Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos Keynes #39339:
Pardon, ten predzajuci prispevok mal byt odpovedou na tento prispevok. Ja osobne naivne dufam, ze ked zacne odtahovku realizovat mesto, budu sa bez milosti odtahovat aj taketo auta.
Reply on: Ámos Keynes #39340:
Nejde o to, ci sa rekonstruuju, ale _AKO_ sa rekonstruuju...
Analytici odhadujú rast HDP Slovenska medzi 5 až 5,7 %

Bratislava (SITA) - Bankoví analytici očakávajú, že v tomto roku bude slovenská ekonomika rásť 5 až 5,7-percentným tempom. Podľa hlavného analytika VÚB banky Zdenka Štefanidesa, ktorý predpokladá rast na úrovni 5 %, by hrubý domáci produkt (HDP) Slovenska mal v tomto roku dosiahnuť v bežných cenách 1,43 bil. Sk. HDP na jedného obyvateľa SR by tak mal predstavovať 266 tis. Sk. Analytik Poštovej banky Miroslav Šmál očakáva, že HDP bude ťahať nielen export, ktorý síce v treťom kvartáli 2004 dosť zaostal, ale najmä rastúca konečná spotreba domácností a tvorba hrubého kapitálu. "Súvisí to s poklesom nezamestnanosti a oživením kúpnej sily obyvateľstva, ako aj s ďalším príchodom zahraničných investorov," skonštatoval Šmál.

Vzhľadom na vládou avizovaný príchod väčšieho množstva zahraničných investorov a osobitnú podporu investorov v menej rozvinutých regiónoch Šmál očakáva, že okrem konečnej spotreby domácností sa tvorba hrubého kapitálu stane položkou s rozhodujúcim príspevkom na tvorbe HDP. Jeho odhad tempa rastu HDP v tomto roku je v rozpätí 5,2 % až 5,7%.

Podľa analytika Tatra banky Elizeja Macha bude pre tohtoročný HDP typický rastúci domáci dopyt a negatívna kontribúcia čistého exportu. "Keďže počítame s výraznejším prehĺbením deficitu zahraničného exportu, napriek vyššej dynamike celého domáceho dopytu, očakávame, že oproti minulému roku sa mierne spomalí rast HDP z vlaňajších 5,4 % na tohtoročných 5 %," skonštatoval Macho. Roky 2006 a 2007 budú podľa neho charakteristické opätovným zrýchlením dynamiky rastu HDP. "Je možné, že v roku 2007 rast dosiahne až okolo 8 %," uzavrel analytik Tatra banky.

Ja viem, že to sem nepatrí, ale kto nechce nech nečíta.
Reply on: si #39326:
Aj dnes tak bolo. Hneď za zastávkou Miletičova smer ASMN pri nejakom bare stáli vo vyhradenom pruhu dve autá jeden DS 777 a druhý Kn 333. Som zvedavý kto by si dovolil ich odtiahnuť. Jedine snáď kuláči ? ale aj tých by muselo byť veľa.



Modernizácia časti V. eurokoridoru v SR s nákladmi 2 mld. eur

Bratislava (SITA) - Modernizácia slovenskej časti V. železničného eurokoridoru, ktorý je nosným eurokoridorom prechádzajúcim cez územie Slovenska, si podľa predpokladov Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) vyžiada finančné prostriedky v objeme 2 mld. eur. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, financovanie je zabezpečené prostredníctvom fondov Európskej únie (EÚ). "V súčasnosti vybrané úseky financuje Kohézny fond, ktorého maximálna finančná participácia je 85 %," povedala Blašková.

Modernizácia V. eurokoridoru je rozdelená do niekoľkých úsekov, pričom podľa Blaškovej je zatiaľ identifikovaných päť z nich. Zatiaľ jediným úsekom, na ktorom sa už realizujú práce, je úsek Bratislava Rača - Trnava v dĺžke približne 42 kilometrov. Práce na tomto úseku sa začali už v roku 2000, ukončenie prác predpokladajú ŽSR v roku 2007. "V rámci tohto úseku sa v roku 2001 ukončili práce na trati Cífer - Trnava v dĺžke 5,8 kilometrov, pričom finančné prostriedky vo výške 12,5 mil. eur smerovali zo štátneho rozpočtu a z úverov ŽSR," uviedla Blašková. O dva roky neskôr sa ukončila modernizácia 4,7-kilometrového úseku Bratislava Rača - Svätý Jur. Z celkových nákladov stavby 6,7 mil. eur, bolo podľa Blaškovej 75 % z fondov EÚ, zvyšok zo štátneho rozpočtu.

V súčasnosti sa modernizujú ďalšie úseky na tejto trati. "Úseky Svätý Jur - Pezinok a Pezinok - Šenkvice, ktorých celková dĺžka predstavuje zhruba 10 kilometrov, by mali byť ukončené v roku 2005," skonštatovala Blašková. Na prvý z týchto úsekov by malo podľa nej smerovať 6,7 mil. eur, druhý si vyžiada 29 mil. eur, pričom oba úseky sú na 75 % financované z fondov EÚ a 25 % smeruje zo štátneho rozpočtu. V tomto roku sa začala aj modernizácia úseku Šenkvice - Cífer v dĺžke 9,6 kilometrov, ako aj modernizácia priľahlých železničných staníc v Bratislave-Rači, Svätom Jure, Pezinku, Šenkviciach, Cíferi a Trnave. Projekt si podľa Blaškovej vyžiada 142 mil. eur, pričom 62 % z tejto sumy bude smerovať zo štátneho rozpočtu a zvyšok bude z fondov EÚ. Ukončenie prác, ktoré realizuje spoločnosť Skanska, a.s., predpokladajú ŽSR podľa Blaškovej v lete roku 2007.

Ďalším úsekom v rámci V. eurokoridoru je úsek Trnava - Piešťany, ktorého náklady odhadujú ŽSR na 129,2 mil. eur. Na financovaní tohto úseku sa bude podľa Blaškovej podieľať štátny rozpočet a fondy EÚ, konkrétne ISPA a Kohézny fond. "Víťazom medzinárodného tendra pre tento úsek je konzorcium firiem vedených ŽS Brno, kde patrí Doprastav, Železničné stavebníctvo Bratislava, Železničné stavby Košice a Alpine Mayreder," podčiarkla Blašková.

Tretím úsekom spomínaného koridoru je úsek Piešťany - Nové Mesto nad Váhom, ktorého projektová dokumentácia sa v súčasnosti posudzuje v Bruseli. Keďže ŽSR na tento úsek ešte nevypísali medzinárodné výberové konanie, neuvádzajú ani náklady stavby, ktoré by však podľa Blaškovej mal uhradiť príspevok zo štátneho rozpočtu a z Kohézneho fondu. V štádiu príprav je aj projektová dokumentácia pre štvrtý úsek Nové Mesto nad Váhom - Púchov, na ktorý plánujú ŽSR vypísať medzinárodný tender v druhej polovici roku 2005. Posledným úsekom je úsek Púchov - Žilina, ktorého projektová dokumentácia je len v úvodnom štádiu príprav. Začať s modernizáciou na tomto úseku plánujú ŽSR podľa Blaškovej až v roku 2008.

Cieľom modernizácie V. eurokoridoru je zvýšiť traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu a zjednotiť tak dopravný systém s pravidlami EÚ. Koridor, ktorý prechádza cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu, má celkovú dĺžku 2 831 kilometrov. Slovenská vetva koridoru je dlhá 536,2 kilometrov, čo je zhruba 19 % z celkovej dĺžky koridoru. Na území Slovenska prechádza koridor z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou a končí pri štátnej hranici s Ukrajinou.

A nech mi už nikto nikdy nepovie (a on vie koho myslím) že pri budovaní koridorov na Slovensku sa nerekonštrujú aj stanice.
Reply on: Miro #39323:
Skús napísať na ots@dpb (samozrejme z to musíš dať) .sk a tam ti hádam odpovedia.
Reply on: Ámos Keynes #39336:
..dufam ze nizkopodlaznost nie je zabezpecena eskalatormi rovnomennej znacky, ktore nemali odbytisko, tak ich pouzili v tramvaji ?

Ale chcelo by to o tej tramvaji daky komplexnejsi material, design nie je az taky zly IMO..
Reply on: Vševedko #39314:
Ospravedlň prosím moju nevzdelanosť ale o výrobcovi električiek KONČAR som jak živ nepočul.
A ty čo na to povieš. Treba vyskúšať alebo radšej nie?

Inak koľko % NP to má? A koľko to asi stojí, či to je drahšie ako od našich bývalých bratov.
Reply on: bb #39307:
Ups sorry, môj mozok zle spracoval informáciu a 3.1 zamenil za 1.3. Pokúsim sa to zvaliť na pokročilú nočnú hodinu, kedy som to písal.
fobust:Tú úpravu si si ani nemohol všimnúť,ibaže by si sa zaujímal o MHD a špecificky trakčné vedenie už vo veku takých 4 rokov...
Reply on: Beus #39332:
O tom sa tam už písalo. 🙂
Reply on: si #39328:
Pastni to plz aj na bratislava.sk, nech si aj nas magistrat precita, ako uzasne "preferovanu" MHD tu mame, a ako tie semafory vydatne "pomahaju" ... A kedze nechcem byt vulgarny, tento prispevok koncim.
Reply on: Bigmac #39330:
Kym som tie 4 cesty vycerpal (jazdieval som na ne prvidelne), tak sa mi asi 2x stalo ze sa mi ten listok vypral alebo som ho stratil, takze aj preto je lacnejsi, lebo s tym asi preventivne pocitaju ?
Miro: to su rovnake 30minutove listky. Zlava je poskytnuta pre nizsie vyrobne naklady a je uplne jedno, kolko ludi nan cestuje.
ak by niekto chcel vidiet nove (a prve slovenske) autobusy Ekobus City Plus, tak kuk do noveho nitrianskeho updatu ?
Reply on: Andy #39327:
no predsa preto aby tie vozidla MHD nemali sancu stihnut zelenu ani na jednom zo semaforov ktore su na nasledujucej krizovatke 😃

no pocas prestavby krizovatky sa trolejbus musel neak preplizit vokol odparkovanych aut blokujucich ten vyhradeny jazdny pruh, potom sa pri GJH ftirkol pred vsetkych a pokial nebola neaka nehoda, tak presiel nadherne rychlo az k ASMN.Dnes sa trolejbus od mileticky bud musi pomaly plizit ku krizovatke alebo na nej musi zastavit, lebo zelena tam bola vtedy ked on stal na zastavke mileticova. Potom sa to iste opakuje za zastavkou novohradska; obcas este zaklincovane ak mu zle prehodi vyhybka (neviem preco nemohli tie vyhybky popchat pred zastavku, pocas vymeny cestujucich na zastavke mohol vodic zle prehodene zberace upratat ale preventivne to odsunuli este dalej od zastavky ku krizovatke)... Ak k tomu priratam este pocas prestavby zrusenu zastavku marianum, tak to na prejazdne vozidla tymto usekom spravi aj 3 - 4 minuty...
Reply on: si #39326:
Mne sa nezdá, že by sa zrovna tam nejak predĺžili doby.. 🙂 Len tam pri Turčianskej tie debilné semafory to spomalujú. Ale vodiči sa časom naučia, že kedy a ako rýchlo majú ísť, aby stihli zelenú (pokiaľ tie semafory nemajú nejaký náhodný cyklus). Inak nechápem, prečo tú novú zastávku Novohradská nedali pred semafor.
Reply on: Andy #39325:
v smere na rajsku sice vyhradeny pruh je, ale chod sa tam previezt a zaznamenavaj si ako casto je ten pruh prejazdny bez problemov a ako casto tam parkuju auta (pocas rannej spicky su tam vzdy aspon dve, to ze sa tvaria ako zasobovanie ich neospravedlnuje)
v smere na dolne hony je ho.... a nie vyhradeny jazdny pruh.
Inac od spustenia tej svetelnej krizovatky (a aj tej medzi kosickou a mileticovou) sa jazdne doby tro***usov (aspon z mojho dojmu) citelne predlzili... a to pritom na tej krizovatke s kosickou zatial nie su zacpy a prejde sa vzdy na prvy pokus...
Reply on: si #39322:
Prečo 202ky v zápche? Však tie majú svoj pruh, nie? A v tom pruhu neboli zápchy ani doteraz. V zápche budú možno akurát vozidlá, ktoré budú premávať cez most.
Reply on: Miro #39323:
Tak ja neviem, ale môj mozog mi hovorí, že jazda je jednoducho jazda a je jedno, či tie 4 vykoná jeden človek 4x alebo štyria ľudia 1x... 🙂
Reply on: Andy #39319:
To práve neviem ? Mám taký pocit z názvu toho lístka, ako keby sa implicitne rozumelo, že je to lístok na viac ciest pre jednu osobu, nie na jednu cestu pre viac osôb ? Nemáte s tým niekto nejakú skúsenosť?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.