Reply on: sommelier #43883:
Čo by malo byt je presne dané, stačí ak si pozreš schválený plán NDS, o nejaký "nikdy" čas by sa mal vybudovat tunel popod Dunaj.......Skratka v centre popod zem atd. Problém je, že ak sa urobí 1. etapa, stane sa trvalím provizóriom ako to už chodí...Ak by sa vybudovala trat aspon po Šafko pod zem, ono by tu bol ten tlak, čo najskôr v tom pokračovať.......Nemyslím si, že by Šafko bolo zlé, má veˇkú perespektívu aj vzhladom na to, že bude za chvilu uprostred centra a nie na okraji čohosi, dobudovaním zóny Pribinova to dostane naproste opodtstatnenie. A neber Šafko ako konečný bod, teda ak si realista tak áno, podla plánu to má pod zemou pokračovat dalej...ale pokial sa už neurobí teraz podzemná stanica na Šafku, nikdy sa pokračovat nebude....... ?
b.kovac
Pri urcovani toho intervalu jazdy treba aj vediet, ze podla sucasnej studie Dopravoprojektu to zo stareho mosta vyusti na Safarikovo nam, a tento priestor ma svoju obmedzenu unosnost. Tam nemoze ( a ani netreba...co dalej?) vojst kazdych 45 sec. dlha 40m elektricka typu Bombardier. To je prave chyba magistratu, ze sa nehlada aj ine druhe spojenie s mestom. Ba jednej pupocnej snure je system zranitelny, lebo problemy nebudu v petrzalke, ale v centre. Ako dalej ? Kym sa pojde zem, prejde par desatroci...P0roblem nerozvetvenej elktricky v Petrzalke ma este jeden problem: dokaze priamo obsluzit len 1/3 Petrzalky, ostatni sa k neh budu musiet dostat priecnymi spojeniami, t.j. prestupmi. A tu bude strata casu pre cestujucich...Lebo z Janikovho dvore pridem na Safko za 12 min., ale 15 min. sa budem musiet k elktricke prepracovat. Dnes mi dojde z konecnej Luky VIII autobus na hl. stanicu za 29 min. V case spicky. Som presvedceny, za aj busy budu musiet nadalej fungovat.
Co sa tyka nakladov ,odpoved pre 43853 : mimourovnovy variant povrchoveho vedenia stoji 6 miliard, z toho 1,5 su len tie nadjazdy....Take iste naklady su vyratane pri polozapustenom variante. Ten nic nesetri, jazda okrem toho neposkytuje pozitok...cestujuci maju hlavy v urovni terenu ak nie nizsie. Svetelne krizovatky novej generacie su ovela lacnejsie, su vysokobezpecne a pre HD priepustne bez obmedzeni.
Co sa tyka stareho mosta - ak sa zrekonstruuje len v profile elktriciek, nebudu moct buduce generacie ale ani my ho vyuzit v pripade nudze na IAD. Pre MHD elktricky+bus by mal byt, ale nie formou jazdy busov po kolajniciach. Obmedzenie IAD nebude len snom, aj v tejto oblasti budeme musiet postupne prijimet normy EU. A aj ich kulturu dopravy, inak nebudeme rovnocennymi partnermi.
Venoval by som galerie par fotografii, ak by mi niekto poradil ako sa to tam da ulozit. Mozno by to bolo vidiet kvoli nasmu rozmyslaniu. Pozdravujem .