A ked sa po dalsich 30 rokoch odbornici konecne dohadaju ako by mal nosny system vyzerat, nie je vobec problem tie kolajnice o kusok posunut. Mostova bola na fest zabetonovana s rozchodom 1000 mm, takze so ziadnou zmenou sa nerata. A mam vazne obavy z toho, ze ked sa prvy krat spomenula zmena rozchodu, tak to bolo v suvistlosti s napojenim tramvaje na zeleznicu. Ak sa napojenie tychto systemov neplanuje, tak nema zmysel menit rozchod. A nema zmysel napajat tramvaj na zeleznicu, lebo je to zbytocne drahe. Ale zasa tu pisem curaciny, ze? Tak dobre, rozbime si mesto na dva rozchody a budeme 30 rokov prestavavat iba rozchod. Ani Liberec este nie je dokonceny, kolko rokov to tam robia? A aka velka siet tam je?
Ake vyhadzovanie penazi? Povolit dve skruky a presunut to kolajnicu o kusok? Nech s tym radsej ani nezacnu, lebo to nikdy nedokoncia a nikdy sa toho nepostavi tolko, kolko by bolo treba. Tie peniaze si chces nakreslit? Vsak sa kukni ako vyzera nasa MHD. ?
Nesúhlasím. Treba rozhodnúť TERAZ, či sa bude prechádzať na 1435. Ak áno, Petržalku stavať hneď na 1435. Stavať to teraz na metri a potom prerábať by bolo bohapustým vyhadzovaním peňazí.
To som nevedel, ze 21Tr je uz zaradena do prevadzky. Dnes rano som sa nou viezol. Musim priznat, ze vdaka nizkej podlahe vyzera ulicka medzi sedadlami ovela uzsia ako v starsich modeloch.
Ale to nestastne dopytove otvaranie dveri versus nudzove znamenie vodicovi - ked su tie tlacidla umiestnene takto nad sebou, ludia pri vystupovani stlacaju automaticky to prve zhora, teda znamenie vodicovi. A potom stoja a cucia a cakaju, kedy sa tie dvere uz otvoria. Preco sa na novych vozoch funkcia znamenie vodicovi a dopytove otvaranie dveri nemozu spojit do jedneho tlacidla?
Zasa sa hadaju a nic nebude. Idioti. Ja velmi dobre viem ake vyhody ba malo vies trat pod dunajom a v centre mesta podpovrchovo. Nikde som nepisal ze metro doprave nepomoze, ale PROSTE NEMAME TOLKO PENAZI. Mne je nanajvys jasne, ze ked sa spravi ta elektricka na tisicke cez Stary most do Petrzalky ako docasne riesenie, tak to bude riesenim trvalym, aspon na najblizsich 30 rokov. A to sa oplati potom aj kupim nizkopodlazne tramvaje na 1000-ku. Vezmi si ze uz 30 rokov je docasne riesenie autobusova doprava. NIC MI NEDAVA REALNY PREDPOKLAD K TOMU, ZE SA V DOHLADNEJ DOBE ZMENI SITUACIA, PRETO HOVORIM JEDNO: ROBME TO, NA CO MAME PENIAZE A CO SI REALNE MOZEME DOVOLIT. TEDA RYCHLODRAZNU TRAMVAJ NA ROZCHODE 1000 MM NA KVALITNOM SPODKU S DEFINITIVNYM VYSKOVYMY A SMEROVYMY POMERMI, CO JE V PRIPADE PETRZALKY RELATIVNE JEDNODUCHE, LEBO JE TAM UZ KORIDOR. PRAZCE SB8B UMOZNUJUCE NESKOR, TOTO ZDORAZNUJEM, NESKOR PRECHOD NA 1435, KED BUDU NA TO PENIAZE A CELY SYSTEM SA PRESTAVA NA MESTSKU RYCHLODRAHU SO ZANIKNUTIM ELEKTRICIEK TAK AKO ICH POZNAME.
S499.1023:
Este k rozchodu:
Ak zalistujes v diskusii, tak najdes par prispevkov, v ktorych akceptujem zmenu rozchodu, avsak pri uplnej zmene systemu, kde defacto zanikne sucasna pseudoelektricka kompletne. Vsetky trate pojdu na 1435 a vozidla nebudu ziadne nizkopodlazne somariny, ale nieco na sposob RT8 prdelami k sebe. Za zvaznie taktiez stoji prehodnotit sirku skrine, pripadne aplikovat zeleznicny profil 2.8 metra. V takomto pripade suhlasim so zmenou rozchodu. Ale v ziadnom pripade nie s tym, ze sa zozennu podvozky na sucasny vozovy park a prestava sa rozchod. Nie. Elektricky rozpredat napr. do Bulharska, a vystavat uplne novy system s uronovymi nastupistami, ziadne drahe nizkopodlazne vozy. Zacat by sa mohlo Dubravkou, cez Safko (linka 12), samozrejme aj nova vozovna Dubravcice. Na to okamzite napojit Petrzalku. Z Dubravky by premavka bola iba na 1435-ke a iba na Safko. Potom prestavat okamzite Tunel, kapucinsku a na SNP docasne dva rozchody, aby sa mohli tocit vozy. Nasledovala by Spitalska, Americke namestie a Racianska, vozovna Krasnany komplet prestavat, vsade vysoke nastupitsita a pod. Potom HLST & Obchodna, Ruzionv a Vajnorska. Ale ziadne T3 ani T6, ale vozidla s vysokou podlahou, napajane kludne aj 750 V (prestavba meniarni, sice kvoli trolejbusom, no nevieme neviem). Kompletna zmena systemu - vtedy ma ja zmena rozchodu zmysel. Ale nie to ze nam ostane to co tu mame iba s inym rozchodom. V ziadnom pripade. Ked uz menit, tak rovno na vysoke nastupista a usetri sa na vozoch. ?
Inac, teraz ked sa otepluje zacnu zasa masivne vyluky kade tade.... Chaos zacina... ? ? Za chvilu by mohli zasa zatvorit aj Tunel, vsak dlho tam uz nebola vyluka, aj Trnavske myto. ? ?
Este taka drobnost k teme 6MT vs. T2: ? :
NO A CO? ? vyzeralo by to tu dnes ako v Lisabone! ? Aspon by sme mali nosny system kde vby behali 6MTcka s dvoma SGPakmi a bol by to celosvetovy unikat! ? ? A teraz sa hnevaj a hadz tie noze zo Solingenu! A ked ich dohazdes, tak mozeme realizovat uzkokolajnte TGB a la BEUS. ?
Rozhodne je to mensia utopia, ako dufat, ze tu bude niekedy metro... Ako si myslis, ze by tu metro po par rokoch prevadzky vyzeralo? Lepsie ako dnes elektricky? A to vsetko za neporovnatelne vyssie investicie.
Aky nosny system navrhujes ty, ked zavrhujes metro, elektricky, trolejbusy i autobusy?
Rad by som reagoval na Vas clanok "Alternativne riesenie k metru - elektricka"!
Zijem uz par rokov vo Viedni, a pravidelne vyuzivam hromadnu dopravu. Elektrickovy system vo Viedni do podrobna prepracovany a jeden z najlepsich!
Ale aby som sa vratil k jadru veci, za ten cas co tu pouzivam hromadnu dopravu som totiz elektricku v zacpe stat nevidel ?
A to ze je elekt. trat vedena spolocne s cestou ma vyhodu tu, ze je elektricka dostupna hadam v kazdej ulici!
Ano, BA je na metro asi mala....ale spravit z elektriciek hlavny system s pridanim autobusov a trolejbusov je viac ci menej utopia! Staci si pozriet elektrocovu siet...a hlavne kvalitu trati....!
quide
PS: MHD v Bratislave nie je nic viacej ako vysmech Bratislavcanom!!!! ?
fobust
Dobre tricko, chuderka Tatra T400... ?