Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pajo: nocaky... za tie by som nenadaval DP, ale magistratu, totiz to co dnes premava ako nocaky su vlastne sluzobne vozy na odvoz pracovnikov DP. Magistrat si totiz pred par rokmi povedal, ze nocnu verejnu dopravu v BA netreba.
a vobec vsetky vozy ktore niekde stiahnu neznamena ze sa objavia niekde inde.. cele je to hra s cislami zvanymi vozokilometre, vlakokilometre a miestokilometre. Je to cele dost zlozite, ak ta to zaujima viacej, nad to niekedy sadnut a potom pripadne rypat do magistratu. (ako priklad efektivnosti cisiel uvediem ze ciselne je na elektrickovu linku vyhodnejsie nasadit voz typu K2, aj ked suprava 2xT6 ma vacsiu kapacitu a nizsiu spotrebu. akurat ze z pohladu vozokilometrov najazdi 2x viac, lebo su to 2 vozne !)
A potobne sa mozem pytat kde su popoludnajsie vozy z liniek napr. 59 ci 63. Tu sa taktiez zrusilo 5 vozov. Kde teda su? A este nieco k nocnej doprave: interval 1.05 - 3.20 = chodte niekam! V Brne je interval nocnych spojov 30 - 60 min, vo Viedni 40 min.
Este k diskusii ohladom posilnenie 21-ky: Nie je to az tak davno, co v useku AS - Patronka premavala linka 41, ktoru drasticky DPB skratil! Druha vec, ako sa tie odchody navzajom prekryvali, ale na to, ze na trati idu 3 spoje naraz a potom 20 minut nic, som si uz v Bratislave zvykol. Plne suhlasim s nazorom, ze som PROTI posilnovaniu liniek systemom presuvania vozidiel. To by som sa mohol opytat rovno: kam sa "presunulo" 😉 cca 10 vozidiel z liniek 34 a 83 v spicke pri zasadnom zredukovani?
No, ale sa to tu rozmohlo ohladom tych vylepseni v MHD. Tak k niektorym bodom sa vyjadrim aj ja:
1) zastavky na znamenie - myslim, ze sucasny stav s tymito zastavkami je uplne v poriadku, pretoze su to zastavky, kde nastupuje a vystupuje menej ludi ( malokedy viac ludi) aj ked niektorym zastavkam by sa to siklo ( ale je ich malo )
2) nastupovanie prednymi dverami - je to podla mna blbost a nie som za to uz pre rozumne argumentacie, ktore tu boli uz napisane. V Bratislave je to nerealizovatelne pre strukturu a cely system fungovania MHD. ( Nechcel som sa dotknut tymito slovami nositela tejto myslienky, ak mi to nevyslo ospravedlnujem sa - je to iba moj nazor ).
3) predaj cestovnych listkov u vodica - je to dobry napad, ved kazdemu sa moze stat, ze si nahodou doma zabudne doklady alebo elektricenku a ako naschval automat na listky na tej jeho zastavke blika cervenym svetielkom. Uz som bol svedkom, ze clovek, ktory sa snazil si kupit cestovny listok z automatu, nahlasil vodicovi, ze na zastavke je pokazeny automat, ale nerobi to kazdy. Takze tento zlepsovak schvaluijem.

dietatko, d3k0: Dakujem za to pripomenutie o 1400, akosi som to prehliadol; d3k0 - sorry.

Uz vcera sa v MHD stalo aj toto:
- 7805-06 vypdol predpoludnim cca. okolo 10. hod. na linke 1, na jedno kolo nahradil ho solo zalozne vozidlo 7833, potom sa vratil
- 7769 - 70 vypadol medzi 15. a 16. hod. na linke 12, docasne ho nahradil zalozny vozen 7715 a napokon 7809 - 10
- 7917 - 18; v case od 16:45 hod. do 17:30 hod. nepremavali z Dubravky do Race elektricky linky cislo 5, pravdepodobne pre poruchu 7917 - 18 na konecnej na obratisku Pri krizi. Tuto elektricku nahradilo zalozne vozidlo 7101, ale uz okolo 21. hod. sa 7917 - 18 vratil na svoju trasu. Prakticky vynechali "iba" dve 5 s odchodom o 17. a 17:15 hod z Dubravky. Tym druhym voznom bol 7915 - 16
- 7727 - 28 vynechal cast trate na linke 1, pravdepodobne sa nieco stalo vo vozni ( mozno mensia nehoda ) mozno technicka zalezitost. Usudzujem podla toho, ze okolo 20:30 hod. prisiel do Dubravky prazdny a o nedlho preslo aj vozidlo dopravny dispecing a policajne vozidlo dopravne nehody, ale presnu pricinu neviem. Potom sa vratil na svoju trat
- 7715 o 23:20 hod. prisiel do Dubravky ako zalozne vozidlo na predposlednej 1. Neviem presne koho nahradzal, ale je mozne ze to bol 7815 - 16 alebo 7819 - 20, ale naozaj neviem.

A este jedna porucha autobusu:
- 1121 vypadol na linke 27 pre poruchu o 21:55 hod. a odisiel do vozovne, neviem co to presne bolo, ale je mozne, ze to bolo kvoli nefungujucim zadnym svetlam. Na posledne kolo s odchodom o 22:33 hod. ho nahradilo zalozne vozidlo 1065

Nevie nahodou niekto z akej linky ide nocak na linku 504? Je to klbovy autobus 1... , dnes to bol 1309, vcera 1911. Dakujem.

P. S. Prepacte, nabuduce to bude urcite kratsie.
Prepacte dlzku...

TBC>>> Ak porusis "Bon-Cu" a nieco pripises......
Hmmmmmmmmmmm, mam autorske prava :-)))
ZNZ>>> Predbehol ma Si...Napisal presne tie myslienky, ktore som mal /mam/ v hlave aj ja.
Ale to vsetko spm predsa spomenul aj ja hned na zaciatku kecania o ZNZ. Vsetko to som pomenoval ako
"modernyyyy system". Ale obcas je lepsie byt konkretnejsy:-) Ale predsa by som daco doplnil:
Tak tie tlacidla na zastavkach...Linka, ktora
by mala prist najskor, tak jej tlacitko by bolo rozsvietene, ale nie stlacene, pochopitelne.
A tiez by svietilo inou farbou, ako ked by sa
stlacila. Cestujuci, ktori idu "jednu zastavku",
by sasmozrejme stlacili TO tlacitko....A je....

Vnutorme ohlasovanie zastavky by sa tiez dalo vyuzit, napr vo vhodnej chvili /vopred urcenej/,
by hlasatelka oznamila nieco taketo: "Ak chcete na najblizsej zastavke vystupit, zazvonte vosicovi".
Potom kusok pred zast. by mohla oznamit vysledok
"ankety" :-))) Ide mi o to, ze ta hlasatelka ludi zaujme viaz, ako niake mrnave svetielko...Ale kludne by mohli byt oboje naraz, aj svetlo, aj hlas.
Lebo myslime aj na nefunkcne oci a usi!

TBC>>> Odmacknutie by bolo automaticke...V dnesnom svete taka otazka.....:-)))

Nieco sialenejsie>>> Ak idete vlakom a nastupili ste na zastavke, kde sa nepredavaju listky, revizor vam ho preda...Staci, ak poviete, ze ste nastupili na takej zastavke.Bez problemov. Predavanie listkov u vodicov sice funguje, ale asi aj zdrzuje!
A tak, revizori MHD by tiez mohli, ale asi predsa nemohli:-)))Problem - Ak cestujem napr. 20 min., nastupi rev. a ja, ze "Prosim si jeden 10 min. listok". Ako dokazem kde som nastupil a kolko cestujem aaa, preco vobec nemam listok???
Blbost....ignorovat. ALE!!!!! Predstavte si tu klasicku zltu masinu na listky vo vnutry vozidla:-)
Nadhera...:-)))Fuj!
Tie prototypu su fakt zaujimave.

Neviete ci sa vobec dajake zachovaly?

Z ktoreho roku priblizne pochadzaju prototypy Karosy B841 (mala nebodaj uz novsiu koncepciu ako rad 7xx?)

a co tak priblizny rok vyroby strojov 18Tr, 23Tr?

A vobec si neviem predstavit ako by fungovala elina K3, ved tam mi mala motory tiez len na dvoch podvozkoch (pod klbom predsa nie su), tak ako K2 prip. T3, neviem ci by to s bratislavskymi navalmi zvladala.

;-))
Dostal som mail s jednou otazkou, ale neviem na nu odpovedat. Nebude niekto z vas vediet viac?

Dobry den,
Mohol by som sa Vas opytat na niektore informacie o Bratislavskom tuneli?

Aka je skutocna dlzka a rok vystavby
Bratislavskeho tunela, alebo mi poradite kontakt na niekoho z dopravneho
podniku?

Na stranke http://zeleznice.host.sk/skhist/tunely/brat.htm mam o nom
informacie, ale udaje o roku vystavbe a dlzke sa dost rozchadzaju

Napriklad rozne udaje o dlzke a literarny zdroj
Bratislavský (cestný, elektrickový)
790 Geodetické podklady pre sanaciu tunela
770 Vojenská mapa 1:100 000
780 Encyklopédia SR, VI.zv.
795 Sedlácek - Tunelovanie

Dalsia otazka - ako bol stavany? Je mozne, ze vlastna tunelova rura (od
strany Dunaja) zacina o cca 50 m dalej (uvedena cast mohla vzniknut
navezenim?), lebo aj cisla tunelovych pasov od Dunaja zacinaju c.2, c.3b,
c.3b, c.4,.. (tj. bez tuneloveho pasa c.1)?

Dakujem.
Miro
TBC: Nooo, moze byt, Majkl ma pozval na kofolu :)))
d3k0> korupcia... :))))
TBC: Jezisi, to vazne? Ako to mohlo prejst mojou cenzurou? ;-))))
d3k0> ej, ej, necital si pozorne clanok :-))))
Všetky zastávky by boli na znamenie a vodičovi by cestujúci...
TBC: Ved ten navrh so zastavkami na znamenie bol mysleny tak, ze by sa to tykalo len zastavok mimo sirsieho centra a sidlisk. A to, ze ludia nevedia stlacit dopyt pri vystupovani je uz ich problem. Nemaju byt blbi 🙂 Koniec-koncov, to, ci je zastavka na znamenie, sa mozu docitat v cestovnom poriadku.

Spectre: Ked uz si pri 15TrM, tam je skutocne zaujimavy princip pri zastavkach na znamenie - najskor treba stlacit tlacitko nad dverami, ktore zapipa vodicovi, a potom aj dopytove tlacitko pri dverach...
Ta jednoducha elektronika je napr. v SORoch.
este k tym tlacitkam na zastavkach na znamenie... nad takym niecim som zu tiez spekuloval davnejsie, a jedine ako by sa to dalo relativne rozumne riesit by bolo jedno tlacitko, ktore by zastavilo najblizsi spoj. Aby to ale malo vyznam, musel by byt na kazdej zastavke informacny system, ktory by bol on line a hlasil by co najblizsie dojde (presnejsie nielen co najblizsie dojde, ale pre kazdu na danej zastavke stojacu linku prichod najblizsieho spoja, pripadne jeho meskanie). A vodic by nemusel vsimat ani neakych svetiel na zastavke, mohol by to dostat priamo cez informacny system do vozidla (btw, moja utopia predpokladala vozidla ovladane AI, takze by ani vodic nebol...) Pekna utopia, aj ked dnes uz z vacsej casti realizovatelna, ale z financnych dovodov nie v BA 😞
Ohľadom zastávok na znamenie:
S tým, že 5 ľudí zazvoní vodičovi by sa to dalo vyriešiť. V takom Brne majú na kabíne namontované svetlo, ktoré sa po stlačení znamenia rozsvieti, takže cestujúci vedia, že to už nemusia mačkať. Zopár trolejbusov aj u nás má nad dverami dve svetlá. Jedno je nevystupovať, a druhé zasvieti po stlačení signálu. 15TrMky majú podsvetlené samotné tlačítko znamenia.
A keby mal niekto námietky, že to cestujúci nepoznajú - jednoduchá elektronika, ktorá pípne iba pri prvom stlačení sa dá vyrobiť s nákladmi niekoľko korún.
Pro vsetkej ucte, musim sa trochu zasmiat. Preco by sa vam nemali podarit ZNZ? Nie, ze vsade inde na svete to ide, ono to ide aj vsade inde na Slovensku. Len sa mi nezda, ze by na znamenie mali byt vsetky zastavky. To je trochu prehnane. A okrem toho, elektricky nemavaju ZNZ, to byva skor vysada a-busov a t-busov. Len by vodici museli prehltnut trochu toho nadavania a naucit sa to. Predovsetkym, ked sa jazdi slusne (60 km/h), tak sa da aj na oneskorene znamenie zastavit. Ostatne, ked uz konecne namontujete do vozidiel akusticke hlasice, tak tam nebude problem zahlasit, ze nasledujuca zastavka je na znamenie. A ze 5 ludi 5x zazvoni pred zastavkou? Na to si budu musiet zvyknut!

K predaju CL vodicom: preco len na linkach v odlahlejsich oblastiach? V Presove, Ziline a Prahe to funguje na vsetkych linkach... Tie ZNZ po 20.h. su v Prahe.


Motivovanie vodicov: V Presove su palubne pocitace akysi "Big Brother", ktory sleduje vsetko - odchody, otvaranie dveri, spotrbu paliva, rychlosti, prejdenu vzdialenost, dokonca i vahu vozidla medzi jednotlivymi stanicami... A da sa to archivovat a vyhodnocovat napriklad takto: Vypis mi vsetky odchody z Trojice dna 14.7.2001 medzi 13.00 a 15.00 a vyznac tie, ktore boli oneskorene o viac ako 4 minuty... Ono to vypise linku, poradie, cisla vozidiel a meno vodica... a dany vodic moze prist o premie.

Ostatne v clanku uvedene je potrebne a asi inspirovane Prahou...

Este by som navrhol jednu vec: BEZPLATNA infolinka DP (bud cislo na 0800, 0820, alebo nejake 16XXX), kam by si cestujuci mohol o informacie zavolat. To sice napr. V Prahe nemaju, ale maju to v Hradci.
sorry, ale stlacanie tlacitka cisla linky na zastavke je kravina. Na prvy pohlad to mozno vyzera dobre, ale ma to hacik. Napr. stojim na zastavke eliny "Park Kultury" do Karlovky. Osobne by som postalcal vsetko, nech mi zastane prva ktora pojde.
Jano> 1400 je medzi TAMBUS-mi 260...

Bon-Cu> tststs...vies ze pisat velke pismena je zlozitejsie...a bud rad ze neznetvorim tvoj nick tak jak niektori..sak ty vies kde :-))))))

Bon-Cu> presne tak...zamackal by si setko ?? :-)) No ale keby si uz daco stlacil tak ked pride bus tak by si to zase musel "odmacknut" lebo inak by sa z toho stala normalna zastavka bez znamenia :-)))
Na znamenie> S tymi zastavkami na znamenie by to aj tak nebolo take jednoduche ako si predstavujete. To sa neda len tak ze zavedieme zastavky na znamenie zo dna na den a je to.
Bez problemov by to mohlo byt hadam iba pri elektrickach T6,K2S,T3S a mozno pri poslednych trolejbusoch. Pretoze len tieto vozy to maju tak ze ked stlaci niekto dopyt tak sa rozsvieti kontrolka na paneli u vodica. Napr. pri K2 a T3 vodic nevie ci niekto stlacil dopyt alebo nie. Tam by sa muselo pouzivat tlacitko "znamenie vodicovi". Nehovoriac o tom ze v autobusoch tie tlacitka pri dverach nie su dopyt ale zvoncek (mozno pri Soroch to je dopyt, ale aj tak to vodicovi zapipa). A si predstavte ze na kazdej zastavke by chcelo vystupit 5 ludi, pricom kazdy by vodicovi zazvonil (tak to v skutocnosti je na zast.na znam.). Myslim ze vodici by sa z toho asi zblaznili... Takze ak by sa to zaviedlo boli by urcite nutne nejake technicke upravy na vozidlach. A dalsie zvysovanie nervozity u vodicov by vznikalo v situaciach ked by cestujuci zazvonil tesne pred zastavkou. Si pamatam raz ked som isiel do skoly 101tkou tak jedna zenska zazvonila az na zastavke a vodic kym zastavil tak zobral mikrofon a zahlasil jej ze "Nauc sa zvonit skor"...vypol mikrofon a pokracoval..."ty p*** s****"...
V nejakom meste (mozno v brne) som videl ze niektore zastavky su napr. po 20:00 na znamenie. Mozno toto by bol sposob ako to ciastocne vyriesit, ale urcite nie vsetky a po cely den dat na znamenie.
Ved ludia by si na to nezvykli...sak si vsimnite ze este dnes niektori nevedia ze treba stlacit v elektricke dopyt ak chcu nastupit alebo vystupit.

Inak celkom efektne je zastavovat autobus zdvihnutim ruky az ked je bus tesne pred zastavkou. Tak som raz zastavoval 101 na Harmincovej v smere do mesta (ja za to nemozem ze bola tma a nemal osvetlenu tabulu). Bola to nejaka klbova karosa, ten vodic tak dupol na brzdu ze len som videl ako kolesa stoja a bus leti dopredu...esteze vodic avie ktory isiel za nim mal dobre reflexy :-))
Bon-Cu, a co by si spravil, keby si sa chcel zviezt jednu zastavku hocicim ? zamackal vsetky tlacitka ?

add nezastavovanie vodicov na zastavkach na znamenie: stalo sa mi zatial len raz a to akurat pred tyzdnom, vodic mal smolu ze to spravil mne lebo hned slo hlasenie na dispecing (nieco typu 97ka 6ta ev. c. voza 1807 odmietol zastat na zastavke Hydrostav) - data som mal vdaka tomu ze som bol dnu vo voze, vodic sa vyhovaral ze mu to tam nic vpredu neukazalo, ale mal smolu, ak mu nefunguje hlasic znameni, mal to pysat do zavad (ale nevidel na to lebo mu na to svicilo slnko a ze si zrusil pipak, za to nemozem) a ludi jednoznacne aj vo voze videl. A pekne sa zacal rozculovat ked zistil co mam za lubom (vytiahol som mobil a zavolal na +421 2 59505555:-))) Ked budem najblizsie na DP, rad by som zistit co mu spravili, preto mam cele data aj na papieri, mate niekto s takymto niecim skusenosti alebo s tym mam na najblizsej schodzi otravovat vedenie ?

add pristresky na zastavkach: odhliadnuc od toho ze tie sklene su relativne rychlo rozmlatene a tie stare cervene toho vydrzia naozaj dost, tak moja skusenost vravi, ze pod ten skleneny novy sa zmesti vyrazne menej ludi tak, aby na nich neprsalo/nefukalo a podobne -> ked niekde vymenia stary pristresok za novy, tak ludia na to skor nadavaju (ak tam nastupuju)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.