Treba si uvedomiť, že číslovanie liniek v skutočnosti vôbec nie je podstatné, pretože "domáci" sa to aj tak za chvíľu naučia naspamäť a "hostia" si to aj tak budú musieť vyhľadať, pretože ja by som, napríklad, v cudzom meste neveril tomu, že napr. 137 pôjde podobne ako 37. Jedine budapeštiansky systém s červenými "Gyors" linkami by som prijal, lenže BUSE nevie farby ? .
Re #48078 hroch: No, terazky som bol v Hannoveri. Veľa pekná MHD, pre BA ako stvorená, ale práve tie automaty ma tam celkom iritiovali. Síce mali touchscreen aj brali karty, LENŽE ani jedna z mojich kariet im nechutila, bo berú len debetné karty nemeckých bankových ústavov a bankovky to nebralo a ja som samozrejme mal akurát papieráky...
Re #48081 hroch: Myslím, že pôvodne boli písmenkové okružné a čísielkové radiálne alebo naopak...
Re #48136 hoppusmark: Veľa dobrý príspevok, plný súhlas!
Re #48138 hoppusmark: Presne tak. Žiadna linka nie je sama o sebe "odvšadiaľ všade", to je len súbor liniek. Linka 78 je približne rovnako vyťažená v celej trase, takže by bolo nezmyslom ju kúskovať, naopak si myslím, že by bolo vhodné, aby premávala aj cez víkendy.
Re #48191 majo18: To je samozrejme absolútny nezmysel, vodiči sú strážení palubným počítačom a nesmú jazdiť s náskokom. To, čo tu hlásaš, je blud, výmysel a klamstvo.
Re #48200 MARTON: Chudáci študenti s Družby vládzu denne do noci chlastať, tak môžu aj prestúpiť s x kg batožinou, tak isto ako študenti z Mlynov.
Re #48204 majo18: Si niekedy skúsil porozmýšľať nad takou eventualitou, že ten podľa Teba o 4 minúty predbehnutý bus je v skutočnosti o 8 minút zmeškaný predchádzajúci a preto sa ten vodič snaží urýchliť výstup a nástup cestujúcich?
Re #48218 AAA: Správna úvaha vychádzajúca z nesprávnych podkladov a teda vedúca k nesprávnym záverom. Pri dodržiavaní cestovného poriadku v celej trase (čo je pravidlom) nemôže 14 prísť na Jesenského o 4 minúty skôr...
Re #48221 Andy: Že by dodatočne niekto prišiel na to, že asfalt dilatuje viac ako betón?
Re #48251 NN: Si rozmýšľal nad fyzikou? Ako môže mať 15 m autobus v reále vyššiu kapacitu ako 18 m?
Re #48265 TeBeCe: Nazvať letištnú rýchlodráhu rýchlovlakom, to chce naozaj novinára na svojom mieste ? . Už som čakal ICE v Petržlenke ? . Inak, skutočnosť je taká, že CAT je zúfalo prázdny a nevyužívaný a stratový a neúspešný (nieto divu, nie je integrovaný a je drahý a oveľa rýchlejší než S-Bahn nie je), tak sa snažia s ním napchať, kde sa dá... No a keďže 1014 už nie sú veľmi spoľahlivé, nechválil by som deň pred večerom...
Re #48269 fobust: Nikdy sa to tak nerobilo...
Re #48302 Corgon: Počuj, petert, mamľas jeden dysgrafický, ne.er ma už!!!
Re #48321 Sommelier: Hmm, možno si scestovaný, ale ak nepoznáš DPMPrešova, tak o slovenskej MHD nevieš nič
? .
Niktov im nechce brať zľavy v sedle (aj keď si myslím, že o to, z čoho majú platiť električenku, sa má starať štát) ale v špičke by naozaj svoju každodennú Tour de Hypermarket absolvovať nemuseli...
Ja osobne radsej idem peso cez cele mesto ako by som mal cakat (teoreticky 12 - 15 minut) na elektricku - napr. na spominanu linku c. 1.
Myslim ze je dost moznosti ako sa dostat na niektoru z nosnych liniek, a teda hocikde do mesta.
Veď nič ti nebráni buď prestúpiť na 83 ako doteraz na Nám. hraničiarov,alebo ísť 88 a prestúpiť na Jungmannovej na 83 a 84 alebo ísť 95 a prestúpiť na 1 a na Poštovú (ale to neviem či vyhovuje - podľa cieľa cesty...). ?
najviac ma vytacaju komentare, ze sak do centra sa dostanete rychlejsie ako doteraz... Treba si ale uvedomit ze centrum je siroky pojem a zastavka Safarikovo namestie (95) nie je zastavka ZOCHOVA (83)... Ak sa niekto potreboval doteraz dostat na zochovu tak 95 mu v tom prilis nepomoze.
Pozriem a napisem. Dokonca u tychto sa lahko moze stat, ze mas s tymi 11 M Kc pravdu, pretoze to su vozidla so zvlastnou, nestandardnou prevodovkou, vdaka ktorej mozu ist vyse 100 km/h a busy ani usi cestujucich neroztrhaju vysoke otacky motora. Okrem toho maju samozrejme aj iny interier. Su to jednoducho specialy robene zakazkovo.
Skus pozriet tie vozy s upravenou zadnou plosinou pre batozinu - tie, ktore boli nakupene pre linku 100 - Zlicin - Ruzyne. Na nich sa skvie tabulka s cenou cca 11 mil Ceskych korun.
Nic sa nestalo v pohode. My sa potrebujeme dostat na Hlavnu stanicu. A 95 my je nanic. Cize od noveho grafikonu budeme musiet vyskusat spojenie L88 cez Apollo na AS Mlynske nivy a odtial dostavnikom 210 na stanicu. Ak budu spoje nadvazovat na seba tak potom to bude super.
Pripadne z Ovsista L99, L88 na Halovu a odtial 83 cez vikendy. 84 sa uvidi kedy rano vychadza na svoju prvu púť. ? ?
Corgon: Som si všimol že ľudia hľadajú v nových linkách predovšetkým prípoje k tým linkán, s ktorými chodili doteraz, a neskúšajú nájsť trasu novú, rýchlejšiu...
Napríklad z Ovsišťa pri ceste do centra nebude treba chodiť linkou 99 na Hálovu a tam prestúpiť na 83..Len preto že doteraz som chodil 83..
Čo tak z 99 prestúpiť na Farského na 95... Síce nie na hrane, ale oveľa rýchlejšie.
Počet zastávok terajšou l. 83 z Ovsišťa do centra: 9
Počet zastávok 99+95(prestup na Farského): 6
Ak si náhodou myslel niečo iné tak sa ospravedlňujem
?
Nemyslel som nadvaznost liniek 83 a 84 na seba! Na L83 nenadvazuje na Halovej L88, L99 z Ovsista. CP su na imhd stranke a su vypisane od konecnej a od zaciatocnej BUS zastavky. Cize rozculovat sa a nadavat budem po 5.9.2005.
A hroch toto nie su stranky mhd, my o tom vieme kamo. ? ?
zlato, ono 83 a 84 na seba na namesti hraniciarov nadvazovat nemozu, ked cez tu zastavku oba nejdu. okrem toho, tie dva spoje na seba nemaju nadvazovat, maju sa doplnat. a vobec, ved este neexistuju oficialne zastavkove CP, tak ako to mozes vediet? mimochodom, toto nie su stranky DPB, takze tvoje rozculovanie tu vyjde akurat tak naprazdno... www.dpb.sk?
Re #48303 Kikuchi: oni tie autobusy nebudu rozlisene len na cestovnych poriadkoch. budu to mat napisane aj na smerovej tabuli
P.S. - Nechapte moj minuly prispevok tak, akoze obhajujem Karosu a jej frankoshit Citybus (resp. dnes uz Citelis). Ale ked sa tu objavuju take infosky, akoze NP bus je o 4-6 mil drahsi ako normalny, tak to chcem uviest na pravu mieru. Klbovy mozno, ale sola nie.
1. Je to tych 5,7 M Kc za kratky Citybus. Hmlovky, elektricku invalidnu plosinu (manualna tam je v zakladnej vybave), a dalsie tuningy v Bratislave nepotrebujete, resp. na ne nemate, tak o nich neuvazujte. Vy budte vo svojej situacii radi, ze dostanete zakladnu vybavu. Cestujucemu je srdecne u prdele, ci je autobus vybaveny hmlovkami alebo elektrickou plosinou. To zaujima len sotousov z DPB, ktori dodnes veria, ze je podstatnejsie to, co je "pod podlahou", nez to, co je v salone pre cestujucich, co je samozrejme blbost, cestujuci si sada na sedadla a posera po interieri, nesada si na skrinu motora a nepozera po tom, kde su hmlovky. Praha napriklad elektricke plosiny nema a nechybaju jej.
2. Staci mi napisat v ktorom roku a v ktorej casti Prahy si ten jedenast milionovy Citybus videl. Ja v Prahe zijem.
3. DPP je Praha, DPMP Presov alebo Pardubice (v tomto pripade to bol Presov), PMDP je Plzen a ine mesta zacinajuce na P v Ceskoslovensku nemaju vlastny dopravny podnik. Ked uz si nemylime DPB a DPMB, ze, tak si nebudeme ani DPP a DPMP.
4. Aj ked by sme sa nedopracovali k presnej cene Citybusu, tak dva kratke a tri dlhe dokopy stoja 44 milionov. Cize za pol miliardy by ste mohli mat cca 25 kratkych a 33 dlhych Citybusov. Ja viem, pol miliardy je vela, 25 kratkych a 33 dlhych nizkopodlaznych vozov zas nie je nic moc. Ale lacnejsie uz to nebude.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy