Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: b.kovac #43870:
elektricka sa stavia ako alternativa k uvazovanemu metru. Aktualny interval by bol mozno 3 minuty, ale stavia sa s perspektivou do buducnosti. Supravy plne segregovane by potom neboli obmedzene dlzkou ako teraz.

Ako myslim fobust napisal, prirodzenu barieru tvori uz Chorvatske rameno.

Co sa tyka Stareho mosta, vylucenie IAD sa priam ziada. Pokial chceme vylucovat IAD z centra, nemozeme ponechat prejazdny Stary most. Jeho uzavretie vzdy prinieslo upokojenie do oblasti Safka. Za zvazenie stoji ponechanie autobusov, pripadne nudzovy prejazd.
Rád by som sa dožil rozšírenia pešej zóny na ulice ako Štefánikova, Štúrova, Dunajská, Nám. SNP, Nábrežie,... nehovoriac o starom moste. A z pohľadu električiek je dosť nevhodná predstava, že si znova poženieme dopravnú tepnu (aj keď električkovú) stredom mesta - Štúrova - Kamenné, SNP. Pritom centrum nebude primárny cieľ dopravy.
Nenadával by som, keby sa aspoň tentokrát nadal vyriešiť prestupný uzol, resp. následné pokračovanie električkovej trate do oblasti Pribinova a okruh Miletičova - Plynárenská, pretože táto oblasť sa stane najväčším administratívno - obchodným bodom Bratislavy a jej dopravná obslužnosť bude podľa môjho názoru pekne problematická. Nehovoriac o prístave, ktorý bude musieť časom výstavbe ustúpiť. A preto by sa mi videlo logickejšie Petržalskú električku zviesť práve do týchto končín.
V Petrzalke je 90 sec. interval pri vozidlach s kapacitou 300-400 osob nerealny. Stacit bude aj 3 min., co dava priestor na urovnove riesenie kerizovatiel v absolutnom bezpecnostnom luxuse. My vsetko porovnavame podla toho, co je dnes. Ale toto su veci novej generacie, je to zalozene na uplne inom systeme ako na " vetrani" elektricky na zastavke pred krizovatkou. Prave naopak, elektricka tu moze stat az za krizovatkou, ktorej signalizaciu sama ovlada a synchronizuje so svojou jazdou. Urovnove krizenia s elektrickou budu na uplne inom principe ako dnesne svetelne krizovatky. Uz sa robia pripravne prace na podobne zrychlenie trasy z Dubravky. Nakoniec, ak sa tvrdi ze mimourovnove je trendom, tak sa treba pozriet v galeri na N. Jerssey. Zauijimava je tiez Breda v S. Franciscu, ale aj obrazky d3ko z Viedne. Praha Barrandov nie je porovnatelny problem s Petrzalkou. My tu poterbujeme liecit aj sidliskove prostredie. Chyba nam trochu mestskosti - bezna ulica ci namestie. Trocu viac kompaktnosti . Inak budeme mat stale pocit, ze je to noclaharen. Aj polozapustene riesenia su barierou, tiez sa da cez ne prejst len tam, kde sa urobi lavka. Aj v Ruzinove by mala byt elektricka ohradena nizkym zivym plotom, ako je to v Dortmunde, cele teleso by namiesto na betonovych paneloch malo viest travnikom. Chiodcio mouz prechadzat cez urcene priechody, tie musia byt konstruovane bezpecne. Ja som taky u nas este nevidel... Ale existuje 2x istene systemy - svetelna signalizacia+ lomeny pohyb chodca cez cestu tak, ze pred vstupm do jazdnej drahy je nuteny pohybovat sa aspon 7-10 krokov v smere oproti smeru jazdy. A dalsie signalizacne prvky - zmena charkteru povrchov v mieste priechidu ale najmä pre vizidla aj pred nim. V mieste zasávok sa dá priechod pre pesích variesit úplne bezpecne.
Pri urcovani toho intervalu jazdy treba aj vediet, ze podla sucasnej studie Dopravoprojektu to zo stareho mosta vyusti na Safarikovo nam, a tento priestor ma svoju obmedzenu unosnost. Tam nemoze ( a ani netreba...co dalej?) vojst kazdych 45 sec. dlha 40m elektricka typu Bombardier. To je prave chyba magistratu, ze sa nehlada aj ine druhe spojenie s mestom. Ba jednej pupocnej snure je system zranitelny, lebo problemy nebudu v petrzalke, ale v centre. Ako dalej ? Kym sa pojde zem, prejde par desatroci...P0roblem nerozvetvenej elktricky v Petrzalke ma este jeden problem: dokaze priamo obsluzit len 1/3 Petrzalky, ostatni sa k neh budu musiet dostat priecnymi spojeniami, t.j. prestupmi. A tu bude strata casu pre cestujucich...Lebo z Janikovho dvore pridem na Safko za 12 min., ale 15 min. sa budem musiet k elktricke prepracovat. Dnes mi dojde z konecnej Luky VIII autobus na hl. stanicu za 29 min. V case spicky. Som presvedceny, za aj busy budu musiet nadalej fungovat.
Co sa tyka nakladov ,odpoved pre 43853 : mimourovnovy variant povrchoveho vedenia stoji 6 miliard, z toho 1,5 su len tie nadjazdy....Take iste naklady su vyratane pri polozapustenom variante. Ten nic nesetri, jazda okrem toho neposkytuje pozitok...cestujuci maju hlavy v urovni terenu ak nie nizsie. Svetelne krizovatky novej generacie su ovela lacnejsie, su vysokobezpecne a pre HD priepustne bez obmedzeni.

Co sa tyka stareho mosta - ak sa zrekonstruuje len v profile elktriciek, nebudu moct buduce generacie ale ani my ho vyuzit v pripade nudze na IAD. Pre MHD elktricky+bus by mal byt, ale nie formou jazdy busov po kolajniciach. Obmedzenie IAD nebude len snom, aj v tejto oblasti budeme musiet postupne prijimet normy EU. A aj ich kulturu dopravy, inak nebudeme rovnocennymi partnermi.

Venoval by som galerie par fotografii, ak by mi niekto poradil ako sa to tam da ulozit. Mozno by to bolo vidiet kvoli nasmu rozmyslaniu. Pozdravujem .
Reply on: Bohumil Kovac #43842:
Ja len k tej premávkovej rýchlosti.
Metro v Prahe má premávkovú rýchlosť na Áčku je 30km/hod na Bčku je 37km/hod a na Cčku je 36km/hod.
Znamená to, že miesto podpovrchového riešenia klasického metra, hlavne teda na Áčku, mali v Prahe stavať povrchovú úrovňovú rýchlodráhu?
aha, zle som to pochopil. tak nič. 🙂
Reply on: papuca #43866:
A tie čísla zón sú čo? 🙂
Reply on: SZKV #43851:
dikz moc. na te mape co mam je planek sice U-bahnu i S-bahnu a dokonce i podrobne tramvaje a busy, ale zony tam nejsou
Dnes by mala byť v Martine ževraj rozlúčka s nejakým 29 ročným Ikarusom. Mal by byť vyzdobený a zadarmo. Len neviem či doteraz jazdil v premáke.

Na zastávke Dvory velactený DPB sa rozhodol znovuumiestniť automat na lístky.
Reply on: Bohumil Kovac #43853:

Ono to je vsetko pekne napisane, ale ma to jeden veliky hacik: Totiz dopravaci v nasom meste nechcu o obmedzovani IAD ani pocut a vsetci, co roky sledujeme stav dopravy (nielen verejnej osobnej dopravy) mame jasno v tom, ze akekolvek obmedzovanie IAD je snom. A akekolvek urovnove krizovanie by dopadlo tak, ze by tam elektricka musela najmenej pribrzdit, alebo by vetrala v zastavke, co je o nicom. Bohuzial. Suhlasim s tym ze podjazdy a nadjazdy nie su prave tym estetickym riesenim, ale ine u nas neprichadza do uvahy, aj s dovodov ktore som spomenul.
hmm.... zaujimave reakcie
Tak mam pocit, ze sa nam rozmaha jazda na zadnom spriahadle. Mozno to bola nahoda, ale dnes som ich videl troch.
Kokos a za bieleho dna dokazali daky sprayeri na 7104 (momentalne vo farbach T-Mobile) nasprayovat ciernym sprayom daco... Ale vodicka to na konecnej vydrhla. Mi vravela, ze to museli niekde v Ruzinove asi. Mozno to bola ta ista partia, co som ich ja videl sa vyvazat na zadnom spriahadle. Kua, skoda, ze vodic nesmie pouzit voci ludom fyzicke nasilie. Mam co robit niekedy...
Reply on: Vanesa #43860:
Veru nejde, ale cp.zoznam.sk funguje...
Ahojte,prosim vas mohol by mi dakto povedat,ci aj vam nejde stranka www.cp.sk ??? su tam cestovne poriadky SAD a vlakov a potrebujem sa tam surne dostat,ale nejde to.... ?
Bohumil Kovac: urcite sa da s vela bodmi Vasho prispevku suhlasit bez akychkolvek vyhrad, ale s istymi aj nie. Petrzalka potrebuje rychlu, lacnu, kvalitnu a ekologicku dopravu. Preco ju pouzit ako retarder IAD? Co je to za nezmysel umelo stavat miesta moznych kolizii? Trendom vo svete su mimourovnove krizenia a krizovatky. Bezvyhradne s Vami suhlasim v tom, ze takyto system je mestotvorny. Utvorme si ho tak, aby bol funkcny a ucelne splnal nase poziadavky na kvalitu MHD.
Reply on: Bohumil Kovac #43842:
takmer so všetkým súhlasím. Myslím však, že je možný aj kompromis: napríklad estakáda od Starého mosta po prechod cez Chorvátske rameno, potom väčšinou po povrchu, prípadne jedna podzemná stanica. Mimoúrovňových križovaní s IAD môže byť viac, ale na estakáde, alebo pod zemou by mali byť autá, nie električky!!!
Ešte jedna poznámka: Starý most by podľa mňa mal ostať bez IAD, prípadne len ako občasná/dočasná výpomoc pri nejakej havarijnej situácii (niekto ale môže povedať, že havarijná situácia je stále ? ).
SZKV: zas posudzujes cosi, comu nerozumies? Co to je za zvratenost, aby som rychlodraznou elektrickou spomaloval auta??? Nemas pocit, ze by to bol pridrahy retarder?
Reply on: Bohumil Kovac #43853:
proti spomalovaniu aut sice nic nemam, ale nosna kolajova trat by mala byt podla moznosti co najmenej zranitelna a preto by som povazoval za vyslovene nevhodne pouzit trat ako prostriedok na spomalenie auticiek. Auto v kolajisku sa vyskytne aj bez toho aby vobec skolidovalo s kolajovym vozidlom, staci ze je trat niekde pobliz cesty. A to je ta zbytocna zranitelnost, cestujuci urcite budu mat radost ked im vozidla nebudu premavat pol alebo aj celu hodinu kvoli neakemu autu ktore malo kolajisko spomalit... A pristup cestujucich bude potom asi taky, ze autobus sa nehode vyhne, elektricka nie, tak my chceme radsej autobusy...
Reply on: Bohumil Kovac #43842:
OK, každý má svoj názor, ale ja som bol pozreť na pražskom Barrandove a alternatíva dráhy, ktorá je hĺbená, na niektorích úsekoch sú vybudované umelé tunely je podľa mňa omnoho lepšia. Povrchové riešenie ako napr. v Ružinove taktiež tvorí bariéru. Detská hocikedy môžu vbehnut velmi lahko pod kolaje, kdežto ak je trat mierne zapustená v zákope a na niektorých miestach kde sú komunikácie je zakrytá, vylučujú zbytočné náklady na svetelnú signalizáciu , zložité križovatky a nebezpečnejšie prostredie. Podľa mna je Barrandov presne tým projektom a krásnym príkladom, ktorého by sa mala v hlavnej línii Petržalka držať, a nie žiadne estakády, úrovňové alebo podzemné riešenia, ktoré sú možno drahšie ako to na Barrandove.
Dr.Vševed Samofanda

Dr.Vševed Samofanda

SZKV: O těch dveřích si můžeš přečíst, když si přečteš celou konverzaci, ještě jednou to psát nebudu. A svůj švédský vkus a vychováni si strč do prdele. Ohánění se něčím takovým je známkou ubohosti. Já jsem vyrůstal v Německu (tehdejším západním) a na nikoho to nevytahuji.
Citam si priatelia Vase reakcie na moj clanok. Mimourovnove krizenia su absolutne zbytocne, prave to je ciel - aby auta nezneuzivali koridor B a snazili sa vyjst najkratsou cestou na obvod da A ( Panonska )alebo C ( Dolnozemska). Ziadne zapchjy nebudu, ved dnes stredom Petrzalky nevedie ziadna cesta a priecne komunikacie su uplne prazdne...
Prave hociake zapustenie je to nemestske, predstavre si v Ruzinove jazdu v " jarku". My chceme vzda urobit daco co nikto este neurobil, a neverime tomu co inde v porovnatelnych ak nie zatazenejsich podmienkach funguje. Pri casovom intervale 45 sec. je krizovatka takmer 30 sec. k dispozicii autam, co je obrovsky cas na zabezpecenie priepustnosti. Prave mimourovnove riesenia budu podporovat "demenciu vodicov"ako pise SI. Vsade vo svete ucia soferov aut podriadovat sa, zuzuju sa profily ciest, vkladaju dlazobne pasy, stoja na semaforoch alebo musia vojst do rondelu. Dokonala vertikalna segregacia len podporuje rychlost tam kde nie je potrebna. Naviac su to milardy naviac, cca 1,5.mld. Sk...Za to sa da postavit nieco prospesnejsie ako nadjazdy, ktore vo svete eliminuju, samozrejme nie na dialnici. Vo vnutornom uzemi musime dosiahnut vhodnymi opatreniami jednak spomalenie( dolezite aj z hladiska hluku, bezpecnosti...), cim sa sucasne zabrani aj zneuzivaniu na prejazd tych komunikacii, kde to netreba. Ako VS profesor urbanizmu uplne bezpecne tvrdim, a preskumali sme vec s Katedrou dopravnych stavieb a inymi dopravnymi expertami ( su to v BA uznavane kapacity...), ze povrchovy variant s urovnovymi krizovatkami bude uplne funkcny, bezpecny a je najelegantnejsi. Porite si projekty a realizacie v Strassbourgu, Muhlhause, Grenobli, Dortmunde...
Este mam jednu poznamku - ak sa mozete predstavit menom, je to myslim v takejto slusnej spolocnosti nic nevhodne. Netreba sa nam skryvat za anonymitu. Pozdravujem priatelov dobrych elektriciek.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.