Reply on: si #242107:
Aj v súčasnosti mi príde električka ako celkom rýchly druh dopravy, jej hlavným problémom je to, že v podstate neobsluhuje južnú a juhovýchodnú časť mesta a poskytuje len spojenie s centrom. Vrakuni a PB by sa určite zišli 2 trate, Petržalke tiež aspoň 2 trate. Ďalej chýbajú trate na Tomášikovej, Pražskej a Košickej. Ak by sa tieto trate postavili, tak by električkovú dopravu využívalo viac ľudí, aj keby zrovna nemala mimoúrovňové kríženia (nemyslím, že by zdieľala pruh s autami). Problémom podľa mňa nie je rýchlosť električiek, ale hlavne nedostatok tratí.
Viko
Keď si porovnáme napríklad 83 a 92, tak medzi spoločnou zastávkou v Petržalke a Patrónkou je rozdiel v rýchlosti štyri minúty (napr. z Romanovej 17' vs. 21' - a úspora sa následne rozpustí pri presadaní na tej Patrónke a vinou neprekladu týchto dvoch liniek).
Takže cestovanie z ich príkladu bude trvať 45-4 = 41 minút, a tým sa zázračne stane konkurencieschopným voči 15minútovej ceste autom?