Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #242097:
Istá pointa v tom návrhu ale je. Sú trasy kde je MHD kriticky neatraktívna voči autu práve preto že "vymetá" a nejde priamo.

Ako správne píšeš, vymetáky potrebujeme. Ale to neznamená že nepotrebujeme rýchle linky ktoré pôjdu po priamych trasách - v BA je problematickým najmä malé využívanie diaľničného prieťahu verejnou dopravou. Tam je auto často niekoľkonásobne rýchlejšie.

Prístup že všetko preženieme centrom je fajn ak robíme socku pre ľudí čo nemajú na auto a nejak ich treba odviezť. Je to lacnejšie. Ale ak chceme aby MHD bola konkurencieschopnou alternatívou, musíme sa baviť aj o cestujúcich medzi periférnymi časťami - aspoň tými kde sa koncentruje dopyt (rozumiem že linka Vajnory - diaľnica - Petržalka je ekonomicky ťažko zdovodniteľná).

Ako úplne prvý krok by som konečne 92+192 spravil celotýždennou a celodennou linkou (aspoň v úseku Námestie hraničiarov - Patrónka). Ďalej si viem predstaviť nejakú 1196 (pracovné číslo :)) ktorá by išla z Petržalky (tak aby mala pripoje na miestne linky) po diaľnici k Avionu a ďalej na Zlaté piesky (prípadne úplne ideálne ešte na ŽST Vajnory).
Reply on: Ike #242097:
Hlavne by ma zaujímalo, aké boli ich zdrojové dáta.
Keď si porovnáme napríklad 83 a 92, tak medzi spoločnou zastávkou v Petržalke a Patrónkou je rozdiel v rýchlosti štyri minúty (napr. z Romanovej 17' vs. 21' - a úspora sa následne rozpustí pri presadaní na tej Patrónke a vinou neprekladu týchto dvoch liniek).
Takže cestovanie z ich príkladu bude trvať 45-4 = 41 minút, a tým sa zázračne stane konkurencieschopným voči 15minútovej ceste autom? 😃
Reply on: Miro #242099:
BID aj Arriva komunikovali že v BA v smere do BA* je nástup všetkými dverami.

(* konkrétne písali že "v smere na autobusovú stanicu" ale dúfam že reálne myslia akýkoľvek spoj končiaci v 100+101)
Reply on: Jak44 #242098:
Nie sme v Prahe. U nás je zjavne celá linka v režime PAD, aj v zónach 100 a 101.
Taká otázka. V PP IDSBK sa v bode B.12.4 píše:
"V PAD je možný nástup do vozidla len prednými dverami, kde vodič kontroluje cestovné lístky.
Cestujúci, ktorý nemá zakúpený cestovný lístok v predpredaji, je povinný zakúpiť si ho u vodiča."

Je niekde v štandardoch riešený nástup zadnými dverami na území BA smer AS? V PP som k tomu nenašiel nič. Ak hej, môže to upravovať/dopĺnať aj ten bod B.12.4 PP IDSBK? Či sa de facto porušuje PP?
Reply on: Matej M #242093:
Hlavným cieľom MHD nie je čo najrýchlejšie sa dostať z konečnej na konečnú (to by napr. taká 47 išla po Šancovej, 21ka vynechala Devínsku Novú Ves alebo 41ka by obišla Drotársku cestu), ale previesť za čo najkratší čas čo najviac cestujúcich. Nech sa na to pozerám ako pozerám, nadšenci nevymysleli nič.
Reply on: gejza #242094:
zdroj hluku na urovni terenu vies teoreticky vytienit (ci tak spravil developer danej lokality ale netusim), zdroj hluku sponad hlavy nemas (aspon v exterieri) ako ....
(aj ked teda vzletova draha tusim nie je uplne nad tym projektom, v tomto je na tom horsie asi napriklad okraj ivanky pri ba ako je metro....)
Reply on: Matej M #242093:
na zrýchlenie MHD sú prioritne určené BUS-pruhy ... tam sú v rámci mesta ešte stále veľké rezervy
Reply on: si #242069:
počkaj, máme tu silného konkurenta - "luxusnú štvrť", kde je z jednej strany zriaďovacia stanica a z dvoch strán diaľnica 😂 😂 😂 ... nadáva sa tomu "Nový Ružinov" 👎 👎 👎
Reply on: Viko #242089:
Lebo stále veria že majú v ruke všetky karty a vedia si vydupať viac ako im zatiaľ Arrival ponúkala.

Alebo im skrátka Arriva neponúkla to čo skutočne chcú robiť. Lebo pochybujem že ambíciou SL je byť personálna agentúra.
Reply on: 3pa3ck3 #242086:
Predstavujem si, ako by vyzerala kvalita mnou odvedenej prace, keby sa ma tato bananova republika pokusila nasilu nakomandovat do DeBility Solutions, a strasne sa smejem.
Reply on: 3pa3ck3 #242088:
A preco by sa pre neschopnosti jedneho sukromneho dopravcu mala nariadit praca pre inych vodicov? Co to je za maniere? Tu nejde o zdravie ani zivot, len neschopnost uradnikov a majitelov jednej firmy.

Keby BSK stalo aspon za deravy gros, tak Arriva je davno vyrazena alebo v procese vyrazenia a zabezpecuje nahradnych docasnych dopravcov aj za cenu nedodrziavania vsetkych standardov IDS.
Reply on: 810zssk #242082:
Predsalen sa čudujem, že do toho nešli - takto nebudú mať na množstvo spojov žiaden dosah, ale ako subdodávkari by mohli aspoň neformálne tlačiť na iné obehy.
Reply on: Miro #242087:
Počítam s tým, že by sa stiahli napr. vodiči zo zájazdových firiem. Resp. by sa zobral zoznam držiteľov VP skupiny D a povolávali by sa zaradom
Reply on: 3pa3ck3 #242086:
A kde ich zobrať? Predpokladám, že aj v prípade pracovnej povinnosti sa musia dodržiavať zákonné prestávky. Alebo že by nie?
Je AMS subjektom hospodárskej mobilizácie? Ak áno, tak je možné využiť to, že je vyhlásený núdzový stav, a nariadiť vodičom pracovnú povinnosť.

(aby bolo jasné, s takýmto nevoľníctvom nesúhlasím, ale napadlo mi to ako potenciálne riešenie)
Reply on: Ike #242084:
Viete si niekto predstaviť situáciu že by mesiac bola v elektrickej sieti energia zodpovedajúca 50% dopytu a všetci by len vyhadzovali rukami do vzduchu že čo oni s tým?

Tu nefunguje úplne esenciálna strategická infraštruktúra a nikto nič.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.