Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: JarkaM #219675:
Aky pan, taky kram. Kedze spravcom stanice su ZSR, firma ktora je mentalne zaseknuta v minulom (ak nie predminulom) storoci, tak aj tie WC tak vyzeraju.
Tema troska odlisna:

Nedavno som isla po dlhych rokoch z petrzalskej stanice do Viedne. Na to ze je pomerne nova a neviem, ci nie najnovsia stanica v BA, tak ma sokovala uroven toaliet - vyberany poplatok (za toto!), pridelovanie maleho alebo velkeho kuska toaletneho papiera, jeho kvalita (vyrabaneho asi z novin) a spravanie zamestnankyne ani nehovorim - ako za komunistov, co si pamatam z detstva. Nechcelo sa mi verit, ze sme sa za tie roky nikam neposunuli.

Prisla som do Viedne a ten rozdiel sa naozaj nedal porovnat. Toaletna misa sa nezinfikovala sama, pan tam cistil zrkadla, bolo mydlo, vsetko pekne...Hanbila som a bolo mi to luto zaroven. Ano, aj za takuto vec sa da hanbit, pretoze som tych stanic v zivote videla vela. Hanbila som sa za to, ze sa takto prezentujeme na najfrekventovanejsich miestach. Podla zachoda poznas kulturu naroda.

Chcela som sa o tento nazor podelit, hoci sa mnohych moze zdat malicherny, pretoze verim, ze sa s tym da nieco robit. Nejde vzdy len o nedostatok rozpoctu. Ako to ze v inych krajinach sa to da? Asi ide o to, ako sa s tym rozpoctom naklada..

Dakujem
Včera počas odklonu 2 a 8 som trochu nerozumel, prečo zatiaľ čo na STU smer HlSt tabuľa o odklone informovala, na Blumentáli žiadna informácia nebola. Minimálne jedna skupina návštevníkov kvôli tomu asi nestihla vlak. Iste, bez tabule by ho nestihli asi rovnako. Ale prečo tá informácia chýbala práve tu, kde by mala z celej neobsluhovanej trasy 2 a 8 možno najväčší zmysel? To, na ktorých tabuliach sa operatívna informácia zobrazuje a na ktorých nie sa vyberá ručne? Ten riadok s textovou informáciou sa zapína/vypína automaticky alebo pokiaľ má tabuľa 6 riadkov a je nastavená na zobrazovanie 6 najbližších odchodov, operatívne informácie sa tam jednoducho nezobrazia, ani keď sú do systému zadané?

Navyše, pokiaľ je jasné, že nejaká linka nejakú zástavku neobsluhuje, ale náš vozidlový dezinformačný systém v roku 2017 stále nie je v stave, aby tam boli nahodené odklonové trasy a zástavkové tabule zobrazovali skutočný stav, bolo by asi vhodné odchody danej linky na daných zastávkach skryť ručne. Takto tam 2 a 8 preblikávali a preblikávali až... Dokedy vlastne? Do príchodu na konečnú? Na prvú nasledovnú zástavku ich obvyklej trasy?

Tiež si inak myslím, že väčšina cestujúcich netuší, čo je CMO, bolo by podľa mňa lepšie používať výraz centrum.
Reply on: zakaznik #219669:
Ale co to? Nahrada kaviarne z AS? ? Ktovie, aky ma povod tento Ikarus 553.
Reply on: fanatikmhd #219665:
Nechápem tomu návrhu pridať vlak Senec - Zohor pár minút pred Os... tu nie je problém s priepustnosťou trate, ako pri Prahe, tie vlaky chodia plné preto, lebo je interval nedostatočný. Zo Senca v rannej špičke je možné pridať ešte 4 vlaky úplne pohodlne, aby zastávky mali aspoň polhodinový interval (!), lebo momentálny hodinový je výsmechom. Hlavne keď idú robiť D1 a parkovanie.
Pridáme 4 vlaky ráno (zmestia sa do grafikonu perfektne, dokonca do taktu) v špičke /4:00 - 7:30/
+2 Os vlaky: Galanta - Senec Os int. 30min.
+2 Os vlaky: Senec - Bratislava Os int. 21min.
= Galanta - Bratislava Os+REX int. 14min.
Tak toto by stačilo, ale momentálne kým REXy sú ráno tak full obsadené, ale nestojí sa (8 vozňov), tak Os sú ako indické pútnické vlaky. Evidentná je nedostatočná ponuka pre zastávky.

Zbytok trasy nie je poloprázdny, keďže kým sa vlak vyľudňuje z Bratislavy po Senec, v Senci nastupuje balík a potom zase je silná relácia Galanta - Nové Zámky obojsmerne. Takže vložáky by neboli len pre dve zastávky pred BA.

Od Pezinka je zas problém s priepustnosťou, takže tam už pridať nič nemôžeš, len posilniť kapacitne súpravy, zase hlavne Os.

Od Malaciek jazdia vlaky s tou kapacitou tak-tak na hrane, tiež by sa hodili dlhšie poschodové súpravy.
Reply on: Peon #209189:
Odpoviem aj na tento stary post:
Clovek by ani neveril, aky su ÖBB neschopaci v krizovych situaciach. Genialny bol ten den, ked niekde pri Götzendorfe vypadol prud v rannej spicke. Vsetky vlaky do Viedne koncili v Bruck/Leitha. Za DVE HODINY prisiel iba JEDEN nahradny autobus. Samozrejme ani zdaleka nestacil. Na tej stanici bolo odhadom 500 az 1000 ludi. Ja som sa autobusu nedockal, isiel som dve hodiny neskor vlakom. Neskutocne...

V iny den v poobednajsej spicke vypadol prud v Parndorfe, zase nas to vysypalo v Brucku. Tiez za nejaku hodinu prisiel iba jeden autobus. Po asi hodine som sa mohol odviest nahradnym autobusom. Bol to autobus nejakej uplne inej sukromnej spolocnost ktory prisiel na vypomoc a sofer sa moc nevyznal...

Aby som tak nekrivdil, tak raz NAD zvladli dobre, v Gattendorfe som rano cakal iba 10-15 minut. Ale vo väcsina pripadov plati, ze ak je mimoriadna udalost tak aj v Rakusku potrebuje clovek vela trpezlivosti a silne nervy...
Reply on: Peon #219650:
Na trase do Petrzalky som to zazil iba raz, a to bola taka fujavica, ze niekolko hodin nic neslo, proste grafikon uz bol iba zdrap papiera a jazdilo sa hocijako ?
Medzičasom v Twin city "C".
Reply on: ufo #219653:
Urcite tam nic take nejazdi.
Reply on: Peon #219630:
Kittsee, ci nie?
Reply on: fanatikmhd #219660:
Super!?
Reply on: Joyki #219664:
to, čo je na fotkách, nemá riadiaci 😃 to sú len vložáky... Bdteer bude fungovať, kábel kúrenia je spojený, niet čo riešiť. Infokábel je zaujímavosťou. Mnohokrát to proste nekomunikuje... Ale to nie je obhajoba..skôr výsmech žopky.
Hej, je mi jasné, že posledné dve stanice pred Bratislavskými z každej radiály (20,50,60) ráno v špičke by nepostačovalo ani zdvojené Bpjo.... Koniec koncov, aj to tak chodilo 🙂 Otázka by teda znela jednoduchšie, miesto vláčenia obratových (pushpull, 671) súprav na trate až do prdelovičiek, by malo mať vačší zmysel točiť špeciál vlak, napr v úseku Zohor-Senec či DNV-PK. vlakokilometer nie je najlacnejší, a u žopky sa počíta akoby bola plne ložená jednotka. Takže druhá jednotka kôli dvom zastávkam.... A zbytok trasy poprázdno... To niet moc dobré. Pár minút pred pravidelným Os by práve dačo takéto pomohlo odbremeniť. Keď už pridávať.

zlomok: Stane sa aj najlepšiemu. Aspoň si to prežil. Máme dopravcu kde človek nastúpi, a umrie...doslova... 🙂 Ono stačí sa pozrieť do zámkov. Pushpulle tam stoja, 861 tam pôsobia akoby sme ich príliš veľa, ráno aj zo 10 ich tam postáva. Nič nemfunguje, po dlhšom čase sa konečne žopkári vspamätali a 263 znovu dali dohromady pre premávku na klasickej súprave, takže teraz už 263 stretneš kdekoľvek. zas... 🙂 A na možno drobnú obhajobu. Plesnivé Bčko nevykúrené, Bdtmee s jednou žiarovkou.... Ale opýtam sa ťa inak: Došiel si do cieľa? Či radšej horalku do papuľky a úsmevy prepáčte, máme iba jeden Vectron? 🙂 Smutný príklad, ale aspoň to šlo. Pamätám sa na časy, keď som miesto pokazenej bagety videl 750+Bdt. Ešte raz : 750 + Bdt.... kapacita rovnaká pomaly, ale išlo to. Neodrieknuté, proste to odišlo.... Toto musím ŽOPke nechať, že i keď hrôzostrašne, aspoň to furt ide...

Inak ale k celkovej debate: Aktuálne neviem, či sa s tým dakto bude zaoberať. Okrem cieľového grafikonu ktorý už ráta s viacerými aspektami vstupujú daľšie prúdy do hry na územi Bratislavy, a ich vjazdom by sa mohlo práve odbremeniť niektorej radiále (uvoľnenie vozov) a tým práve sa presunúť kam treba. Nebudem to tu zariekavať, je to ešte len v plienkach...ale postupuje sa s tým správnym smerom. Inak s tými vložákmi súhlasim, do nejakých 4-5 pushpulov a nejakých 5tich (západné slovensko...) 671 by sa oplatilo vložiť štvrtý voz. Vytočiť vlaky tak, aby tieto jazdili v špičkách by nemal byť problém. Možno pomimo, ale má dakto prehľad o ranných vlakoch zo záhoria do BA čo do kapacity? Čo bolo vypravené vidím, i keď.. Bdt je označenie pre Bd, Bdee, Bdt, Bdteer, Bdgteer, a reálne sa tam vypraví ja Bmpeer či Bdmpeer.... Ale to by bolo za jedno, aspoň vozne vidím. Ale počet ľudí (odkiaľ reálne sa to namačká, kde to množstvo vyskočí.... Skrátka, aký je prúd ľudí.
Reply on: fanatikmhd #219659:
To, čo máš na fotke bolo riešenie dvojvozňovej súpravy, lebo jeden vložený nejazdil vyše roka a my sme sa doslova nezmestili do vlaku, pobehovali na stanici a tým pádom pravidelne meškal 5-7 min., takže bolo to nutné posilniť nejako. V Bdteeroch fungovalo kúrenie, klíma, aj hlásenie staníc z riadiaceho, síce trvalo to istý čas, kým to spravili. Občas tam hodili aj Béčka.
Lenže momentálne je taký stav, že v špičke už ani trojvozňové súpravy nestačia, aj keď kapacitné problémy sú ešte len v úsekoch do 25 km od HLST (ak nie je víkend).

REX 1872 jazdí zdvojene, ako jediný vlak na celom Slovensku s dvoma 671.
Reply on: fanatikmhd #219659:
Nedávno som išiel vlakom do Šenkvíc a späť. Tu sú moje postrehy. Na Hlavnom som v nemom úžase kukal čo to stojí na peróne. Stará plesnivá laminátka, k tomu riadne zasraná. Za ňou súprava veľkopriestorového vozňa (tuším Bd či ako sa to teraz značí), za ňou červené pleasnivé Bčko a ako tretí Honeckerák, Bymee či po novom Bdtmee či ako. Celá súprava neskutočne špinavá zvonka. Jediný vozeň ktorý svietil bolo sku*vené byméčko vzadu, do ktorého som odmietol liezť. Nastúpil som do Béčka. Ešte na stanici som sa bol vo vozni vyšťať, lebo už mi bolo dosť súrne treba. Na hajzli nesvietilo nič, šťal som potme, ani voda v umývadle netiekla. Preliezol som do veľkopriestoráku. Aspoň že v ňom fungovalo kúrenie, keď tam už bol smrad. Pri vjazde do ŽST Vinohrady sa slávnostne rozsvietila jedna neónka v celom oddiele. Za Račou prišla "štátna" kontrolovať. Ukázal som jej karnet, bez problémov. Spýtal som sa pri akej príležitosti to vypravili historickú súpravu, či je nejaké výročie trate alebo čo. Nevedela mi odpovedať, iba zahlásila že tiež by sa rada viezla novým vlakom. K Laminátke: kompresor jej tak hučal, že som mal pocit že je na našom vozni. Cestou späť som aspoň chytil motorový ešus, tak som sa zviezol v motorovom vozni. No neviem či je to dostatočné kapacitne. Ten vozeň má oproti riadiacemu oveľa menej miesta pre vlkov. Nečakal som že je to až také. Mám v živej pamäti pohľad na narvané osobáky zo Záhoria v stanici DNV. ZSSK by mali dokúpiť vložené vozne do všetkých súprav. Prípadne pár vložených do tých motorových ešusov, čím by vznikli štvordielne a pár motorových vozňov ktoré by pripojili k tým pupušom miesto princezien. Tie určite môžu využiť inde miesto starých laminátok. Však to sú lokomotívy ktoré majú už 50 a viac rokov!
Reply on: ufo #219653:
O tom ja nič neviem.
Reply on: Peon #219650:
Bežne sa REXy križujú v staniciach Marchegg a Wien Stadlau. Schönfeld Lassee je výnimkou, rovnako ako občasné križovanie v Devínskej Novej Vsi. S R sa križujú REXy na jednokoľajnom úseku križujú smerom do Viedne v stanici Raasdorf, v smere do Bratislavy v Siebenbrunn-Leopoldsdorf.

Áno, aj na R býva na vybraných spojoch trojvozová súprava miesto súpravy dvoch krabíc 5047.

Neviem či sa podobné veci dejú aj na trati z Petržalky.

Na jednokoľajnej trati nie je miesto, lebo každý medzistaničný úsek môže byť obsadený iba jedným vlakom, navyše viaceré zastávky ani neumožňujú obeh, sú obyčajným perónom na jednokoľajnej trati. Ďalej nesmieme zabúdať na nákladnú dopravu, ktorá spočíva najmä na jeseň v množstve vlakov s cukrovou repou do cukrovaru, ktorého vlečka je napojená v stanici Siebenbrunn-Leopoldsdorf.

Skúsenosť s NAD mám a musím povedať že je slabá. Najväčším nedostatkom je chýbajúci cestný most cez Moravu. Takisto sa na autobusy NAD čakalo aj dve hodiny. Ale nebyť toho výpadku, tak by som nikdy nespoznal Zuzanu. Hmm, možno by to aj bolo lepšie...

Presmerované REXy nestoja nikde na odklonenej trase. Stoja až vo Viedni na Stadlau. V čase kedy stávali aj na Erzherzog Karl Straße stáli aj tam, ale na inom peróne ako bežne. Občas sa stane že súprava idúca do Bratislavy v tej stanici zastaví lebo čaká na zmeškaný REX opačným smerom, ale ani vtedy tam dvere neotvárajú. Väčšinou sa fíra úmyselne pomaličky prešuche popri peróne a zastaví tak, aby čo najmenej vozňov stálo pri ňom. Neskúmal som či sa dvere odblokujú automaticky pri každom zastavení alebo to musí obsluha vlaku povoliť.
Reply on: dyspozytor #219658:
Tá akcia bola aj jemne medializovaná, malo ísť o ukážku načo sa dá tešiť časom...a o 10 rokov nato.,..671(951).. Niekde by som mal mať aj foto...
Inak, s tým spájaním. 671 sa dá skľudom spájať na viacčlen, ale...máme ich dosť? zdvojená, a daľší vlak nemáme čím vypraviť..alebo starým šerblom...
u 951 - spojenie s daľšími vozňami mechanicky problém nie je, ani elektricky pri klasickom vlaku (pamätáme časy kedy to jazdilo dva vložáky v klasickej súprave). Ale vo verzii 263(381)+Bd(g)teer+051+051+951 úprimne netuším, ako by sa správalo riadenie z riadiaceho. Je to vôbec kompatibilné aj pre riadenie? A je to vôbec nutné? ....
Reply on: Peon #219655:
ešte doplním "čriepky z histórie" - 19.4.2005 šla päťvozová súprava "Wiesel OeBB" v pomernej tichosti a bez záujmu médii (gúgoľ mi tiež nič nenašiel) na obrate osobných vlakov z Bratislavy do Trnavy v rámci prezentačnej jazdy. Vo vlaku bol radený aj Salon "Istropolitan". Vlakové HKV bolo vtedy HERCULES OBB Traktion 2016.029
Reply on: Peon #219655:
No to bude úplne super pohľad na poschodový vlak do Viedne s X vozňami, kým v tých slovenských poschodových sa ľudia tlačia ako handry, lebo "sa to nedá" vyriešiť podľa ZSSK, nevedia pridať vložené vozne, ale ani klasické (dá sa, fungovalo to s Bdteermi, aj hlásenie). Lebo veľmi progresívna ZSSK si objednala software len pre dva vložené vozne, alebo na trojvozňovú súpravu 671/971 ... a to už naveky vekov to takto bude jazdiť, proste nedá sa. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.