Pretože to, ktoré tam je jednoducho nestačí. Autobusy museli stáť na ceste a niekde som čítal, že ten oblúk, ktorý museli "vybrať" pri otáčaní bol pre kĺbáky veľmi ostrý a že im to skrátka škodilo.
matej & Red-Hawko: Uz vam to tu ostatni dobre dlho naznacuju, a vy ste to stale nepochopili (na com sa ostatni urcite z chuti chechcu), tak vam to teda poviem priamo:
TROLEJ je ten drot, zaveseny nad cestou, v ktorom je elektrina, a po ktorom sa smykaju zberace trolejbusov (elektriciek).
To, co ma trolejbus ukotvene na streche, a cim zbiera prud z trolejoveho vedenia - tie "palice", sa nazyvaju ZBERACE.
Takze keby ste chceli niekam navinut trolej, mali by ste dost problem, kedze dalsi trolejbus po vas by uz tade nepresiel vobec
A navyse, nenavijaju sa zberace (to by som sa pozrel, ako by sa ten niekam navijal) , len lana od nich. A tie veci, kam sa navijaju, sa nazyvaju strhovaky, pretoze (pri spravnej obsluhe) v pripade vypadnutia zberaca z troleja je zberac strhnuty do vyrazne nizsej polohy, prave preto, aby netrhal nosne lana trolejoveho vedenia
Aha, vdaka za opravu, to som si az tak nevsimal, ci tam ten oznacnik je Ale je to teda Nad luckami, ako predpokladam? V knihe si to pozriem, ked ju doma najdem, lebo je kdesi zahadzana
Prečo si to myslíš? To prvé je normálny trolejbus, ktorý výnimočne môže ísť aj na naftu a duobus ide na elektro i naftu. No asi som to nedefinoval presne ale nie je v tom až taký veľký rozdiel, nie???
Ano, tie schody su ine - dolna polovica je otocena naopak. Moj predpoklad je, ze povodne ich postavili takto, potom zistili, ze je to vymyslene blbo, kedze ludia chodia na elektricku opacnym smerom, tak ich pri rekonstrukcii prebudovali tak, ze ustia smerom ku oznacniku.
K spoznaniu zastavky - myslim si, ze aj ty by si mohol mat problemy spoznat svoju zastavku, pri ktorej byvas, na fotke spred niekolkych desatroci.
Pozor, nemyl si pojmy - gumokol je vozidlo s gumenymi kolesami, cize AJ trolejbus, pripadne duozvrhlost. Ale tak ako si to myslel mas pravdu - trolejbus je tam vhodnejsi nez autobus, len aj ten by mal mat vhodne zvolene parametre, aby bol skutocnym benefitom. Napr. kratky trolejbus by nepriniesol pre cestujuceho hole nic, ba prave naopak - NP trolejbus ma oproti VP autobusu rovnakej dlzky (a trolejbusu duplom) nizsiu realnu obsaditelnost.
K tej obsaditelnosti som sa v jednom clanku o SM11-kach docital jednu nadhernu a 100% vystihujucu vetu: "Lezaty podpodlahovy motor poskytoval priestor pre maximalne a neprekonatelne vyuzitie podlahovej plochy vozidla, o akom mozu konstrukteri nizkopodlaznych autobusov len snivat."
Ale teraz k veci. Stále neviem ako mám chápať to predĺženie linky č. 50 na Rusovskú cestu. Zdá sa mi, že niekde som to čítal naformulované tak, že "namiesto Auparku aby premávala na Rusovskú cestu".
Po Starom moste sú teda dve možnosti, aby nešla k Auparku:
1.) Odbočí na Viedenskú cestu, čím by sa vyhovelo ženičkám s vysokými podpätkami, ktoré musia z Auparku chodiť do Divadla Aréna pešo. Pokračovala by po Viedenskej ceste a končiť by mohla v oblasti zastávky Kremnická, čo je už na Rusovskej ceste. Točiť by sa mohla na parkovisku vo vedľajšej uličke, príp. by obišla nejaký menší obytný blok v tejto oblasti a tým by sa nasmerovala na protismer.
2.) Inak by musela pokračovať po Jantárovej ceste na zastávku Farského, čím by posilnila linku č. 95. Predpokladám, že ak chce končiť niekde na/pri Rusovskej ceste, nepôjde cez Šustekovu, Furdekovu a Nám. Hraničiarov ale cez Jantárovu cestu tak ako linka č. 95. Potom musí zabočiť doprava na zastávku Jungmannova (ak by šla doľava, najbližšiu možnú konečnú by som nehodnotil ani ako "pri Rusovskej ceste"). Po nej by mohla pokračovať k zastávke Hálova alebo zabočiť do vedľajšej uličky a medzi panelákmi by mala konečnú, čim by ľudia z tejto oblasti mali bližšie k autobusovej zastávke. V opačnom prípade po zastávke Hálova buď odbočí vpravo a točila by sa na benzínovej pumpe resp. v bočnej uličke medzi panelákmi (neviem, či je tam priestor) alebo vľavo k potravinám a tam by mohla byť konečná tiež, resp. by pokračovala ďalej po Rusovskej ceste: Tam by zastavila na Záporožskej alebo by zabočila k ŽST Petržalka a vtejto oblasti alebo na Kúpalisku Matador by bola konečná zastávka. Inak by však po Záporožskej niekam zabočila na novú konečnú, alebo by tak musela urobiť pri/po zastávke Kremnická.
Tak, toť moja "analýza". Ak máte iné nápady, píšte sem alebo mne na e-mail (najlepšie oboje - matej.balog@gmail.com).
matej
Po Starom moste sú teda dve možnosti, aby nešla k Auparku:
1.) Odbočí na Viedenskú cestu, čím by sa vyhovelo ženičkám s vysokými podpätkami, ktoré musia z Auparku chodiť do Divadla Aréna pešo. Pokračovala by po Viedenskej ceste a končiť by mohla v oblasti zastávky Kremnická, čo je už na Rusovskej ceste. Točiť by sa mohla na parkovisku vo vedľajšej uličke, príp. by obišla nejaký menší obytný blok v tejto oblasti a tým by sa nasmerovala na protismer.
2.) Inak by musela pokračovať po Jantárovej ceste na zastávku Farského, čím by posilnila linku č. 95. Predpokladám, že ak chce končiť niekde na/pri Rusovskej ceste, nepôjde cez Šustekovu, Furdekovu a Nám. Hraničiarov ale cez Jantárovu cestu tak ako linka č. 95. Potom musí zabočiť doprava na zastávku Jungmannova (ak by šla doľava, najbližšiu možnú konečnú by som nehodnotil ani ako "pri Rusovskej ceste"). Po nej by mohla pokračovať k zastávke Hálova alebo zabočiť do vedľajšej uličky a medzi panelákmi by mala konečnú, čim by ľudia z tejto oblasti mali bližšie k autobusovej zastávke. V opačnom prípade po zastávke Hálova buď odbočí vpravo a točila by sa na benzínovej pumpe resp. v bočnej uličke medzi panelákmi (neviem, či je tam priestor) alebo vľavo k potravinám a tam by mohla byť konečná tiež, resp. by pokračovala ďalej po Rusovskej ceste: Tam by zastavila na Záporožskej alebo by zabočila k ŽST Petržalka a vtejto oblasti alebo na Kúpalisku Matador by bola konečná zastávka. Inak by však po Záporožskej niekam zabočila na novú konečnú, alebo by tak musela urobiť pri/po zastávke Kremnická.
Tak, toť moja "analýza". Ak máte iné nápady, píšte sem alebo mne na e-mail (najlepšie oboje - matej.balog@gmail.com).
Ďakujem