftu a duobus ide na elektro i naftu. No asi som to nedefinoval presne ale nie je v tom až taký veľký rozdiel, nie???
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sommelier
http://maps.google.com/
Prepnite na Sattelite,
Search for Bratislava (ulicu Vam to nezoberie)
Plne weekendove vozovne zo satelitnej perspektivy a omnoho viac...
Su to tak 5 rokov stare zabery, ale potesi...