To je typický prejav stavu, keď má niekto vydanú licenciu, nechce o ňu prísť ale zároveň sa mu nehodí na nej aktuálne niečo prevádzkovať.
Mimochodom, nerozmýšľal si niekedy, že okrem mnohými odporúčaného kladenia offtopic otázok na príslušné fóra, by bolo fajn ich aj čítať? Vedomosti o dopravných systémoch, zabzar či papierových kľučkách by sa na teba lepili samé...
Ani som nevedel, že donedávna bolo vraj možné sa dostať priamym autobusom z Bratislavy do Mosonmagyaróváru... To načo sa zverejňuje taký CP kde je pri všetkých spojoch "nejde od 13.4.17 do 31.12.21"? http://portal.cp.sk/Data/pdf/L102960_170413_53583.pdf Zaujímavé, že ten CP platí od 13. 4. 2017, ale na portal.cp.sk bol umiestnený až 21. 4. 2017.
Participoval som na jednom projekte, kde sa riešilo nové administratívno-správne členenie SR. Pri použití rôznych metód boli niektoré regióny veľmi stále. Platilo to aj pre Prievidzu, ale tá bola veľký rébus. Je to veľmi silné ekonomické centrum s vysokým populačným potenciálom (presne som narážal na ten Trenčín, ktorému konkuruje). Žiaľ, chýba mu väčšie zázemie a taktiež je to dopravne marginálny región. Problém sme mali ešte s Gemerom, ale tam bol opačný problém: veľké územie bez významného centra (podobne ako česká Vysočina). Tento problém zasahoval aj na neďaleký Abov, preto tam vlastne vznikol nezmyselný okres, ktorý nemá na svojom území okresné mesto ?
V Bernolákove sú 4 koľaje s nástupišťom, hoci 4. koľaj sa pre osobnú dopravu používa minimálne.
Každopádne zastavovanie EC v Galante/Šali namiesto iných staníc nemá nič s počtom koľají s nástupišťom (stačia dve), ale jednoducho s tým, že najpraktickejšie je vykonať prestup tam, kde rýchlik pravidelne zastavuje.
Pamätám ešte obdobie, keď bola celá aglomerácia okolo PD hospodársky silnejšia - so silnou kúpyschopnosťou, ako trebárs krajský Trenčín. Aj napriek úpadku v baníctve si Prievidza stále drží akýsi osobitný štatút významného priemyselno-obchodného sídla. V PD je napríklad aj McDonald´s ?
Netrep! Odjakživa to tak nebolo! Alebo tvoje "odjakživa" siaha max. do roku 2010?
Neporovnávaj Štúrovo a Kúty z pohľadu PPS a technológiou pri vlakoch OsD. V Kútoch sa nemení ani rušňová a ani vlaková čata. V Štúrove sa mení minimálne rušňová čata a vlaky sa vyrozumievajú písomným rozkazom na trati MPZ v dvojjazyčnom znení. (takýto písomný rozkaz nemôže Štúrovo delegovať na žiadnu inú stanicu na ŽSR (a v opačnom smere ani na MÁV) - v znení podpísanej zmluvy medzi MÁV a ŽSR).
SlovakLines neuplatňuje filozofiu spoplatnených názvov svojich zastávok. Pokiaľ viem, stále je pomenovanie zastávok v ich kompetencii. Napokon, nasledujúca zastávka je Pezinok, TESCO.
(inak, Pezinok, KAUFLAND v smere do BA je prvá zastávka v PK s kasselským obrubníkom - v smere od BA nie, kto vie prečo...?)
k druhému odseku: Slovak Lines vie najlepšie, kedy, kde a kam má kto cestovať. Aký kľúč používajú pre túto selekciu, vedia len oni sami (iba že by nie...? )
Samozrejme ze stat v Kutoch RJ nemusi - to je len nejaky radoby argument PR oddelenia. ZSR na tom striktne netrva - napokon, ako si pisal v inom prispevku, Pendolino uz jazdilo BA - Breclav bez zastavovania v Kutoch.
Tiez by som uprednostnil pre RJ statie v Malackach ako v Kutoch. V Kutoch je prestupna vazba z EC ZSSK, RJ tam pripoje tusim nema. Takto by mohli brat EC ZSSK "Kutocku frekvenciu" a RJ zas Malacku - situacia win-win. V Malackach je inac silny dopyt po priamom spojeni s CR, zvlast s Prahou - staci pozriet na pocty predanych listkov do stanic v CR (viem o com hovorim).
Vnutrostatna preprava bola povolena (ak uz) len vo vymedzenych voznoch. Spravidla sa jednalo o dva vozne vo vlaku. (miest. voz. c.361, 362 - napriklad). Bolo to tak aj v pociatkoch IC, EC (po roku 1992) a ich predchodcoch iEx. (tie vsak zvacsa Kuty len prechadzali - v Kutoch stali rychliky Sturovo - Praha). Toto vsetko sa da dohladat v digitalizovanych CP ktore su po internete, alebo v originaloch - napr. u mna doma...?
Nie, lebo v Šali a v Senci a v Bernolákove máš len tri dopravné koľaje, vo Vajnoroch len dva. V Šali však už bol párkrát prestup, ale už sa to ustálilo s Galantou, je to prestupný uzol aj tak.
A prečo v Galante a nie v Šali? Aj tam je tuším priestor pre viac stojacich vlakov, a teda aj možný prestup cestujúcich z R na EC. ? A v prípade nutnosti sa dá taký prestup vykonať aj v Senci, Bernolákove a Vajnoroch?
Senec - Sládkovičovo. A keďže najdlhší medzistaničný úsek (19 km) na Slovensku nemá výhýbňu v polceste, tak v prípade výluky vznikajú 30 - 40 min. meškania.
dyspozytor