Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: yale #46665:
nechapem preco by elektricka na segregovanej trati mala mat nizsiu premavkovu rychlost ako metro v rovnakych tratovych podmienkach... (hustota zastavok/stanic, stupanie, klesanie, obluky a pod.)

Re #46663 yale: vybudovaniu podzemneho tratoveho okruhu sa tu myslim nikto nebrani, akurat ze tazko najdes niekoho komu by sa pozdavalo cakat s vystavbou do bolavej petrzalskej oblasti kym sa vybuduje podzemny okruh; naopak funkcna nadzemna siet ti umozni stavat ten podzemny okruh postupne tak ako ti budu sily (hlavne financne) stacit a rovnako postupne ho davat aj do prevadzky
Reakcia na: yale #46665:
Pod segregovanou traťou myslíš trať na vlastnom telese s úrovňovými prejazdami cez trať a bez preferovaných križovaní? Taká vajnorská radiála tomu cestovnou rýchlosťou 25-30 km/h zodpovedá.
Na plne segregovanej trati (bez úrovňových križovaní) - ako napr. navrhovaná petržalská trať - by bola rýchlosť zákonite vyššia. Alebo existuje nejaký špecifický dôvod, prečo by metro malo ísť rýchlejšie? Prečo by nemohla súprava idúca centrom cestovnou rýchlosťou 15-20 km/h na radiále dosiahnuť cestovnú rýchlosť 35 km/h?
Reakcia na: inTony #46662:
bavíme sa o cestovnej rýchlosti, vrátane státia v zastávkach. Ak vozne metra majú 35 km/h, potom povrchová električka bude mať ťažko 50 km/h. Električka na segregovanej trati tak 25-30 km/h.
Reakcia na: Fidel Gastro #46658:
to, čo popisuješ naozaj význam nemá. Dostavanie okruhu nosného systému (bez ohľadu na použité vozidlo) má zásadný význam.
Reakcia na: Fidel Gastro #46655:
Podzemné trasy by viedli tam, kde električka dnes nevedie, a to v trase vnútorného okruhu nosného systému. Po Štefánikovej či Šancovej už povrchovú trasu neobnovíš, nosný systém tam bude potrebné budovať - už dnes je tam enormná kapacita MHD, prevažne autobusovej.

Neviem, či to má zmysel tu dokola opakovať, nie je tu záujem o nejakú racionálnu diskusiu.
Reakcia na: yale #46645:
nejde mi do hlavy prečo by mala elina v Petžke ísť len 20 km/hod... to môžem ísť po tej trase rovno bicyklom a keď ani nezastavím, prejdem to rýchlejšie jak električka... to proste nieje možné. Šak na iných radiálach už teraz bežne dosahuje rýchlosť 35 - 50 km/hod.
Reakcia na: Fidel Gastro #46658:
Presne tak, prestante uz zakopavat elektricku! Na rozdiel od inych miest, v BA elektrickove trate idu takmer vsade mimo gumenej dopravy takze zakopanim nic vyraznejsie neziskate. Mozno o par desiatok rokov ?.
Reakcia na: S499.1023 #46659:

Tak co som mu mal napisat, ked tu pise somariny? ?
Reakcia na: fobust #46656:
Hehe, vidím, že si sa podučil ? .
Električka v centre sa teda dá pod zem, povedzme od tunela, nábrežia, po trnavské, račianske mýto. Zrýchli sa tak doprava o koľko? O 5 minút? Viac asi nie. A čo to asi tak bude stáť? A zakopávať električku na radiálach je úplný nezmysel vzhľadom na to koľko ľudí sa tam prepravuje. To by sa nanajvýš ešte kapacitne oplatilo v Karlovej vsi, ale keď sa urobí preferenciam, tak ísť pod zem naozaj nemá význam. Opakujem: prestaňte fantazírovať, treba zlepšovať to, čo tu je.
Reakcia na: yale #46654:

Tiez patris medzi tych ludi, ktori si myslia ze metro ide vzdy rovno, najkratsou moznou trasou???
Reakcia na: yale #46653:

Pocuvaj suhajko, ja som reagoval na prispevok od S499.1023, kde spominal ruzinovsku radialu, NIE NA TVOJ PRISPEVOK!!! A co je na tom mojom prispevku demagogicke? Hadam nemam pravdu a ruzinovska radiala je sama zakruta? Taketo obvinenia si vyprosujem, ano?! ?
yale:

Peniaze!!! To nikto nezaplatí! A neoplatí sa to vzhľadom na vynaložené prostriedky a možný výsledok. Bratislava je príliš malá a chudobná. Navyše je rozťahaná, nie je tu taká hustota obyvateľov.
Reakcia na: fobust #46652:
To uvítam. V tejto veci sa však nič nedeje...

záleží tiež, ako by si ju chcel "zakopávať" - či v trasách ulíc, alebo razeným tunelom, podľa toho by vyzeral výsledok.
Reakcia na: fobust #46648:
v pôvodnom texte som napísal:

!nie je možné mať kľukatú trať so zastávkou každých 150 metrov a zároveň ju považovať za rýchlodráhu. Aj keď nasadíš hypermodernú NP električku, stále sa bude v centre pohybovať krokom úplne rovnako, ako súčasné električky"

je z toho teda jasné, že spochybňujem práve to, že návrh vôbec nijako nerieši trasy v centre. TOTO je demagógia ako remeň od teba.
Reakcia na: yale #46646:

Co brani tomu, aby sa elektricka v CMO zakopala pod zem?
Reakcia na: S499.1023 #46644:

Pripajam sa.
Reakcia na: yale #46647:

Urcite je rychlejsia ako IGK stojace v zapche. Par krat som isiel a ked si priratam cas nutny na zaparkovanie, tak mi to trvalo urcite dlhsie.
Reakcia na: yale #46645:
ked na tu 5.5 km dlhu trat pustis jozka frndu na testaovaciu jazdu, tak hoc mu das aj tu najlenivejsiu kachnu, tak to zvladne za 3, maximalne 4 minuty...
Reakcia na: S499.1023 #46643:

Najma ta ruzinovska radiala je sama zakruta. 🙂 Myslim ze keby som isiel autom po tom BKVcku, tak od obratiska sa dostanem s nepatrnym tocenim volantu az po Mraziarensku. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.