Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: matej #52838:
To záleží podľa počtu liniek. Čím menej tým lepšie..

príklad:
KARLOVA VES
poobede (jeden smer)

5 liniek (každá 12min. interval), celkovo 2,4min. interval (predpokladaný, pretože pri takom počte liniek sa nedá zabezpečiť pravidelnosť), 25 vlakov/hod.
"Dnešný stav."

3 linky (každá 7,5min. interval) + 2 linky špičkové (každá 15min. interval v preklade aby tvorili 7,5min. interval), celkovo 1,9min. interval, 32 vlakov/hod.
"Podľa návrhu a môjho zamyslenia 🙂 ktorý bol zverejnený na začiatku leta čo predpokladá zvýšenie hodinovej prepravnej kapacity."

2 linky (každá 4min. interval), celkovo 2min. interval, 30 vlakov za hodinu
"Optimálny stav."
Reply on: Beus #52912:
Presne ako pises. K babke sme tam chodili od malicka, tak tu zastavku poznam naspamat !
Reply on: matej #52920:
no načo postaviť nove obratisko? po stavbe električky bude väčina liniek končiť v strede petržalky kde prichádza do uvahy jedine obratisko Holičská ktoré už teraz nestačí.
Aj keĎ ja by som to obratisko staval niekde v okolí zastávky Tupoleovova resp prebudovať obratisko Holičská na konečnu L68,93,94,96
Reply on: matej #52920:
Pretože to, ktoré tam je jednoducho nestačí. Autobusy museli stáť na ceste a niekde som čítal, že ten oblúk, ktorý museli "vybrať" pri otáčaní bol pre kĺbáky veľmi ostrý a že im to skrátka škodilo.
Reply on: fobust #52931:
Ja som mal tuto knihu volakedy pozicanu a moc sa mi pozdavala. Aj bych si ju kupil len som ju dllho nevidel. Neviete kde by sa dala zohnat? Vdaka ?
matej & Red-Hawko: Uz vam to tu ostatni dobre dlho naznacuju, a vy ste to stale nepochopili (na com sa ostatni urcite z chuti chechcu), tak vam to teda poviem priamo:
TROLEJ je ten drot, zaveseny nad cestou, v ktorom je elektrina, a po ktorom sa smykaju zberace trolejbusov (elektriciek).
To, co ma trolejbus ukotvene na streche, a cim zbiera prud z trolejoveho vedenia - tie "palice", sa nazyvaju ZBERACE. 🙂
Takze keby ste chceli niekam navinut trolej, mali by ste dost problem, kedze dalsi trolejbus po vas by uz tade nepresiel vobec 😉
A navyse, nenavijaju sa zberace (to by som sa pozrel, ako by sa ten niekam navijal) 🙂, len lana od nich. A tie veci, kam sa navijaju, sa nazyvaju strhovaky, pretoze (pri spravnej obsluhe) v pripade vypadnutia zberaca z troleja je zberac strhnuty do vyrazne nizsej polohy, prave preto, aby netrhal nosne lana trolejoveho vedenia 🙂
Reply on: Beus #52927:
okolim sa to nepodoba na ziadnu inu zastavku, takze ano ?
Keď sme pri tej knihe, stojí fakt za to? Vážne totiž uvažujem o jej nákupe.
Reply on: TeBeCe #52919:
Aha, vdaka za opravu, to som si az tak nevsimal, ci tam ten oznacnik je 🙂 Ale je to teda Nad luckami, ako predpokladam? 🙂 V knihe si to pozriem, ked ju doma najdem, lebo je kdesi zahadzana 😉
Reply on: Red-Hawko #52925:
Skutočne? A potom čo? Vodič vystúpi a opraví alebo ide ďalej ignorujúc túto "malichernosť"???
Reply on: KLF #52904:
A nemas to jedno? Proste obcas vidim ako niekde spadne trolej a nikdy sa nenavinie dole.
Reply on: BigMac #52922:
Prečo si to myslíš? To prvé je normálny trolejbus, ktorý výnimočne môže ísť aj na naftu a duobus ide na elektro i naftu. No asi som to nedefinoval presne ale nie je v tom až taký veľký rozdiel, nie???
Reply on: Beus #52917:
100 rokov elektriciek, str. 175, obr. 350 ?
Matej: pleties si pojmy trolejbus s pomocnym pohonom a duobus. Ale to nic, aj sudruhovia na magorstrate si to pletu.
Reply on: TeBeCe #52919:
Tak aká je to zastávka. Zhodneme sa, že je to na Karloveskej resp. Dúbravskej radiále?
Tí čo bývate pri Technopole sa neurazte, ale nač tam obratisko nové? Veď ani neni moc kde stavať, zhltne to kopec peňazí a čo by tam končilo? ❓
Reply on: Beus #52917:
spatny predpoklad. zastavka bola povodne totiz tam kde ustia schody. alebo tam vzadu snad vidis oznacnik? ?
Reply on: Beus #52917:
No, o tom spoznaní zastávky je to na dlhšiu debatu.

Aha jasné, to s tým gumokolom som sa "trošku" sekol. Sorry.

S tými Dlháčmi s tebou absolútne súhlasím.
Reply on: matej #52914:
Ano, tie schody su ine - dolna polovica je otocena naopak. Moj predpoklad je, ze povodne ich postavili takto, potom zistili, ze je to vymyslene blbo, kedze ludia chodia na elektricku opacnym smerom, tak ich pri rekonstrukcii prebudovali tak, ze ustia smerom ku oznacniku.
K spoznaniu zastavky - myslim si, ze aj ty by si mohol mat problemy spoznat svoju zastavku, pri ktorej byvas, na fotke spred niekolkych desatroci.
Pozor, nemyl si pojmy - gumokol je vozidlo s gumenymi kolesami, cize AJ trolejbus, pripadne duozvrhlost. Ale tak ako si to myslel mas pravdu - trolejbus je tam vhodnejsi nez autobus, len aj ten by mal mat vhodne zvolene parametre, aby bol skutocnym benefitom. Napr. kratky trolejbus by nepriniesol pre cestujuceho hole nic, ba prave naopak - NP trolejbus ma oproti VP autobusu rovnakej dlzky (a trolejbusu duplom) nizsiu realnu obsaditelnost.

K tej obsaditelnosti som sa v jednom clanku o SM11-kach docital jednu nadhernu a 100% vystihujucu vetu: "Lezaty podpodlahovy motor poskytoval priestor pre maximalne a neprekonatelne vyuzitie podlahovej plochy vozidla, o akom mozu konstrukteri nizkopodlaznych autobusov len snivat." 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.