Reply on: Joyki #233360:
Je potrebné zvážiť charakter pešieho presunu od vlaku po nástupište električky. Jedna vec je dĺžka vlaku, druhá je rýchlosť chôdze cestujúcich. Ak ti prídu dva vlaky s rozdielom 5 minút, môže sa Ti stať, že na električkové nástupište príde nekonečiaci prúd cestujúcich v dvojrade až trojrade idúcich ako mravčeky. Ak by mal vodič čakať na všetkých, tak sa možno z nástupištia ani nepohne. Preto musí v určitý moment spraviť rozhodnutie a tento prúd cestujúcich rozseknúť (zatvorením dverí). Tým časť cestujúcich zostane "nepobratá" na nástupišti, no nie úplne z dôvodu obsednosti električky. Je to voči dobiehajúcim cestujúcim protizákaznícke, ale zato je to veľmi prozákaznícke pre ostatných cestujúcich vo vozidle a na iných zastávkach na trase linky. Doprava je niekedy (alebo vždy?) o kompromisoch.
BigMac
Stále je to to isté skostnatené myslenie na úrovni roku 1936, keď v Prahe vznikli "moderné trolejbusy" a keď panáčikovia nevedeli kam to zaradiť, tak to zaradili pod Ministerství železnic, lebo drát a elektrika.
A nebol som na cestách, len celý týždeň musím počúvať uplakaných Hrobustov na školení KKV, denne od 06:00 do 12:30. A občas aj majú pravdu.
A najlepším nástrojom na údržbu vedenia v bratislavských podmienkach sú dobre izolované pákové nožnice s teleskopickými rukoväťami. Aby dočiahli tak do výšky 6 metrov... Všade kde to padá, to treba pekne vycvaknúť a odniesť preč, aby to tam nemohli namontovať späť. Len to musíš cvakať tak, aby si to nedal do skratu, lebo by na to prišli. Začal by som Patrónkou, pokračoval križovatkou pri SAV, Hodžovým námestím, Račianskym mýtom, Trnavským mýtom atď...