Reply on: Petto #251884:
To by dávalo logiku, akurát som prekvapený s akým predstihom. Lebo ak sa má Miletička odstaviť pri výstavbe električky po Košickej, tak doteraz nevieme aký je vlastne dátum realizácie, keďže je to ešte na posudzovaní EIA.
plusmínusautobus
Chápem, že takéto veci sa dejú a že je možnosť nahlásiť vodičovi problém. Avšak je mi jasné, že takýmto krokom môžem zdržovať desiatky ďalších cestujúcich. Napriek tomu, že oceňujem nové električky a celkovo pozitívny vývoj MHD v Bratislave za posledné 10 roky (nie všetky..), mám pocit, že podobné incidenty výrazne znižujú komfort cestovania a odrádzajú ľudí, najmä tých, ktorí nie sú zvyknutí cestovať MHD.
Chcel by som upozorniť na zaujímavý príklad z Budapešti, kde nedávno zaviedli systém, ktorý by mohol byť inšpiráciou. Cestujúci môže cez aplikáciu nahlásiť problém, a ak je situácia vážna, do 15 minút dorazí zásahová jednotka. Tento systém funguje na princípe "záchrannej brzdy" a zneužitie sa trestá. Nie je to nástroj na „vtipy“, ale na riešenie reálnych problémov.
Mám pocit, že takéto opatrenie by mohlo zlepšiť situáciu aj u nás. Aké sú vaše skúsenosti? Myslíte si, že je na čase zaviesť niečo podobné aj v Bratislave? Ako sa dá efektívne brániť proti takým situáciam?