Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
V poslednej dobe (od schválenia nového nosného systému v MHD) ma kopec známych "terorizuje" ? otázkami, že ako sa kam dostanú. Tak pomaly vysvetľujem. Kľudne, pokojne.

Z toho, čo novému systému vyčítali som si najviac všimol (sú to totiž všetko ľudia z okolia zast. Einsteinova, Kremnická, Záporožská) je rafinované vykynoženie linky 82 dopravným podnikom. Spomeňme si - bola veľmi slušne využívaná - špičkový interval 10 minút - pričom vozidlá boli plne obsadené. Potom sa DP vyhovoril na to, že do prístavu musí premávať nejaká linka, tak tam poslal práve 82 - ľudia sa teda prispôsobili a čakali, že po skončení výluky sa linka vráti do svojej pôvodnej trasy. Namiesto toho ju úplne zrušia a bez nejakej lepšej náhrady. Či pešibusové spojenie sídlisko Dvory - diaľnica Einsteinova - Aupark (10-20 minút chôdze) a l. 50 je to náhradné riešenie???

Ráno od Auparku predsa nikto nechodí. Ak by napr. každý druhý spoj l. 50 zachádzal na Kúpalisko Matador. Namiesto vzduchu na trati Aupark - Šafárikovo nám. by zobral ľudí z celého jedného sídliska. Toto považujem za dobré predložiť k zmenám, ktoré majú byť od januára 2006.
Reply on: yale #46645:
"je to dokument EIA, ale iný neexistuje (oficiálny ani neoficiálny)." - naozaj iný dokument neexistuje? Ty si zodpovedný pracovník magistrátu alebo volený člen mestského zastupiteľstva, že to s takou istotou tvrdíš? Pochybujem. Ja som od naozaj oprávnenej osoby videl aj iné materiály okrem posudzovania EIA, ktoré sa týkali nosného systému na báze električkovej rýchlodráhy (minimálne spadali do kategórie neoficiálne dokumenty ...)

"auto na rovnakej trase a voľnej ceste je typicky 2x rýchlejšie ako električka. Je to opäť len empíria, ale na jej základe predpokladám že tých 15 minút tam tá električka môže mať v grafikone úplne reálne." - áno, lenže chyba lávky, porovnávaš rýchlosť auta s bežnou električkovou traťou s cestovnou rýchl. okolo 15-20 km/h. Tento pomer (2x) už nebude platiť pri rýchlodrážnej trati, kde bude rýchlosť 30-35 km/h.


"Nie je mojou chybou, ak sa verejné informácie podávajú v štýle "Pat, Mat a kolektív"." - toto naozaj nie je Tvojou chybou a ak som dobre sledoval diskusiu, toto Ti ani nikto nevyčíta. Problém je v tom, že na základe chýb v prezentácii zámeru odsudzuješ celú podstatu zámeru, pričom zle spracovaná dokumentácia nezamená automaticky zlý princíp popisovaného systému. Minimálne mám pocit, že takýmto spôsobom Ťa vníma väčšina diskutérov na tomto fóre, na Tvoju škodu.
Dnes som išiel 83-kou smer Pri kríži (2814) a vnútorný transparent ukazuje cieľ "DÚBRAVKA / Pri kríži" a vonkajší v hornom riadku "Dúbravka" a v dolnom "PRI KRÍŽI". Chválim tento postup.

Avšak späť som išiel v smere do Ovsišťa vozom 2800 a ten mal klasicky vnútri "83 Ovsište" a vpredu "83 OVSIŠTE". Tak teraz neviem, či to zobrazovanie závisí od konkrétneho vozu alebo konkrétnej konečnej.
Reply on: yale #46665:
nechapem preco by elektricka na segregovanej trati mala mat nizsiu premavkovu rychlost ako metro v rovnakych tratovych podmienkach... (hustota zastavok/stanic, stupanie, klesanie, obluky a pod.)

Re #46663 yale: vybudovaniu podzemneho tratoveho okruhu sa tu myslim nikto nebrani, akurat ze tazko najdes niekoho komu by sa pozdavalo cakat s vystavbou do bolavej petrzalskej oblasti kym sa vybuduje podzemny okruh; naopak funkcna nadzemna siet ti umozni stavat ten podzemny okruh postupne tak ako ti budu sily (hlavne financne) stacit a rovnako postupne ho davat aj do prevadzky
Reply on: yale #46665:
Pod segregovanou traťou myslíš trať na vlastnom telese s úrovňovými prejazdami cez trať a bez preferovaných križovaní? Taká vajnorská radiála tomu cestovnou rýchlosťou 25-30 km/h zodpovedá.
Na plne segregovanej trati (bez úrovňových križovaní) - ako napr. navrhovaná petržalská trať - by bola rýchlosť zákonite vyššia. Alebo existuje nejaký špecifický dôvod, prečo by metro malo ísť rýchlejšie? Prečo by nemohla súprava idúca centrom cestovnou rýchlosťou 15-20 km/h na radiále dosiahnuť cestovnú rýchlosť 35 km/h?
Reply on: inTony #46662:
bavíme sa o cestovnej rýchlosti, vrátane státia v zastávkach. Ak vozne metra majú 35 km/h, potom povrchová električka bude mať ťažko 50 km/h. Električka na segregovanej trati tak 25-30 km/h.
Reply on: Fidel Gastro #46658:
to, čo popisuješ naozaj význam nemá. Dostavanie okruhu nosného systému (bez ohľadu na použité vozidlo) má zásadný význam.
Reply on: Fidel Gastro #46655:
Podzemné trasy by viedli tam, kde električka dnes nevedie, a to v trase vnútorného okruhu nosného systému. Po Štefánikovej či Šancovej už povrchovú trasu neobnovíš, nosný systém tam bude potrebné budovať - už dnes je tam enormná kapacita MHD, prevažne autobusovej.

Neviem, či to má zmysel tu dokola opakovať, nie je tu záujem o nejakú racionálnu diskusiu.
Reply on: yale #46645:
nejde mi do hlavy prečo by mala elina v Petžke ísť len 20 km/hod... to môžem ísť po tej trase rovno bicyklom a keď ani nezastavím, prejdem to rýchlejšie jak električka... to proste nieje možné. Šak na iných radiálach už teraz bežne dosahuje rýchlosť 35 - 50 km/hod.
Reply on: Fidel Gastro #46658:
Presne tak, prestante uz zakopavat elektricku! Na rozdiel od inych miest, v BA elektrickove trate idu takmer vsade mimo gumenej dopravy takze zakopanim nic vyraznejsie neziskate. Mozno o par desiatok rokov ?.
Reply on: S499.1023 #46659:

Tak co som mu mal napisat, ked tu pise somariny? ?
Reply on: fobust #46656:
Hehe, vidím, že si sa podučil ? .
Električka v centre sa teda dá pod zem, povedzme od tunela, nábrežia, po trnavské, račianske mýto. Zrýchli sa tak doprava o koľko? O 5 minút? Viac asi nie. A čo to asi tak bude stáť? A zakopávať električku na radiálach je úplný nezmysel vzhľadom na to koľko ľudí sa tam prepravuje. To by sa nanajvýš ešte kapacitne oplatilo v Karlovej vsi, ale keď sa urobí preferenciam, tak ísť pod zem naozaj nemá význam. Opakujem: prestaňte fantazírovať, treba zlepšovať to, čo tu je.
Reply on: yale #46654:

Tiez patris medzi tych ludi, ktori si myslia ze metro ide vzdy rovno, najkratsou moznou trasou???
Reply on: yale #46653:

Pocuvaj suhajko, ja som reagoval na prispevok od S499.1023, kde spominal ruzinovsku radialu, NIE NA TVOJ PRISPEVOK!!! A co je na tom mojom prispevku demagogicke? Hadam nemam pravdu a ruzinovska radiala je sama zakruta? Taketo obvinenia si vyprosujem, ano?! ?
yale:

Peniaze!!! To nikto nezaplatí! A neoplatí sa to vzhľadom na vynaložené prostriedky a možný výsledok. Bratislava je príliš malá a chudobná. Navyše je rozťahaná, nie je tu taká hustota obyvateľov.
Reply on: fobust #46652:
To uvítam. V tejto veci sa však nič nedeje...

záleží tiež, ako by si ju chcel "zakopávať" - či v trasách ulíc, alebo razeným tunelom, podľa toho by vyzeral výsledok.
Reply on: fobust #46648:
v pôvodnom texte som napísal:

!nie je možné mať kľukatú trať so zastávkou každých 150 metrov a zároveň ju považovať za rýchlodráhu. Aj keď nasadíš hypermodernú NP električku, stále sa bude v centre pohybovať krokom úplne rovnako, ako súčasné električky"

je z toho teda jasné, že spochybňujem práve to, že návrh vôbec nijako nerieši trasy v centre. TOTO je demagógia ako remeň od teba.
Reply on: yale #46646:

Co brani tomu, aby sa elektricka v CMO zakopala pod zem?
Reply on: S499.1023 #46644:

Pripajam sa.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.