A on vie koľko strácam času parkovaním? Toto sú pseudo argumenty, aby si obhájil svoju voľbu (tak ako ja svoju).
Bral by som argument ceny, možnosti napríklad sa spoločensky odviazať, či trebárs viac času počas cesty niečo riešiť (možno aj pracovne), ale určite neberiem argument flexibility, keďže k autu prídeš a ideš kedy chceš, ako chceš, kadiaľ chceš.
Keď som jazdieval 32 na Dlhace kedysi dávno, tak flexibilita pre mňa neznamenala sledovať si čas odchodu, ísť na zastávku v určenom čase, čakať na meškajúci spoj bohviekolko, a v prípade vynechania/ujdenia spoju čakať ďalších 10-12-15 minút.
Mám vážne pochybnosti o tom že by vodičovi nevadilo ak niekto smrdí. Skôr si myslím že u seba to necítil. Ak máš problém so spolucestujúcim tak treba to vodičovi nahlásiť. A zároveň nečakať žiadne zázraky, akurát to môže nahlásiť na dispečing.
Určite nesúhlasím s tou flexibilitou MHD. To čo ja stratím parkovaním ty stratíš cestou na zastávku a čakaním na vozidlo a na prestupe. A rovnako môžem ísť inou cestou pre zmenu.
Úsek TrMy-Slovanet sa predsa nebude rekonštruovať, keďže tieto úseky už prešli reko dávnejšie. Takže tu nie je dôvod obmedzovať prevádzku L71.
Navyše mesto vo svojej neschopnosti začiatok prvej etapy rekonštrukcie RR presúva na rok 2026. Takže tento rok sa nikde nekopne do zeme.
To by dávalo logiku, akurát som prekvapený s akým predstihom. Lebo ak sa má Miletička odstaviť pri výstavbe električky po Košickej, tak doteraz nevieme aký je vlastne dátum realizácie, keďže je to ešte na posudzovaní EIA.
Určitě nie som sociálny prípad, ale uprednostňujem MHD zo zásadných dôvodov: životné prostredie a väčšia pružnosť - auto treba niekde zaparkovať a treba sa k nemu vrátiť. S MHD som slobodný - idem, kam chcem a vrátiť sa môžem úplne inou cestou, čo je určite pestrejšie. A nie je mi jedno, či cestujem so slušným a čistým človekom, alebo páchnucim bezďákom. V piatok som v metre v Prahe musel zmeniť na najbližšej stanici vagón, taký bol zápach bezdomovca neznesiteľný. Takže nejaká aplikácia/núdzový telefón na privolanie pomoci by sa hodila. Prepravný poriadok hovorí jasne: z prepravy sú vylúčené osoby so znečisteným odevom. Riešiť by sa malo aj pitie v MHD. Je oficiálne zakázané, ale nikto to nerieši. Rozliaty nápoj na podlahe i oblečení spolucestujúceho som už zažil...
Za to, co ty realne doplatis, prejde mozno jeden autobus tri kilometre, tak sa netvar ako keby cela tiaha MHD spocivala na tvojich upracovanych pleciach. Ja som zase na SK doplacal na skoly tvojich harantov, dochodky tvojich rodicov, vystavbu dialnic po ktorych sa prehanas gumokolom. A nemraucim tu.
MHD neplní sociálnu funkciu, ide o službu poskytovanú vo verejnom záujme, kofinancovanú verejnými (Magoriát, štát) a privátnymi (cestujúca verejnosť) zdrojmi ...
MHD plní sociálnu funkciu. To, že nesmrdíš, je síce fajn, ale mne osobne je jedno, či doplácam na dopravu došťatého bezdomovca alebo študenta. Človek ako človek.
Dnes som cestoval linkou č. 4 a neskôr č. 3 a musím povedať, že som zažil situácie, ktoré mi výrazne znížili komfort cestovania. Na prvej linke celá paluba električky páchla, keďže tam spal zmočený bezdomovec. Na druhej linke zasa nastúpil človek s obrovským vrecom zálohových fliaš, ktorý navyše sa snažil o vyvolávanie konfliktnej situácie.
Chápem, že takéto veci sa dejú a že je možnosť nahlásiť vodičovi problém. Avšak je mi jasné, že takýmto krokom môžem zdržovať desiatky ďalších cestujúcich. Napriek tomu, že oceňujem nové električky a celkovo pozitívny vývoj MHD v Bratislave za posledné 10 roky (nie všetky..), mám pocit, že podobné incidenty výrazne znižujú komfort cestovania a odrádzajú ľudí, najmä tých, ktorí nie sú zvyknutí cestovať MHD.
Chcel by som upozorniť na zaujímavý príklad z Budapešti, kde nedávno zaviedli systém, ktorý by mohol byť inšpiráciou. Cestujúci môže cez aplikáciu nahlásiť problém, a ak je situácia vážna, do 15 minút dorazí zásahová jednotka. Tento systém funguje na princípe "záchrannej brzdy" a zneužitie sa trestá. Nie je to nástroj na „vtipy“, ale na riešenie reálnych problémov.
Mám pocit, že takéto opatrenie by mohlo zlepšiť situáciu aj u nás. Aké sú vaše skúsenosti? Myslíte si, že je na čase zaviesť niečo podobné aj v Bratislave? Ako sa dá efektívne brániť proti takým situáciam?
gejza