Napriek Karpine je prievidza 10. najväčšie mesto a spolu s Bojnicami, s ktorými je fyzický zrastená a Novákmi, s ktorými je spojená cestou I/9 v peáži s cestou I/64 v usporiadaní 2+2 a mú riešenými križovatkami, má konfiguráciu krajského centra možno väčšiu ako niektoré súčasne krajské mestá. Nevýhodou je relatívna uzavretosť spôsobená lokalizaciou v hornonitrianskej kotline a dlhodobo monotematicky orientovaným priemyslom (ťažba a plastové okná).
V tom prípade moja chyba, ale podstata zostáva rovnaká. Mimochodom, aj Prievidza je okresné mesto a je to asi taká veľká diera, ako je toto fórum. A tie Malacky sú diera ešte väčšia. Takže tak. Zmier sa s tým. ?
Prečo považuješ za vhodnejšie zastavovanie EC vlakov v Malackách, keď sa tam človek dokáže regionálnym ex-vlakom dostať za 28 minút? Respektíve, ak ide klasickým osobným, tak 38 minút. Navyše, kam sa vlakom dostaneš z Malaciek? Na danom takte jazdí množstvo spojov, aj autobusy, ktoré sú súčasťou IDS, aj vlaky - v špičke idú 2 do hodiny. Tak načo by tam mali zastavovať ešte aj EC vlaky? Z Kútov odchádzajú prípoje na smer Senica, Skalica a spol., tak je logické, aby EC vlaky zastavovali práve tam a ľudia nemuseli stokrát prestupovať. Takto by sa mohol začať priečiť ktokoľvek napríklad aj za to, aby vlaky zastavovali napríklad v Zohore. Tak ako je Štúrovo pohraničný bod, kde tie EC vlaky zastavujú, takisto sú takým bodom aj Kúty. Odjakživa to tak bolo. Dáva to zmysel. ?
Hmm ako to majú vyriešené nápojové automaty (na ASMN som taký vídel) a MHD napr. v Brne na linke na letisko? Teda prejde platba vždy vďaka tomu, že tam nie je klávesnica?
PIN sa zadavat nebude, podobne ako sa nezadava na X dalsich typoch predajnych miest kde klavesnica na PIN nie je (napr. napojove automaty, transakcie v MHD a podobne).
Osobne by som skor ocakaval ze to bude offline, ale bohvie..
Nerozumiem však: Ako tam bude riešené pravidlo, ktoré [ak sa nemýlim] majú banky, že každá neviemkoľká bezkontaktná platba po sebe môže byť z bezpečnostných dôvodov povinne na PIN? Lebo vraj tam budú terminály bez klávesnice.
A keďže dáta asi pôjdu cez mobilnú sieť (dúfam, že to nebudú off-line platby!), tak to pôjde v SR aj v AT vždy iba cez jedného mobilného operátora?
Už neviem kde som dávnejšie čítal, že neviem ktorý železničný dopravca v SR alebo v ČR používa na Wifi naraz služby až troch mobilných operátorov, aby bolo čo najmenej výpadkov signálu po ceste. V Bratislave, Hainburgu ani vo Viedni by však nemal byť problém s pokrytím siete mobilného operátora.
+ v najblizsich dnoch zacne platit 30 obojsmerne na priecesti pri Bille (Jurigovo nam. - Segnerova), 30 obojsmerne na priecesti pri Druzbe, 20 na oboch zjazdovych vyhybkach pri hribikoch a 30 obojsmerne na nabrezi pri zjazde z Mosta SNP.
ok, súčasné otváracie hodiny predajne DPB v Dúbravke (PO - PIA 06:00 - 20:30 h) sú nadštandardné a pravdepodobne to nebolo zo strany zákazníkov dostatočne využité, ale prečo to bude zas úplne po staronovom [a teda nemôže to byť PO - PIA jednotne napr. 10 - 18 h]? ? http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/zmena-otvaracich-hodin-v-predajni-eb6/
Je to obchodne rozhodnutie. Ak si niekto kupi listok z/do Breclavi a nastupi/vystupi v Kutoch, standardne to nie je problem. Nakolko som opakovane v Kutoch smere z BA videl ludi vystupovat, predpokladam ze aspon cast to takto robi.
Mne je skor nejasne naco to vlastne v Kutoch stoji. Ked som sa na to pytal tak mi bolo povedane ze to tam stat "musi" lebo je to pohranicna prechodova stanica. Co je velmi cudny argument, kedze v X inych pohranicnych prechodovych staniciach uz vlaky stat nemusia (a svojho casu ani Pendolino nestavalo v Kutoch). Ovela vhodnejsie by bolo zastavenie napr. v Malackach.
V Galante stoja niektoré EC mimoriadne, a teda nie je to v CP, však? Zaujímavé ale je, že EC idúce až z Budapešti do Prahy majú snáď "odjakživa" povolenú vnútroštátnu prepravu aj na úseku "Bratislava - Kúty".
Z tých zopár by bolo po čase hromada, preto je tam vylúčená vnútroštátna preprava. Tak ako to je aj v prípade Galanty, kde už EC pravidelne stoja a začína oblsuhovať ako prímestský vlak.
Nemyslím si, že niekto za cenu do stanice Břeclav išiel do Kútov len aby išiel Regiojetom. Hlavne, keď v čase RJ ide REX aj EC do Kútov.
Tak mi napadlo: Vieme, že Regiojet na vlaku do Prahy nepovoľuje vnútroštátnu prepravu na území SR. Ide o ich rozhodnutie ALEBO nedostali na to licenciu? Totiž Kúty sú pomerne významná regionálna prestupná stanica a niekomu by sa mohlo zísť cestovať do / z Bratislavy. A pokiaľ viem, tie vlaky nebývajú také plné, že by sa tam zopár platiacich cestujúcich navyše nezmestilo.
Vieme, že cez ich web nie je možné kúpiť cestovný lístok na tento úsek, a teda pravdepodobne ani na ich predajných miestach. A pokladnica ZSSK v Kútoch určite vôbec nepredáva CL na Regiojet.
Aký je postup ak si niekto kúpi CL z Bratislavy do Břeclavi, ale chce vystúpiť v Kútoch? Bránia stevardky takému cestujúcemu vystúpiť? A smer Bratislava ak si niekto napr. cez internet kúpi CL na trasu "Břeclav - Bratislava", tak v stanici Kúty stevardky aktívne bránia nástupiť takému cestujúcemu?
Čo sa týka kúpy CL priamo vo vlaku, na ich webe pozerám, že na tejto linke nemajú fixný príplatok, ale "Lístky vo vlaku sa predávajú len v tarife Relax (aj pokiaľ cestujete v tarife Low cost - bez servisu alebo Standard) a Business vždy v najvyššom cenovom pásme.". Ak by sa niekomu v Kútoch smer Bratislava podarilo nastúpiť, tak verím, že po odchode vlaku zo stanice by už ho nechali cestovať do Bratislavy. Stevardka by mu predala lístok na úsek "Břeclav - Bratislava"?
Ike