Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: fobust #27139:
Nesúhlasím. Treba rozhodnúť TERAZ, či sa bude prechádzať na 1435. Ak áno, Petržalku stavať hneď na 1435. Stavať to teraz na metri a potom prerábať by bolo bohapustým vyhadzovaním peňazí.
To som nevedel, ze 21Tr je uz zaradena do prevadzky. Dnes rano som sa nou viezol. Musim priznat, ze vdaka nizkej podlahe vyzera ulicka medzi sedadlami ovela uzsia ako v starsich modeloch.
Ale to nestastne dopytove otvaranie dveri versus nudzove znamenie vodicovi - ked su tie tlacidla umiestnene takto nad sebou, ludia pri vystupovani stlacaju automaticky to prve zhora, teda znamenie vodicovi. A potom stoja a cucia a cakaju, kedy sa tie dvere uz otvoria. Preco sa na novych vozoch funkcia znamenie vodicovi a dopytove otvaranie dveri nemozu spojit do jedneho tlacidla?
Reply on: TeBeCe #27137:

Zasa sa hadaju a nic nebude. Idioti. Ja velmi dobre viem ake vyhody ba malo vies trat pod dunajom a v centre mesta podpovrchovo. Nikde som nepisal ze metro doprave nepomoze, ale PROSTE NEMAME TOLKO PENAZI. Mne je nanajvys jasne, ze ked sa spravi ta elektricka na tisicke cez Stary most do Petrzalky ako docasne riesenie, tak to bude riesenim trvalym, aspon na najblizsich 30 rokov. A to sa oplati potom aj kupim nizkopodlazne tramvaje na 1000-ku. Vezmi si ze uz 30 rokov je docasne riesenie autobusova doprava. NIC MI NEDAVA REALNY PREDPOKLAD K TOMU, ZE SA V DOHLADNEJ DOBE ZMENI SITUACIA, PRETO HOVORIM JEDNO: ROBME TO, NA CO MAME PENIAZE A CO SI REALNE MOZEME DOVOLIT. TEDA RYCHLODRAZNU TRAMVAJ NA ROZCHODE 1000 MM NA KVALITNOM SPODKU S DEFINITIVNYM VYSKOVYMY A SMEROVYMY POMERMI, CO JE V PRIPADE PETRZALKY RELATIVNE JEDNODUCHE, LEBO JE TAM UZ KORIDOR. PRAZCE SB8B UMOZNUJUCE NESKOR, TOTO ZDORAZNUJEM, NESKOR PRECHOD NA 1435, KED BUDU NA TO PENIAZE A CELY SYSTEM SA PRESTAVA NA MESTSKU RYCHLODRAHU SO ZANIKNUTIM ELEKTRICIEK TAK AKO ICH POZNAME.
S499.1023:
Este k rozchodu:
Ak zalistujes v diskusii, tak najdes par prispevkov, v ktorych akceptujem zmenu rozchodu, avsak pri uplnej zmene systemu, kde defacto zanikne sucasna pseudoelektricka kompletne. Vsetky trate pojdu na 1435 a vozidla nebudu ziadne nizkopodlazne somariny, ale nieco na sposob RT8 prdelami k sebe. Za zvaznie taktiez stoji prehodnotit sirku skrine, pripadne aplikovat zeleznicny profil 2.8 metra. V takomto pripade suhlasim so zmenou rozchodu. Ale v ziadnom pripade nie s tym, ze sa zozennu podvozky na sucasny vozovy park a prestava sa rozchod. Nie. Elektricky rozpredat napr. do Bulharska, a vystavat uplne novy system s uronovymi nastupistami, ziadne drahe nizkopodlazne vozy. Zacat by sa mohlo Dubravkou, cez Safko (linka 12), samozrejme aj nova vozovna Dubravcice. Na to okamzite napojit Petrzalku. Z Dubravky by premavka bola iba na 1435-ke a iba na Safko. Potom prestavat okamzite Tunel, kapucinsku a na SNP docasne dva rozchody, aby sa mohli tocit vozy. Nasledovala by Spitalska, Americke namestie a Racianska, vozovna Krasnany komplet prestavat, vsade vysoke nastupitsita a pod. Potom HLST & Obchodna, Ruzionv a Vajnorska. Ale ziadne T3 ani T6, ale vozidla s vysokou podlahou, napajane kludne aj 750 V (prestavba meniarni, sice kvoli trolejbusom, no nevieme neviem). Kompletna zmena systemu - vtedy ma ja zmena rozchodu zmysel. Ale nie to ze nam ostane to co tu mame iba s inym rozchodom. V ziadnom pripade. Ked uz menit, tak rovno na vysoke nastupista a usetri sa na vozoch. ?
Inac, teraz ked sa otepluje zacnu zasa masivne vyluky kade tade.... Chaos zacina... ? ? Za chvilu by mohli zasa zatvorit aj Tunel, vsak dlho tam uz nebola vyluka, aj Trnavske myto. ? ?
"Cez Obchodnú nepôjdu počas víkendu električky"
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1303249
?
Reply on: S499.1023 #27104:

Este taka drobnost k teme 6MT vs. T2: ? :
NO A CO? ? vyzeralo by to tu dnes ako v Lisabone! ? Aspon by sme mali nosny system kde vby behali 6MTcka s dvoma SGPakmi a bol by to celosvetovy unikat! ? ? A teraz sa hnevaj a hadz tie noze zo Solingenu! A ked ich dohazdes, tak mozeme realizovat uzkokolajnte TGB a la BEUS. ?
Reply on: quide #27129:
Rozhodne je to mensia utopia, ako dufat, ze tu bude niekedy metro... Ako si myslis, ze by tu metro po par rokoch prevadzky vyzeralo? Lepsie ako dnes elektricky? A to vsetko za neporovnatelne vyssie investicie.

Aky nosny system navrhujes ty, ked zavrhujes metro, elektricky, trolejbusy i autobusy?
Rad by som reagoval na Vas clanok "Alternativne riesenie k metru - elektricka"!

Zijem uz par rokov vo Viedni, a pravidelne vyuzivam hromadnu dopravu. Elektrickovy system vo Viedni do podrobna prepracovany a jeden z najlepsich!
Ale aby som sa vratil k jadru veci, za ten cas co tu pouzivam hromadnu dopravu som totiz elektricku v zacpe stat nevidel ?
A to ze je elekt. trat vedena spolocne s cestou ma vyhodu tu, ze je elektricka dostupna hadam v kazdej ulici!

Ano, BA je na metro asi mala....ale spravit z elektriciek hlavny system s pridanim autobusov a trolejbusov je viac ci menej utopia! Staci si pozriet elektrocovu siet...a hlavne kvalitu trati....!

quide

PS: MHD v Bratislave nie je nic viacej ako vysmech Bratislavcanom!!!! ?
Už je to tu, ako to ktosi prednedávnom spomínal:

http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1302314
pri zastávke Jungmannova tusim dnes cca o 11:30 zrazil bus nejakeho chodca.
Reply on: Sarko #27118:
Oprava...
základ rozchodu 760mm:
-prepočítaná šírka karosérie pre rozchod 1000mm - 3290mm
-prepočítaná šírka karosérie pre rozchod 1435mm - 4721mm
Reply on: bigmac #27120:

? ? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.