Takto som nad tými električkovými linkami aj ja rozmýšlal. Po dostavbe Petržalky by som linku 3 rozdelil na
3 Rača - Obchodná - Petržalka
8 Ružinov - Špitálska - Petržalka
Tým by sa získalo priame spojenie z DU, KV, PE, RA, RU na Obchodnú aj Špitálsku. Z Vajnorskej radiály by bol priamy spoj na Špitálsku a s jedným prestupom na Obchodnú. Do Petržalky by bolo možno potom ešte potiahnuť linky 12 a 13 čím by sa získalo aj priame spojenie PE-KV.
Inak ten interval v pracovných dňoch by sa mohlo podariť skrátiť na 7,5 min. čím by sa dosiahla deliteľnost 60timi a príp. každý druhý spoj zhodný aj s víkendom.
Re Andy:
Teraz za hodinu
59 (110 osôb) - 825
L3 (220 o.) - 1100
L5 (300 o.) - 1500
L7 (220 o.) - 1100
L11 (300 o.) - 1500
dohromady = 6025
Potom za hodinu
L3 (220 o.) - 1650
L5 (300 o.) - 2250
L17 (300 o.) - 2250
Dohromady - 6150 + šk. spoje L59 cca 200 ľudí.
A nezabúdaj na to, že L59 veľa ľudí využíva na rýchlejší presun ale neskôr znovu prestupujú na električky (pri ŽST Vinohrady) keďže L59 nestojí v centre.
A ešte ak sa môžem vyňadriť, tak mi chýbajú v tomto materiály ako odporúčanie:
V súčasnosti jazdí po meste v ranej špičke cca 700 vozidiel. Revízorov je tuším 25. Takže odporúčanie by malo byť zvýšiť počet revizorov na 15% počtu vozidiel vo výprave, neskôr by stačilo 10 - 12%.
Tento krok by mal dva efekty. Buď by sme vyhnali čiernych pasažierov z vozidiel a platiaci by sa menej tlačili, čiže by boli spokojnejší a aj spotreba by bola nižšia
alebo by sme prinútili čiernych pasažiarov platiť cestovné čím by sa zvýšili tržby.
Taktiež zabudli zmeniť na zastávky na znamenie také ako:
Stará Ivánska, oboje Krčace (dielne by museli doplniť všetky električky cinkátkami), takmer všetky zastávky v Jarovciach, Rusovciach a Čunove a mnoho ďalších. Ale hádam neskončili.
MiU Petržalka ak je nespokojná mala prebytok 24mil, môže si teda zaplatiť posilnenie, hlavne sedla (na špičku by zrejme neboli vozilá) a to o 630.000 vzkm.
Tiež myslím. Len by som ešte vymenil 5 a 9 v centre, takže
3 Rača-Obchodná-Špitálska-Ružinov
5 Dúbravka-Šafko-Špitálska-Rača
9 Dúbravka-Tunel-Obchodná-Ružinov
Tým by mal prestupný bod pri Hydroconsulte opodstatnenie. V súčasnosti nemá (kto chce ísť z Rače na stanicu, prestúpi na Račku na A/Tbus, zato kto chce ísť z Rače na Špitálsku, bude musieť až na Legionársku a prestupovať tam - pravda, okrem špičky cez školský rok, vtedy bude mať 17-ku).
Inak ten materiál do MZ zďaleka nie je taký zlý, ako som sa obával. Len na jeden drobný detail zabudli - že do obslužnosti račianskej radiály by mali zarátať nielen električky, ale aj to, že zrušia 59-ku ("školské spoje" - dva za deň ???). Ak predpokladáme nasadenie K2 na 3 a súpravy na 5 a 17 (čomu nasvedčujú uvádzané percentá), tak dostaneme pokrytie v rannej špičke 89% a nie 111%.
Ale napríklad taká 202, ktorá ide 4:30 z Čiližskej, je už na Prievozskej dosť plná( = nesadnem si), takže vôbec nemám pocit, že by bola nevyužívaná, keby mala začínať o hodinu neskôr, tak to by bola riadna volovina, resp. odliv ďalších do IAD.
Ja osobne by som oželel aj úplny nástup na linky z 5.00 na 5.30 - 5.45 a cez víkend až na 6.00. Namiesto toho by som dal všetky nočáky s odchodmi o
00.00
01.00
02.00
03.00
04.00
05.00
Myslím si, že by to bolo plne postačujúce.
Inak v materiály sa mi lúbilo aj toto:
Vyvinúť maximálnu snahu po väčšom rozložení začiatkov pracovnej doby (napr. v intervale 07:00 - 09:00), pretože budovať kapacitu celého systému MHD na uspokojenie nárokov v jedinej špičkovej hodine je značne neekonomické.
Konečne si to uvedomili a začať by mali so školami. Ak by napríklad Einsteinka a Pankúchova začínala o 8.30 a do tejto doby by sa posunul aj koniec špičky, tak by sa cestovanie po Petržalke dosť skvalitnilo.
Presne tak. Myslím si, že odmietanie je skôr postavené na základe obavy so zmeny ako skutočných argumentov. Je tam zopár vecí, ktoré sa mi akosik nelúbia, ale nedá sa všetko spraviť na 100% výhodné pre všetkých.
Ja sa momentálne obávam len toho, že to buď posranci neshvália alebo sa nájde nejaký ten NAJmúdrejší, čo vyštudoval ekonómiu a myslí si, že zožral rozum na všetko a bude presadzovať zmeny aby to jemu vyhovovalo.
Re #45557 si: keď ho budeš chcieť odstaviť, tak prosím nie niekam ale na zberný dvor. Ak ho tam odvezieš sám tak aj liter by si mal za to dostať, čo je pri cene trabiho 5tis. 20%
Aj keď ako tak rozmýšľam za trabant zrejme dostaneš menej.
Re #45575 S499.1023: ? ? Keď to napíšm ja, tak som naivka a mám ružové okuliare.
Re #45570 fobust: To vedenie L82 je dobré, lebo bude fungovať ako spojnica Mlynskej doliny (STU a UK, intráky) a Patrónky (L37,L30,L21,...) s Petržalkou. Ak by si ju viedol hentak obídeš množstvo oblastí a hlavne všetky prestupné uzly, ktoré budú po tejto zmene vytvorené.Akurát natej Smolenickej by stála.
L94 by som nechal na Smolenickej tiež skrz toho, že už teraz je to prestupný uzol a myslím, že bude aj zachovaný.
Re #45578 Galiyosha: jediné ma napadlo len to, že jeden ten minibus skutočne dať jazdiť Šafko - Šafko v 8min. intervale. Skutočne je to nedomyslené, že tá najnosnejšia linka má byť L95 s tým, že neexistuje prestup do Dúbravky a KV.
Ešte ma napadlo, že ju potiahnuť po Štúrovej a točiť ju buď cez:
Rajskú a Dunajskú
na SNP pred McDonaldom
alebo cez parkovisko pred OD Baťa
Re #45583 S499.1023: Alebo to spraviť tak s L13. Išla by Hl.st - Jesenského - Ľ.Š.nám - Šafko - Jesenského - Šafko - Hl.st.
Re #45593 Andy: Sú aj taký, ktorí sa boja ísť rýchlejšie. Nedávno na L92. Rýchlosť asi 40 a meškanie na Patrónke 8 minút.
Re #45591 AAA: Myslíš spojenie L13 + L5 alebo ako si to myslel. Alebo prejsť z Krížnej na Radlinského je taký problém? Ja tade chodím bežne z Moskovskej na Vazovou (okolo Blumentálu) a trvá to cca 3min. normálnou chôdzou. Zo Špitálskej je to po Mariánskej tiež kúsok na L5
Re #45592 ufo: Vytváraš to, čoho sa chce magistrát týmto návrhom zbaviť.
Zle si to vykladas. Doprava zacne tak ako teraz, len bude riedsi interval a potom az o polhodinku nastane nastup na celodenny interval popripade spicku
Problém nie je ani tak v priecestí - na Nové Mesto už chodí len pár vlakov a nákladná frekvencia na Predmestí tiež výrazne poklesla, ako skôr v tom, že Vajnorská je zapchatá rovnako ako Račianska a odbočiť tam z Odborárskej je na dlhé lakte. K tomu ešte dvaja ležiaci policajti, úzka cesta, pozostatky po vlečkách s neustále sa zhoršujúcim stavom.
Má sa posunúť čas rannej špičky. Nie začiatok premávky.
Drieňovské lúky a Bukva sú lokality, v ktorých sa zastávky nachádzajú. Rybníkov je v Blave viac tak prečo by sa mala akurt táto zastávka volať Rybník...
ČAS ZAČATIA PREMÁVKY DENNÝCH LINIEK
Re #45540 Mikimaus: V tom článku na http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?rub=ba_ba&cl=2266850 sa píše aj toto:
(Takisto sa posunie začiatok rannej premávky o pol až trištvrte hodiny neskôr oproti súčasnosti. "Ranný nábeh od 5.00 je nevyužívaný," zdôvodňuje sa v materiáli, ktorý dostanú poslanci na rokovaní.")
Tak akože kedy sa začne ranná premávka na väčšine liniek? Medzi 05:30 a 06.00 h.? Niektorí ľudia musia byť už pred 6 h. v robote na druhom konci mesta...
Vykompenzovať by to potom podľa mňa mohli 30-minútovým intervalom na nočákoch po celú noc ?
Pamätáte sa ako pred rokmi jazdili denné linky bežne až do cca 00.20 až 00.50 h.? Potom to cca o hodinu skresali na súčasný stav.
----------------------------------------------------------------------
PATRÍ SYSTÉM "ODVŠADIAĽ VŠADE" UŽ LEN DO MINULOSTI?
Re #45551 BMko: Ale pre cestujúceho je (nielen) podľa mňa naozaj najvýhodnejšie mať linky odvšadiaľ všade ako to bolo približne do roku 1992. Človek si sadne a vezie sa. Dvojnásobne to platí pri hendikepovaných a starých ľuďoch a samozrejme cestujúcich s batožinami.
Možno, keby peniaze z neba padali a všetky vozidlá by boli ekologické, tak by sa systém "odvšadiaľ všade" možno uskutočnil. A mnoho ľudí by potom v rámci mesta určite upustilo od IAD. Alebo je to už absolútne nereálne?
----------------------------------------------------------------------
PREMENOVANIE ZASTÁVOK
Škoda, že Tesco v Petržalke už nebude mať po sebe pomenovanú zastávku, po novom ho tam náhodní nakupujúci ťažšie nájdu...
Niektoré premenovania zastávok mi pripadajú múdre a užitočné (napr. Záluhy / ŽST Lamač, ŽST Lamač / Segnáre - nadchod a iné), ale napr. nechápem nasledujúcim. Majú nejaké historické či geografické opodstatnenie?
Cesta mládeže / Deviaty mlyn
Lesná správa / Bukva (čo je to Bukva?)
Poľn. učilište / Kamenáče (čo sú to Kamenáče?)
Rybník / Drieňovské lúky (veď je tam rybník, nie?)
Valec
3 Rača - Obchodná - Petržalka
8 Ružinov - Špitálska - Petržalka
Tým by sa získalo priame spojenie z DU, KV, PE, RA, RU na Obchodnú aj Špitálsku. Z Vajnorskej radiály by bol priamy spoj na Špitálsku a s jedným prestupom na Obchodnú. Do Petržalky by bolo možno potom ešte potiahnuť linky 12 a 13 čím by sa získalo aj priame spojenie PE-KV.
Inak ten interval v pracovných dňoch by sa mohlo podariť skrátiť na 7,5 min. čím by sa dosiahla deliteľnost 60timi a príp. každý druhý spoj zhodný aj s víkendom.